فقیه:

روز دانشجو تلألو بیداری و مبارزه دانشجویان متعهد با استکبار جهانی است

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: روز دانشجو تلألو بیداری و مبارزه دانشجویان مومن و متعهد با استکبار جهانی و نظام سلطه غربی است و هر سال باید این روز پاس داشته شود و مراسم بزرگداشت روز دانشجو در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا با همکاری بنیاد و ستاد‌های شاهد و ایثارگر مراکز آموزشی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 07December 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدعلی فقیه با تبریک روز دانشجو به بیش از ۱۱۱ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر اظهار داشت: با الهام از پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) هدف نهایی طرح شاهد، تربیت فرهیختگانی مدیر، دانا و توانا و پرورش متخصصانی متعهد برای حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل آموزش بنیاد با اشاره به تعداد بالغ بر پنج هزار دانشجو که به درجه شهادت رسیدند، گفت: این تعداد ایثارگر نشان می‌دهد، فرزندان ما در هر زمانی نسبت به موضوعات عصر خود آگاه هستند و با دلاورمردی و شناخت در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشتند.

وی افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر نسبت به سایر دانشجویان از وضعیت علمی و تحصیلی مناسب و خوبی برخوردار هستند و به‌طور میانگین، بیش از ۲۱ درصد دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمره دانشجویان ممتاز دانشگاه‌ها هستند، به‌گونه‌ای که طبق آخرین گزارش وزارت علوم، میانگین ممتازین شاهد و ایثارگر دو درصد از دانشجویان عادی بالاتر است. همچنین، طبق اعلام اخیر معاون محترم آموزشی وزارت بهداشت؛ درخشش دو نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در میان ۱۰ برگزیده رقابت سنگین علمی در آزمون دستیاری تخصصی علوم پزشکی کشور نشان از این ادعا دارد.

فقیه در ادامه اضافه کرد: همچنین کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری در یک رقابت علمی آزاد و بدون استفاده از سهمیه توسط ۲۱ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری سال جاری، برگ زرین دیگری بر کارنامه تلاش تحصیلی این عزیزان است.

مدیرکل آموزش بنیاد همچنین عنوان کرد: امروز وظیفه کسب دانش و معرفت برای تعالی کشور بر عهده دانشجویان شاهد و ایثارگر است که با جهاد علمی می‌توانند یاد و خاطره شهدای دانشجو را که در زمان دفاع مقدس و در دیگر سنگر‌های دفاع از انقلاب اسلامی به فیض شهادت نائل آمده‌اند، اولویت‌ها را به‌خوبی درک کرده و راه آن‌ها را ادامه دهند.

محمدعلی فقیه در پایان ضمن گرامیداشت روز دانشجو خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: روز دانشجو تلألو بیداری و مبارزه دانشجویان مؤمن و متعهد با استکبار جهانی و نظام سلطه غربی است و هر سال باید این روز پاس داشته شود و این مراسم در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد‌های شاهد و ایثارگر مراکز آموزشی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار