مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

نقشه راه دانشنامه دفاع مقدس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» گفت: نقشه راه تهیه دانشنامه دفاع مقدس بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ - 15November 2020

نقشه راه دانشنامه دفاع مقدس بیانات مقام معظم رهبری است

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست تخصصی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی اظهار داشت: تبیین تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در طول هشت سال جنگ تحمیلی، انتقال دانش ها و تجربیات مربوط به دفاع مقدس به نسل های آینده و حال، جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق و تاریخ دفاع مقدس در استان مرکزی و اطلاع‌ ‌رسانی علمی و شفاف به افکار عمومی در تمام ابعاد جنگ تحمیلی از جمله اهداف مهم تهیه دانشنامه تخصصی دفاع مقدس است.

کریمی گفت: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یکی از برنامه‌های مهم علمی و پژوهشی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ است که در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با همکاری و مشارکت تمام دستگاه هایی که در این راستا نقش دارند بتوانیم اقدام خوبی انجام دهیم.

وی گفت: مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله و چاپ و انتشار چهار گام مهم در راستای تهیه دانشنامه تخصصی دفاع مقدس است که کمیته‌ها در راستای مدخل گزینی و تهیه و بررسی دقیق آنها تشکیل شده اند.

کریمی ادامه داد: با توجه به ظرافت و حساسیتی که در خصوص تهیه دانشنامه وجود دارد و رسالت اداره‌کل ‌حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه دانشنامه با هدایت این مجموعه انجام می شود که در این راستا یک شورای سیاست‌گذاری و ۴ کمیته تخصصی در استان تشکیل شده است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کمیته شهدا و اشخاص، کمیته فرهنگی و اجتماعی، کمیته جغرافیا و نظامی و کمیته جمع آوری پرونده‌های علمی برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی گفت: همچنین دبیرخانه دانشنامه تخصصی دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مستقر شده که در این راستا خود را مکلف می دانیم از تجربیات ارزشمند کنگره شهدای استان و ستاد چهل سالگی به خوبی استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: نقشه راه تهیه دانشنامه دفاع مقدس بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در اینجا از کلیه اساتید و پژوهشگران دعوت می کنیم که در تهیه دانشنامه دفاع مقدس مشارکت داشته باشند و البته اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز در این کار تخصصی و علمی نیز همکاری می کنند.

کریمی متذکر شد: بررسی مداخل استان و تایید آنها، مشاوره و راهنمایی برای تکمیل نواقص موجود در پرونده‌های علمی و تولید اسناد مورد نیاز پرونده‌های علمی، دعوت از پیشکسوتان‌، اساتید دانشگاه و افراد تاثیرگذار در پیشبرد دانشنامه بر اساس نیازهای احصاء شده از جمله وظایف مهم شورای سیاست‌گذاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها