رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا مطرح کرد؛

مشارکت اجتماعی راهبردی کلان در راستای تحقق نظم و امنیت

سردار رادان گفت: مشارکت اجتماعی به مثابه راهبردی کلان در راستای تحقق نظم و امنیت در کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ - 21October 2020

مشارکت اجتماعی راهبردی کلان در راستای تحقق نظم و امنیتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، همزمان با سومین روز از هفته پاسداشت نیروی انتظامی که با عنوان «امنیت اقتصادی، کمک به تولید، آسایش عمومی» نام‌گذاری شده است از سه کتاب، «مشارکت اجتماعی در دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)»، «فرهنگ راهبردی و مفاهیم و اصطلاحات انتظامی و امنیتی» و کتاب «مدیریت فرامرزی در مرکز مطالعات راهبردی ناجا» رونمایی شد.

سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی در آئین رونمایی از این کتاب‌ها، با بیان اینکه هفته ناجا فرصت مغتنمی است که پلیس از مشارکت مردم در تأمین امنیت پایدار در جامعه تشکر و قدردانی کند، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که بدون مشارکت و همراهی مردم تحقق امنیت، آسایش و آرامش در کشور میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت، آسایش و آرامش مردم در کشوراز مهمترین وظایف و ماموریت‌های پلیس به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای تحقق این مهم از تمام توان و ظرفیت‌های خود کمک می‌گیرد تا بتواند امنیتی در شأن و منزلت مردم فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار کتاب «فرهنگ راهبردی مفاهیم و اصطلاحات انتظامی و امنیتی» که برای اولین بار در بین نیرو‌های مسلح چاپ و منتشر شده است، افزود: با توجه به‌ضرورت داشتن یک فرهنگ راهبردی در زمینه اصطلاحات و مفاهیم انتظامی، این کتاب به‌طور نظام‌مند و اصولی تهیه و به چاپ رسیده است.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به گستردگی و تنوع مأموریت‌های ناجا و به تبع دامنه وسیع حوزه مفاهیم و اصطلاحات مربوط که در برخی زمینه‌ها با حوزه‌های امنیتی، نظامی و دفاعی در هم تنیده شده است، گفت: تدوین یک فرهنگ راهبردی در زمینه اصطلاحات و مفاهیم انتظامی برای انتقال و درک صحیح مفاهیم میان مسئولان و کارشناسان انتظامی، امنیتی و دفاعی امری ضروری شناخته شد تا مسیر گفتمان‌سازی و توسعه ادبیات راهبردی را تسهیل و از پیچیدگی، تنوع و حتی تعارض تعاریف و مفاهیم برای تمامی مخاطبان و دست‌اندرکاران پیشگیری کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا، اهداف تهیه و انتشار کتاب فرهنگ راهبردی مفاهیم و اصطلاحات انتظامی و امنیتی را که برای اولین بار در نیرو‌های مسلح به چاپ رسیده است، را یادآور شد و افزود: فرهنگ‌سازی، تولید و توسعه ادبیات راهبردی انتظامی امنیتی در چارچوب مبانی انقلاب اسلامی و فراهم‌سازی درک مشترک از مفاهیم راهبردی، انتظامی، امنیتی و دفاعی در نیرو‌های انتظامی و امنیتی از جمله اهداف تدوین این کتاب به شمار می‌رود.

به گفته سردار رادان، توسعه و بسط واژگان تخصصی و ایجاد زمینه مناسب برای فرماندهان، مسئولان، کارشناسان، اساتید و پژوهشگران در سطح ناجا و سایر نیرو‌های مسلح برای تداعی مفهوم روشن و واضح از اصطلاحات و واژگان به‌منظور تقریب اذهان و تسهیل امور و روان‌سازی گفتمان و ارتقای قدرت تصمیم‌گیری از دیگر اهداف انتشار این کتاب است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا انتشار کتاب مشارکت اجتماعی در دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با تأکید بر مأموریت‌های ناجا را یادآور شد و گفت: اجرای مطلوب بسیاری از مأموریت‌های پلیس با وجود توانمندی‌های قابل توجه و کارساز، نیازمند استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است.

وی از مردم به عنوان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی پلیس در تأمین امنیت پایدار در کشور یاد کرد و افزود: منزلت و جایگاه نیروی انتظامی در قیاس با سایر سازمان‌ها و نهادی‌های دولتی در افکار عمومی جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

سردار رادان با تأکید بر اینکه مشارکت اجتماعی به مثابه راهبردی کلان در راستای تحقق نظم و امنیت در کشور باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند در کاهش هزینه‌های پلیس در انجام ماموریت‌های محوله مؤثر و موجب پایداری و ثبات در امنیت و انتظام ملی شود.

این مقام عالی انتظامی در ادامه سخنان خود به انتشار کتاب مدیریت فرامرزی اشاره و بیان کرد: این کتاب در صدد است تا نگرشی جدید برای مدیریت به شدت پیچیده جهان امروز در حوزه مرز‌ها ارائه کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در پایان گفت: در این کتاب نظام‌های قابل اندازه‌گیری و عرفی در کنار هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند که این مهم به منظور کمک به خوانندگان برای کسب دانش در زمینه‌های گوناگون جهان واقعی که در آن زندگی می‌کنیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار