در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

«شهیدانه زیستن»؛ کیفیت زندگی را نشان می‌دهد/ رونمایی از فیلم کوتاه «سهم» در هفته بسیج + عکس و فیلم

امیرحسین نوروزی درباره جدیدترین پروژه فیلم کوتاه خود گفت: «شهیدانه زیستن» لحظاتی از کیفیت زیستن شهدا و رزمندگان را نشان می‌دهد؛ این کیفیت از زیستن، به اندازه یک شهادت مهم و اثرگذار است.
کد خبر: ۴۲۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ - 29November 2020

«امیرحسین نوروزی» کارگردان مجموعه فیلم کوتاه «شهیدانه زیستن» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به رونمایی از فیلم کوتاه «سهم» جدیدترین ساخته خود که برشی از زندگی شهید «غلامرضا نوروزی‌نژاد» است، اظهار داشت: طراح این مجموعه نوید سالاری‌مقدم است و نویسندگی آن نیز برعهده سالاری‌مقدم، یاسر انتظامی و اردلان عاشوری بوده است؛ البته در مرحله بازنویسی عزیزان دیگری نیز ما را کمک کردند.

کارگردان مستند خاطرات موتورسیکلت عنوان کرد: تیم تولید این مجموعه مستند به‌خاطر سابقه‌ای که در برنامه‌های نیمه پنهان مبتنی بر کتاب‌های نیمه پنهان انتشارات روایت فتح داشتند، کار را حدود 15 سال پیش با گردآوری کتاب‌های کوچک خاطرات شروع کردند و در همان ایام و در ادامه مجموعه کتاب‌های نیمه پنهان، کار برنامه‌سازی در سال‌های 1385 آغاز شد و برنامه‌های مستند نیمه پنهان تولید شد.

نوروزی ادامه داد: سال 1397 طرحی پیشنهاد شد که براساس آن بُرش‌هایی از خاطرات را به‌صورت نمایشی کار کنیم؛ در پاییز 1397 طرح به بسیج صدا و سیما و سازمان اوج ارائه شد و کار مشترکی برای تهیه چنین مجموعه‌ای شکل گرفت.

«شهیدانه زیستن» کیفیت زیستن را نشان می‌دهد/ لحظاتی که از شهادت مهم‌تر است!

کارگردان مجموعه «شهیدانه زیستن» افزود: توافق ما در این مجموعه برای تولید 10 قسمت فیلم کوتاه است که تاکنون پنج قسمت آن تولید شده و باقی‌مانده کارها را پس از دریافت بازخورد بخش اول تولید خواهیم کرد.

وی گفت: حدود 110 خاطره برای تولید فیلم کوتاه تحقیق و نگارش شد؛ برخی از روایت‌ها از کتاب‌های نیمه پنهان و برخی دیگر از خاطرات ضبط شده مستندهای روایت فتح استخراج شده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه، هدف ما از تولید این مجموعه فیلم‌های کوتاه، یادآوری و نشان دادن لحظاتی از خاطرات شهدا و رزمندگان بوده است، خاطرنشان کرد: در جریان تولید این مجموعه با مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه در سال 1398 روبرو شدیم و مدیریت پروژه سخت شد؛ لذا «پژمان لشکری‌پور» به عنوان تهیه کننده به پروژه ملحق شد و با مدیریت ایشان یک تیم خوب و حرفه‌ای شکل گرفت که خوشبختانه خروجی کار نیز آبرومند شد.

«شهیدانه زیستن» کیفیت زیستن را نشان می‌دهد/ لحظاتی که از شهادت مهم‌تر است!

کارگردان مجموعه «شهیدانه زیستن» به رونمایی از فیلم کوتاه «سهم» در هفته بسیج اشاره کرد و ادامه داد: قسمت‌های دیگر این مجموعه با عنوان‌های «دلتنگی»، «حسرت»، «بنی آدم» و ... تولید شده است که هرکدام به لحظه‌ای عاطفی بین شهید و همسر شهید، یا عملی انسانی و وظیفه اجتماعی، و گاهی یک رنج و غم در زندگی آن‌ها می‌پردازد که برشی از کیفیت زیستن شهدا و رزمندگان را نشان می‌دهد؛ این کیفیت از زیستن، به اندازه یک شهادت مهم و اثرگذار است لذا عنوان «شهیدانه زیستن» را برای آن انتخاب کردیم.

این مستندساز جوان در خصوص وضعیت تولید فیلم کوتاه در شرایط کنونی گفت: شرایط کرونا کار تولید آثار نمایشی را مانند دیگر مشاغل سخت کرده است. تولید حرفه‌ای نیازمند تیم پشت صحنه‌ی پرتوان است چراکه حتماً تعدادی از نماهای فیلم داخلی و در فضای بسته تولید خواهد شد و این به لحاظ فاصله‌گذاری اجتماعی سخت و دشوار است؛ البته کار تولید در این شرایط نیز انجام می‌شود اما در اوضاع شیوع ویروس کرونا سخت است.

نوروزی در پایان و در خصوص مشکلات روند تولید فیلم در شرایط کنونی افزود: در سال 1398 به‌خصوص نیمه ابتدایی سال 1399، عدم ثبات قیمت‌ها و رشد تصاعدی آن‌ها مدیریت مالی پروژه‌های تولید فیلم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد. بسیاری از همکارانی که در سال 1398 قرارداد تولید پروژه در دست داشتند با مشکل مدیریت بودجه روبرو شدند؛ البته در این شرایط نیز همکاران مشغول کار هستند چراکه در شرایط کنونی و با خانه‌نشین شدن مردم، بیش از هر زمان دیگری نیاز به تولید و پخش آثار نمایشی وجود دارد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار