اکران «آبادان یازده ۶۰» در مناطق فاقد سینما/ فروش ۷۰ میلیونی در عماریار

میزان فروش اکران‌های غیر سینمایی فیلم «آبادان یازده ۶۰» که همزمان با سینما‌های سراسر کشور در شهر‌های فاقد سینما توسط سامانه عماریار آغاز شده بود، با گذر از فروش ۷۰ میلیون تومانی به رقمی مشابه با اکران‌های سینمایی این فیلم در سینما‌ها رسید.
کد خبر: ۴۲۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ - 28October 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، میزان فروش اکران‌های غیر سینمایی فیلم «آبادان یازده ۶۰» که همزمان با سینما‌های سراسر کشور در شهر‌های فاقد سینما توسط سامانه عماریار آغاز شده بود، با گذر از فروش ۷۰ میلیون تومانی به رقمی مشابه با اکران‌های سینمایی این فیلم در سینما‌ها رسید.

این اکران‌ها که با درخواست مخاطبان در دو هفته ابتدایی اکران فیلم و پیش از اوج گیری موج سوم کرونا در شهر‌ها و روستا‌هایی نظیر شهر «ملکشاهی» در ایلام، شهر «درمیان» خراسان جنوبی، «مراوه تپه» گلستان، «الیگودرز» در لرستان، «لنده» و «دیشموک» در کهگیلویه و بویر احمد و بیش از ۵۰ شهر و روستای دیگر انجام شد، توانست تا مخاطب این فیلم تحسین شده را به ۹ هزار نفر برساتد در شهر‌های فاقد سینما برساند.

بنا بر این گزارش، به‌رغم سپری شدن نیمی از سال، پرفروش‌ترین فیلم سینما فقط ۲ میلیارد تومان (حدود یک هجدهم فیلم پرفروش سال گذشته) فروخته است و بسیاری از سینما‌های کشور نیز به‌خاطر زیاندهی شدید، تعطیل شده‌اند.

این عدد نشان‌دهنده میزان بن‌بست و آسیب‌پذیری سیاست‌های پیشین در تعریف و طراحی سازمان تماشای سینمای ایران است. اما شرایط کنونی در یک صورت می‌تواند نفع‌های استراتژیکی هم برای سینمای ایران داشته باشد.

کرونا همان‌گونه که ظرفیت‌های اکران آنلاین را بیش از گذشته نمایان کرد شاید بتواند موجب شناسایی و استحصال ظرفیت بزرگتر ۹۰۰ شهر فاقدسینما و ده‌ها هزار روستا و همچنین ظرفیت به‌مراتب بزرگتر اکران‌های ساده شود و از این راه، قاعده تولید در سینما نیز به سوی عدالت و ادای سهم همه مردم و اقشار و جغرافیا‌ها و اقوام سوق پیدا کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار