رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

کشته‌های جاده‌ای را به 13 هزار نفر کاهش می‌دهیم

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اهداف تعریف شده این پلیس در سال 94 گفت: تا پایان سال آینده تعداد کشته‌های جاده‌ای را باید به 13 هزار نفر برسانیم.
کد خبر: ۴۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ - 08March 2015

کشته‌های جاده‌ای را به 13 هزار نفر کاهش می‌دهیم

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار اسکندر مومنی در دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در آستانه نوروز 92 مقام معظم رهبری تاکید ویژهای بر کاهش تلفات جادهای داشتند لذا ما برنامه ریزی گستردهای را برای کاهش تلفات در جادهها در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیارد و 700 میلیون وسیله نقلیه در جهان وجود دارد که با این تعداد خودرو سالانه یک میلیون و سیصد هزار نفر در تصادفات جادهای جهان جان خود را از دست میدهند.

وی با اشاره به این که به ازای هر 10 هزار وسیله در دنیا 7/5 نفر کشته میشوند، گفت: این رقم در کشور ما 5/9 است که حکایت از پایین بودن آمار تلفات نسبت به نورم جهانی است.

سردار مومنی ادامه داد: از سال 84 تاکنون سیر صعودی تولید خودرو و دریافت گواهینامه را داشتهایم به طوری که هم اکنون 18 میلیون خودرو در جادههای کشور تردد میکنند و سی و چهار میلیون نفر گواهی نامه دریافت کردهاند.

وی خاطرنشان کرد: اگر روند کشته شدگان جاده ای در سال 84 ادامه پیدا میکرد هم اکنون باید سالانه 68 هزار نفر در جادههای کشور کشته میشدند.

مومنی با اشاره به هدفگذاری پلیس راهور برای کاهش تلفات جادهای در پایان سال 94 اظهار داشت: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته باید تعداد کشته شدگان جادهای ما تا پایان سال 94 به 13 هزار نفر برسد یعنی به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه ما باید تلفات را به 4 نفر برسانیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به طرح نوروزی پلیس راهور اظهار داشت: 50 هزار نفر از نیروهای پلیس در طرح نوروزی که از 25 اسفند تا 15 فروردین اجرا میشود فعالیت خواهند داشت تا این عملیات بزرگ ترافیکی با کم ترین تلفات به کار خود پایان دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها