وزیر راه خبر داد:

نصب 1800 دوربین ثبت تخلف تا سه سال آینده در جاده‌های کشور

وزیر راه و شهرسازی از نصب 1800 دوربین ثبت تخلف سرعت تا سه سال آینده در جاده‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ - 09March 2015

نصب 1800 دوربین ثبت تخلف تا سه سال آینده در جاده‌های کشور

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تعداد جمعیت ایران در ابتدای انقلاب 37 میلیون نفر بود که هم اکنون این رقم به 77 میلیون افزایش پیدا کرده است که از این تعداد 55 میلیون نفر جمعیت شهرنشین ما به حساب میآیند.

وی با بیان این که این میزان جمعیت نشان دهنده افزایش تعداد خودروها در سطح کشور است، گفت: طی برآوردهای صورت گرفته تا 20 سال آینده تعداد خودروها در کشور ما به 50 میلیون خواهد رسید که این تغییرات را نمیتوان یک اتفاق مکانیکی محسوب کرد بلکه تحولی در نظام زندگی شهری و نحوه کسب درآمد است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ایمنی راهها یک مبحث مهم و اساسی به حساب میآید، گفت: متاسفانه این موضوع در برخی از موارد به یک سری اقدامات اداری تنزل مییابد. این در حالی است که ما نیازمند یک همدلی بین سازمانی هستیم.

آخوندی اظهار داشت: داشتن راه ایمن، خودروی ایمن و انسانی که رفتار هم خطرتر داشته باشد مورد نیاز ماست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ایام نوروز باید برای مردم ما به ایامی شاد تبدیل شود، گفت: دستورالعملی را به سازمانها دادهایم که هرگونه استفاده از اتوبوسهای اداری برای جابجایی خانوادهها در ایام نوروز ممنوع باشد.

مقام ارشد وزارت راه در ادامه به نصب 1800 دوربین ثبت تخلف سرعت تا سه سال آینده در جادههای کشور خبر داد و گفت: هم اکنون 450 دوربین در جادههای کشور نصب شده است که این تعداد باید به 2200 دوربین افزایش یابد لذا ما مذاکرات گستردهای را در این زمینه به انجام رساندهایم و موفق شدهایم روز گذشته کلیات این موضوع را به تصویب برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 34 هزار کیلومتر راه شریانی در کشور وجود دارد که باید اطلاعات این راهها به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار بگیرد که بر همین اساس سامانه 141.ir در اختیار مردم قرار دارد.

آخوندی ادامه داد: طی هماهنگیهای صورت گرفته دوربینهای سازمان راهداری و دوربینهای سازمان پلیس با یکدیگر در یک مرکز مورد نظارت قرار میگیرند تا از این طریق کنترل ترافیکی مسیرها با دقت بیشتری انجام گیرد و همین موضوع باعث شده تا میزان تصادفات در جادهها کاهش یابد.

وی اظهار داشت: به صورت آزمایشی سیستم SOS در محور قم – تهران افتتاح شده تا مردم بتوانند با ارسال پیام به یک شماره مشترک حوادث جادهای را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار