انتقاد مقام فلسطینی از تلاش بحرین و امارات برای افتتاح سفارت در تل‌آویو

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش‌های امارات و بحرین برای افتتاح سفارت در فلسطین اشغالی انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۲۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ - 23November 2020

انتقاد مقام فلسطینی از تلاش بحرین و امارات برای افتتاح سفارت در تل‌آویومحمد اشتیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام برخی کشور‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به جای صلح با فلسطینیان را تلاشی برای فرار از حقیقت دانست.

اشتیه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی کابینه اظهار داشت: «شنیدن خبر‌های مربوط به اجرای مذاکرات برخی کشور‌های عربی برای افتتاح سفارت در اسرائیل ما را ناراحت می‌کند به خصوص که این کشور‌ها هیچ سفارتخانه و مقر دیپلماتیک در اراضی فلسطینی که آن را به رسمیت شناخته‌اند، ندارند».

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، اشتیه همچنین گفت که ما خواهان صلح جدی با اسرائیل برای پایان دادن به اشغالگری، رفع محاصره نوار غزه و قدس و توقف شهرک‌سازی‌ها هستیم... هرگز به اسرائیل اجازه نمی‌دهیم از اموال ما برای باج‌خواهی استفاده کند.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی بایستی به تمامی توافقنامه‌ها و پیشبرد روند سیاسی بر اساس مرجعیت‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد.

امارات و بحرین اواسط سپتامبر گذشته تحت نظارت آمریکا توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

«عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که هفته گذشته به تل‌آویو سفر کرده بود پس از دیدار با مقامات این رژیم، با بیان اینکه سفارتخانه‌های دو طرف به‌زودی در تل آویو و منامه افتتاح خواهد شد، از تلاش مشترک با بحرین برای ترغیب فلسطینی‌ها جهت از سرگیری مذاکرات خبر داد. 

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار