گوهری مقدم عنوان کرد؛

برگزاری همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» در ۵ محور

دبیر همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» با اشاره به اینکه پنج محور اصلی در این همایش برای ارائه به اندیشمندان طراحی و در طول مسیر یک محور ویژه نیز اضافه شد، گفت: «مقاومت و افول آمریکا» محور ویژه این همایش است.
کد خبر: ۴۲۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 27October 2020

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، ابوذر گوهری مقدم دبیر همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» امروز (سه‌شنبه) در آغاز این همایش که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای این همایش طی یک سال گذشته در دانشگاه امام حسین (ع) طراحی و آماده شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علمی و دانشگاهی باید افول آمریکا را تبیین کنیم، گفت: ایجاد یک ادبیات علمی مستدل ایجاد یک شبکه نخبگانی در حوزه افول آمریکا مدنظر ماست.

دبیر همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» با بیان اینکه بررسی آثار و تبعات افول آمریکا در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی جزو محور‌های این همایش است، افزود: پنج محور اصلی برای ارائه به اندیشمندان طراحی و در طول مسیر یک محور ویژه نیز اضافه شد.

گوهری مقدم با اشاره به اینکه محور اول «مباحث نظری مربوط به افول آمریکا» است، تصریح کرد: افول ریشه در اندیشه و تحولات مبنایی دارد.

وی محور دوم همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» را «بررسی گسست‌های فرهنگی آمریکا» عنوان کرد و گفت: «افول جایگاه رهبری آمریکا در نظام بین‌الملل»، محور سوم این همایش است.

دبیر همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» با اشاره به اینکه محور چهارم این همایش «چالش‌های ساختاری سیاست آمریکا» است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از نظرات اندیشمندان آمریکایی را در این حوزه جمع‌بندی کرده‌ایم.

گوهری مقدم با بیان اینکه محور پنجم همایش «افول آمریکا؛ فرصت‌های فراروی جمهوری اسلامی ایران» است، تاکید کرد: محور ویژه‌ای را در طول برگزاری جلسات علمی همایش و پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی اضافه کردیم؛ «مقاومت و افول آمریکا» محور ویژه این همایش است.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته هشت جلسه شورای سیاستگذاری را با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردیم؛ همچنین جلسات متعدد کمیته علمی را داشته‌ایم.

دبیر همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» با اشاره به اینکه ۳۰ پیش‌نشست در دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های کشور برگزار کردیم، گفت: آثار جانبی تولید شده بیشتر از اصل مطالب مطرح شده در همایش است که در پرتابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به جامعه علمی عرضه می‌شود.

گوهری مقدم خاطرنشان کرد: ۱۰۰ نفر از اساتید علمی مستقیم یا غیر مستقیم درگیر این همایش شدند؛ همچنین ۴۵ نهاد، دانشگاه و موسسه خارجی پای کار آمدند

وی با بیان اینکه۲۰۰ مقاله را دریافت کردیم، گفت: امروز در این ۶ پنل نزدیک ۲۰ مقاله ارائه خواهد شد.

دبیر همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» در پایان یادآور شد: امیدواریم تلاشی که در پژوهشکده شهید صدر برای ایجاد یک تحرک برای افول آمریکا انجام شده، مثمر ثمر بوده باشد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها