عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تصویب کلیات طرح حمایت از هنرمندان/ برای صدور پیام انقلاب نیازمند به هنر هستیم

غلامرضا منتظری از تصویب کلیات طرح حمایت از هنرمندان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:‌ در شرایط کرونایی که باید مفاهیم انقلاب اسلامی را در سراسر دنیا نشر دهیم؛ موثرترین و رساترین وسیله هنر است.
کد خبر: ۴۳۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰ - 09December 2020

تصویب کلیات طرح حمایت از هنرمندان/ برای صدور پیام انقلاب نیازمند به هنر هستیم«غلامرضا منتظری» عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حمایت دولت را لازمه فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و هنری دانست و اظهار داشت: هنرمند همیشه نمی‌تواند بدون پشتوانه مادی و صرفا برای دل خود و از روی دغدغه فعالیت داشته باشد لذا باید بازار هدفی برای عرضه محصولات او وجود داشته باشد که اگر چنین نباشد استمرار فعالیت‌های هنری با چالش روبرو خواهد شد.

وی با تاکید براینکه لازم است متولیان و مسوولین دستگاه‌های فرهنگی به فکر طرحی نو برای اقتصاد هنر باشند، گفت: آنچه که تاکنون در این راستا رخ داده در حد انتظار نیست چراکه هنرمندان شکننده و دارای روحی لطیف هستند و ذهن آن‌ها نباید درگیر مسائل معیشتی شود؛ اگر ذهن هنرمند درگیر مسایل معیشتی شود، آثار هنری با کیفیت تولید نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: البته ما در قوه مقننه و مجلس نیز باید به یاری هنرمندان کشور بشتابیم لذا در همین راستا کلیات این بحث را مورد تصویب قرار داده‌ایم تا بتوانیم طرح جامع حمایت از هنرمندان را تصویب کنیم تا دغدغه‌های این مجموعه را کاهش دهیم و ذهن آن‌ها را به سمت خلق آثار فاخر هدایت کنیم.

منتظری گفت: در شرایط کرونایی که باید مفاهیم انقلاب اسلامی را در سراسر دنیا نشر دهیم؛ موثرترین و رساترین وسیله هنر است. از سویی دیگر وقتی مزیت‌های کشورمان را بررسی می‌کنیم، متوجه مزیت‌های مختلف کشور می‌شویم که در عرصه فرهنگ هنر و ادب تجلی پیدا می‌کند که باید به طور ویژه به آن توجه کرد.

این نماینده مجلس در خاتمه افزود: دولت و مجلس باید چتر حمایتی‌شان از هنرمندان را بیشتر از گذشته گسترده کنند چراکه معیشت و اقتصاد اصل مهمی از زندگی هستند اما همه این‌ها مقدمه‌ای برای تفکر و اندیشه هستند که باید مورد توجه ویژه باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها