حجت الاسلام قرائتی:

لزوم ایجاد نهضت مسجدسازی در کشور/ امام نوشت: مصلی را محکم، بزرگ و بدون تزئینات بسازید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: شهر اسلامی کاشی‌کاری عباسی نیست. شهر اسلامی شهری است که مردم آن با اذان بیدار شوند. ما صدها شهرک داریم که مسجد ندارند. باید نهضت مسجدسازی راه بیاندازیم.
کد خبر: ۴۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ - 02March 2015

لزوم ایجاد نهضت مسجدسازی در کشور/ امام نوشت: مصلی را محکم، بزرگ و بدون تزئینات بسازید

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در همایش "تعالی قلم" که صبح امروز با حضور نویسندگان و پژوهشگران قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، با تاکید بر راه اندازی نهضت مسجدسازی در کشور گفت: چند وقت پیش زمانی که آقای نیکزاد وزیر راه و شهرسازی بود به منزل دعوت کردم و گفتم ما در شهر تهران همه برج میبینم و خبری از مسجد نیست. افتتاحهایی که شما د رمسکن مهر نیز انجام میدهید نشانی از افتتاح مسجد نیست.

وی در ادامه با اشاره به سفر معاون شهردار استانبول در گذشته به تهران خاطرنشان کرد: ایشان از آقای ایازی پرسیده بودند که تهرانیها چند درصد مسلمانند؟ آخر هر چه نگاه کردم مسجدی در این شهر نبود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه پردیسان قم که محل سکونت روحانیون است، مسجد ندارد، اظهار داشت: شهر اسلامی کاشیکاری عباسی نیست. شهر اسلامی شهری است که مردم آن با اذان بیدار شوند. ما صدها شهرک داریم که مسجد ندارند. باید نهضت مسجدسازی راه بیاندازیم. مساجد محکم و ساده بسازیم.

وی افزود: پیامبر وقتی وارد مدینه و قبا شدند، ابتدا مسجد ساختند. همت کنیم مسجد بسازیم. از مردم بخواهید طرح بدهند.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: چند وقت پیش نامهای به مقام معظم رهبری نوشتم که روایتی در اسلام نداریم که تنها به تیراندازی توصیه کرده باشد. چرا به نصف حدیث عمل میشود و 50 درصدی عمل میکنیم؟ ما روضه میخوانیم اما سایت خنده حکیمانه نداریم. چرا روحانیون نباید سایت خندههای حکیمانه داشته باشند؟ وقتی اینگونه باشد، جوانان ما برای خندیدن سراغ ماهواره و سایتهای دیگر میروند.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: مقام معظم رهبری این نامه را به سرلشکر فیروزآبادی دادند. برای برنامهای در جمع امیران و سرداران ما را دعوت کردند و گفتند شما به آقا نامهای نوشتید؟ گفتم: بله، یک حدیث نوشتم. آنها پاسخ دادند که اعتبار نیست و نمیشود که به سربازان شنا بیاموزیم. گفتم: شما به سربازان بگویید هرکس شنا بلد باشد، یک ماه زودتر مرخص میشود. در نتیجه با پول خودشان میروند در وقت مرخصیشان شنا میآموزند.

وی خاطرنشان کرد: مساجد باید با مصالح خوب و مستحکم ساخته شود. گاهی وقت ها نامههایی به من میرسد که جوابی برایشان ندارم و اشک میریزم. آن وقت برخی کشورها و شهرها مانند دبی و قطر به ما متلک میاندازند. ان شاالله شما مهندسین سپاه این مشکل کمبود مسجد را حل بفرمایید.

حجت الاسلام قرائتی بیان داشت: حدود یک سال پیش آقایی که اکنون استاندار است آمد پیش من و گفت شما چرا برای ساختمان سازی و شهرسازی حقوق و قانونی ندارید؟ من جستجو کردم و 2700 نکته حقوقی از قرآن دریافت کردم. آنها را نوشتم و خدمت یکی از اساتید دانشگاه تهران دادم. ایشان در نامهای نوشتند که این نوشتهها مطالب جامعی درباره قوانین ساختمان سازی است. پس از این نامه آن را به قالب کتاب درآوردم.

وی تاکید کرد: از کلمهی "و تین و زیتون" 2 رسالهی دکترا میشود نوشت. قرآن به شعله کشیدن آب اشاره میکند و گرا میدهد که از آب میتوان بنزین ساخت و حال بروید فرمولش را پیدا کنید. روانشناسی رنگها یک پایاننامه دکترا است که در قرآن به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام قرائتی گفت: برخی چیزها مستقیم در قرآن نیامده است. قرآن فرموده است لا تجسسوا، یعنی نباید خانهات بر خانه دیگری اشراف داشته باشد. این چیزها را خدا با واسطه بیان میکند.

وی افزود: یک سوم پول مملکت صرف خانهسازی میشود و پس از 40 سال این خانه کاربری ندارند. یعنی یک سوم سرمایه مملکت هدر میرود. اگر می خواهید مهندس بشوید ببینید خدا چکار کرده است. خداوند یک دهان با چندین کاربری ساخته است. متاسفانه در کشورمان حسینیه، مسجد، مهدیه و زینبیه در کنار هم میسازیم و تنها چند روز از سال دربشان باز است.

حجت الاسلام در ادامه به نامهی امام خمینی(ره) در رابطه با ساخت مصلی اشاره کرد و گفت: من با دو چشم خودم دیدم که امام نوشت مصلی را بزرگ، محکم و بدون تزئینات بسازید. مهندس دلش خواست تزئینات داشته باشد حالا نتیجه آن را داریم میبینیم.

وی گفت: ساختمانها را طوری بسازید که پس از چند سال رویشان را بسازید نه اینکه خراب کنند. حضرت ابراهیم کعبه را تعمیم دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار