نماینده ولی فقیه در مازندران خبر داد؛

تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی برای مهار کرونا در مازندران

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» از تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی برای مهار کرونا در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ - 31October 2020

تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی مهار کرونا در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران ظهر امروز در نشست قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر اسلام اظهار داشت: این توهین از طرف کسانی که ادعای حقوق بشر و شعار احترام به انسان‌ها و معتقدات آنها را سر می‌دهند صورت گرفت و بدتر آنکه رئیس جمهور فرانسه نیز به عنوان آزادی بیان از این حرمت شکنی حمایت کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و اظهار تأسف معظم‌له از شیوع مجدد کرونا و پایین آمدن مقدار رعایت توصیه‌های بهداشتی افزود: در این راستا مقام معظم رهبری دستورالعمل‌هایی را مبنی بر تشکیل دو قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا و قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی صادر کرد.

محمدی لائینی با تأکید بر اینکه مسئولین دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مصوبات ستاد و نظارت بر اجرا باید در کنار ستاد استانی فعالیت کنند، گفت: همچنین نیروهای مردمی، مومن، انقلابی و بسیج وارد میدان شوند و فعالیت‌ها مسجدمحور، بسیج‌محور و محله‌محور انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر مردمی سازی مقابله با ویروس، حضور پررنگ‌تر داوطلبان در صحنه و تقویت آموزش‌های عمومی و حمایت از مدافعان سلامت و همکاری در امور بهداشتی و ادامه نهضت تعاون و احسان را راه‌های مهار کرونا دانست و ادامه داد: باید با آموزش، غربالگری، شناسایی مبتلایان، قرنطینه و همچنین اجرای کمک‌های مومنانه با اولویت حمایت از خانواده‌های نیازمندان و آسیب‌دیده از مبدا اقدام شود.

وی همچنین پایگاههای بسیج را پایگاه حافظان سلامت دانست و به برگزاری آئین دعا، تضرع و استغفار معنویت درمانی تأکید کرد.

استفاده نکردن از ماسک به فرهنگ عمومی تبدیل شود

«سیدعباس موسوی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اظهار داشت: استان مازندران نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد و با همکاری و مدیریت خوبی که در ایام محرم داشتیم وارد پیک سوم نشدیم که نشان دهنده وفاق و همدلی است که در استان وجود دارد و همه مجموعه‌ها کمک کردند.

وی افزود: بیماری به شکل مزمن درآمده و نیازمند مدیریت در حوزه اجتماع با تغییر رفتارهای درازمدت هستیم تا داروها و واکسن به نتیجه برسد.

موسوی ادامه داد: مازندران در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استان پیشرو بود و پیک اول بیماری را با همکاری سپاه، مسجدمحور و محله‌ور پیش رفتیم و شاهد افت بیماری بودیم.

وی با تأکید بر حضور و تردد کمتر سالمندان، بیماران خاص و بازنشستگان در اجتماع تصریح کرد: با تأمین نیازمندی‌های این افراد شاهد کاهش مرگ و میر خواهیم بود.

موسوی ادامه داد: استفاده نکردن از ماسک را باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و با فراگیر کردن استفاده از ماسک و محدود کردن اجتماعات و رعایت فاصله‌گذاری و تهویه فضایی در جلسات کوتاه می‌توانیم کرونا را مهار کنیم.

باید ویروس کرونا را در نطفه خفه کنیم

«سید فرزاد جلالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اوضاع نامناسب جهان گفت: 5 درصد جمعیت کشور معادل 4 میلیون نفر تست کرونا شدند و حدود 600 هزار بیمار داریم که اگر آمار تستها دو برابر بشود کشف بیماری ما به همین میزان افرایش می‌یابد.

وی ادامه داد: 25 استان در حال گذران پیک سوم هستند و در هفته‌های اخیر شاهد شیب تدریجی فزاینده در استان بودیم و کماکان اوضاع مازندران قرمز است.

وی افزایش تست، بیماری‌یابی بیشتر و رعایت توصیه‌های بهداشتی را عامل موفقیت در مهار کرونا دانست و ادامه داد: انجام تست‌های سرعتی، شناسایی و کشف بیماری را بیشتر می‌کند و باید دنبال ویروس باشیم تا آن را در نطفه خفه کنیم.

تولید روزانه 100 هزار ماسک در یک کارگاه تولیدی

سرهنگ پاسدار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز از اجرای طرح حافظان سلامت در سپاه خبر داد و گفت: باید برای مهار کرونا در حوزه شناسایی، غربالگری و پیشگیری متمرکز شویم.

وی از راه اندازی کارگاه تولید ماسک در قائمشهر خبر داد و با بیان اینکه در این کارگاه روزانه 100 هزار ماسک تولید می‌شود، گفت: همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تولید ماسک پارچه‌ای را در دستور کار قرار دادیم که در مناطق شناسایی شده با تجمع بالای کرونا توزیع خواهد شد.

سرهنگ مسلمی از ورود بسیج در بحث خدمات‌دهی به خانواده‌های بیماران کرونایی خبر داد و گفت: فعالیت‌ها در این بخش مسجدمحور و پایگاه محور انجام می‌شود.

راه‌اندازی دادرسی الکترونیکی  و رسیدگی به 1000 پرونده

حجت الاسلام «محمدصادق اکبری» رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز با بیان اینکه مقابله با قاچاق اقلام دارویی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی از جمله اقدامات در راستای مقابله با کرونا بود، گفت: از پرونده‌های مستأجرین مسکونی و تجاری که مشکل مالی دارند مثل شرایط عادی برخورد نمی‌کنیم.

وی از راه‌اندازی دادرسی الکترونیکی خبر داد و گفت: تاکنون 1000 مورد دادرسی الکترونیکی داشتیم و برای اینکه مردم نیز نیازمند مراجعه حضوری نباشند شعبه‌هایی را در شهرها ایجاد کردیم که در این مقطع خروج از منزل و تردد نداشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها