چهل‌سالگی سرو/

عطرآگین شدن فضای کشور با «بوی پیراهن یوسف پیامبر»

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) فرمودند که «آتش به اختیار» یعنی تمام کشور، جوان‌ها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همت، خودشان با ابتکار خودشان، کار‌های فرهنگی را پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل آن‌ها کار انجام دهند.
کد خبر: ۴۲۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ - 14October 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ «کارِ فرهنگیِ خودجوش و تمیز» یا همان «آتش به اختیار»، روایت فعالیت‌های این‌روز‌های گروهی از جوانان انقلابی و پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان «نیشابور» است که برای تجلیل از خانواده‌های شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، فعالیت می‌کنند تا به عده‌ای از «مدّعیانِ پوچ‌اندیش» که همواره سعی می‌کنند تا «آتش به اختیار» را بی‌قانونی عنوان کنند، نشان دهند که این فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی)، همان‌گونه که ایشان فرمودند، یعنی تمام کشور، جوان‌ها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همت، خودشان با ابتکار خودشان، کار‌های فرهنگی را پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل آن‌ها کار انجام دهند.

مؤسسه فرهنگی «یادیاران» شهرستان نیشابور با حمایت خانواده‌های معظم شهدا، در سال ۱۳۸۷ فعالیت‌های خود را در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، ابتدا با ۲۰ نفر آغاز کرد؛ اما رفته‌رفته با استقبال مردم روبه‌رو شد و امروز تعداد افرادی که در این مؤسسه فرهنگی فعالیت می‌کنند، به ۵۰۰ نفر رسیده است. همچنین اگرچه مؤسسه فرهنگی «یادیاران» فعالیت خود را از شهرستان «نیشابور» آغاز کرده است؛ اما کم‌کم فعالیت‌های آن، سراسر کشور را فرا گرفته است.

بوی پیراهن یوسف پیامبر

پیش از آغاز جنایت‌های تکفیری‌ها در عراق و سوریه، جمعی از اعضای مؤسسه فرهنگی «یادیاران» وقتی به زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) مشرف شده بودند، پیراهن یکی از شهدای والامقام دوران دفاع مقدس را همراه خود به حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برده و آن را بر ضریح شش‌گوشه ارباب بی‌کفن (ع) متبرک کردند و این‌گونه شد که طرح «بوی پیراهن یوسف پیامبر» از آن‌جا کلید خورد.

«شبان» یکی از اعضای قدیمی این مؤسسه فرهنگی، در این رابطه به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس گفت: با شروع طرح «بوی پیراهن یوسف پیامبر»، پیراهن متبرک شهدا را از خانواده‌های آن‌ها گرفته و جهت تبرک، به بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می‌بریم و همچنین هر از چندگاهی وقتی به زیارت کربلا مشرف می‌شویم، پیراهن متبرک شهدا را در عتبات عالیات تبرک می‌کنیم. نکته جالب این‌جاست که وقتی به بازرسی حرم‌های مطهر می‌رسیم، نیرو‌های امنیتی عراقی سوال می‌کنند که «این‌ها چیست؟» و ما هم در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم «جامع شهدا»، آن‌جاست که نیرو‌های عراقی به این پیراهن‌ها ادای احترام می‌کنند.

طرح «بوی پیراهن یوسف پیامبر» در کل کشور اجرا می‌شود و در این راستا، پیراهن‌های شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم از همه سازمان‌ها و یگان‌ها نظیر ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، جهاد سازندگی و... به یادواره‌ها، جلسات فرهنگی، دفاتر ائمه جمعه، مراکز نظامی و آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی خارج از کشور در شهر‌های مقدس کربلا، نجف و... برده شده و مردم با استقبال از این پیراهن‌ها، به این یادگاری‌های متبرک شهدا ادای احترام می‌کنند. همچنین این طرح در مناطقی که اهالی آن از اهل سنت هستند نیز اجرا می‌شود.

بوی پیراهن یوسف پیامبر

ادای احترام رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر مسئولان به پیراهن شهدا در یادواره شهدای روستای «کیاسر» بهشهر 

خادمان شهدا در مؤسسه فرهنگی «یادیاران» در راستای این طرح، تاکنون در منازل تعداد زیادی از شهیدان والامقام خصوصاً تعدادی از شهدای شاخص حضور پیدا کرده‌اند که در این راستا می‌توان به شهیدان «نورعلی شوشتری»، «محسن قاجاریان»، «اصغر پاشاپور»، «محمدهادی ذوالفقاری»، «سعید انصاری»، «محمد بلباسی»، «محسن حججی»، «مهدی بیدی»، «محمد ذاکری نسب»، «قاسم غریب»، «قاسم تیموری»، «سید رضا حسینی نوده»، «خلیل تختی‌نژاد»، «احمد جلالی‌نسب»، «غلامرضا بلوکی»، «باعثی»، «مهدی موحدنیا»، «سید مصطفی محبی پارسا»، «سید محمد حسینی‌منش»، «محمد حسین عزیزآبادی»، «ابوالفضل راه‌چمنی»، «یدالله ترمیمی»، «ابوالفضل احمدی»، «افشین ذورقی»، «سید علی منصوری»، «رضا دامرودی»، «ابوالقاسم شمسی‌نیا»، «حسنعلی شمس‌آبادی»، «سید احسان حتم‌لو»، «محمدجواد مهدیان‌پور»، «سعید کمالی»، «محمدرضا طاهری»، «محمد معافی»، «علی زاده‌اکبر»، «مصطفی خوش‌محمدی»، «حسین مشتاقی»، «حسن شاطری»، «حمید تقوی‌فر»، «مهدی ثامنی‌راد»، «محمدجواد صدیقی»، «رجبعلی محمدزاده»، «الیاس انساندوست»، «ابوالفضل روشنک»، «عبدالرحیم فیروزآبادی» «مهدی امان‌آبادی» و «عباس دانشگر»، اشاره کرد.

بوی پیراهن یوسف پیامبر

حضور در منزل سردار شهید «محمود کاوه»

بوی پیراهن یوسف پیامبر

اجرای طرح «بوی پیراهن یوسف پیامبر» در روستای «محرم»

بوی پیراهن یوسف پیامبر

اجرای طرح «بوی پیراهن یوسف پیامبر» در دانشگاه «حکیم سبزواری»

دست‌نوشته‌های خانواده‌های شهدا

جمع‌آوری دل‌نوشته‌های خانواده‌های شهدا، از دیگر اقداماتی است که در طرح «بوی پیراهن یوسف پیامبر» صورت می‌گیرد. در این راستا، فرزندان شهدا، دست‌نوشته‌ای را به‌یادگار به طرح «بوی پیراهن یوسف پیامبر» هدیه می‌دهند.

«زینب انصاری» فرزند شهید مدافع حرم «سعید انصاری» در دست‌نوشته‌ خود نوشته است:

اینجانب زینب انصاری فرزند شهید مدافع حرم سعید انصاری هستم.

خدا را شاکرم که پدرم در راه خدا و برای آسایش مملکت عزیزمان، جان خود را فدا کرد و باعث این شد که ما در آرامش و آسودگی خاطر در کنار عزیزان‌مان زندگی کنیم.

پدرم، الگوی زندگی من! همیشه و هرلحظه به تو فکر می‌کنم، هرچند دلم برایت تنگ است؛ اما به خود می‌گویم که به آرزویت که شهادت بود رسیدی. پدر جان! مطمئن باش که راهت را ادامه خواهم داد و روزی که مدرک پزشکی‌ام را بگیرم، همان‌گونه که همیشه به من می‌گفتی «دست نیازمندان را بگیر و به فکر مردم باش»، همان‌طور درِ مطب من به روی همه باز است و از پذیرش حتی نیازمندان درنگ نخواهم کرد و با آغوش باز، پذیرای‌شان هستم. ان‌شاءالله بتوانم آن‌طور که شایسته است، در خدمت اسلام و مسلمین باشم.

ان‌شاءالله که بتوانم ادامه‌دهنده راهت باشم.

ان‌شاءالله امام رضا (ع) بطلبد، دلتنگ حرم هستیم.

ان‌شاءالله سایه مقام معظم رهبری بالای سر ما باشد.

بوی پیراهن یوسف پیامبر

همچنین، فرزند شهید مدافع حرم «اصغر پاشاپور» نیز در دست‌نوشته خود که به طرح «بوی پیراهن یوسف پیامبر» هدیه کرده، نوشته است:

ضمن عرض سلام و خسته نباشید. اینجانب مهدی پاشاپور فرزند اصغر پاشاپور. اصفر آقای اکبر من که در سوریه به شهادت رسیده‌اند. حرکت فرهنگی آغازشده به‌عنوان بدعت صالح و نو را تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای‌تان آرزوی موفقیت دارم. امروز که لقب «فرزند شهید» دارم بر خود افتخار می‌کنم و از خداوند توفیق می‌خواهم که راه پدرم را ادامه دهم و در مسیر آرمان‌های آن شهید عزیز قدم نهم. خداوند مرا از دعای خیر پدرم محروم ننما و مرا در روز قیامت مورد شفاعت آن عزیز قرار دهید.

در پایان آرزوی دیرینه اینجانب ملاقات با رهبر عزیز انقلاب، پدر همه شهدا حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تحت استدعاست. امیدوارم خداوند با کمک شما کمک نماید.

بوی پیراهن یوسف پیامبر

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار