سردار کارگر در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان راه گشاست

سردار کارگر با تقدیر از همکاری مطلوب شورای فرهنگ عمومی کشور با مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از کار‌های مهم شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص نامگذاری روز شهادت سردار سلیمانی به نام روز جهانی مقاومت بود که این شورا با اتفاق آرا روز ۱۳ دی‌ماه را در تقویم عمومی کشور به یاد این شهید بزرگوار مزین کرد.
کد خبر: ۴۳۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ - 16December 2020

تعامل خوب شورای فرهنگ عمومی کشور با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان راه گشاستبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با ارائه گزارش اجمالی از برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را از سوم خرداد تا ۲۹ اسفند به مدت ۴۳ هفته در نظر گرفته است که تاکنون این برنامه‌ها اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و نیرو‌های مسلح درخصوص برگزاری مراسمات گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس حضوری موثر داشتند، افزود: ساختار برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بدین ترتیب است که شورای سیاست‌گذاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس متشکل از هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده و به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل می‌شود؛ دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در هیأت امنا تدوین، تصویب و به بخش‌های لشکری و کشوری ابلاغ شده است که همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها طبق ابلاغیه کار را انجام داده و این مسیر را با تعامل ادامه می‌دهند.

وی افزود: همچنین یک شورای هماهنگی و ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش‌بینی و تشکیل شده است.

سردار کارگر ادامه داد: در نیرو‌های مسلح تمامی معاونین هماهنگ‌کننده نیرو‌ها اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع مسئول برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستند و در تمامی وزارتخانه‌ها نیز یکی از معاونین، این مسئولیت را بر عهده دارد، همچنین در استان‌های سراسر کشور استاندار و در شهرستان‌ها فرماندار مسئول ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستند که مدیران کل حفظ آثار دفاع مقدس استان‌ها نیز به‌عنوان دبیر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور افزود: همچنین در هفته دفاع مقدس نیز برپایی نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت را در دستور کار قرار داده و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا این کار برجسته فرهنگی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: تقویم اجرایی نشان می‌دهد که همه دستگاه‌های کشوری و لشکری در این ۴۳ هفته چه برنامه‌هایی را در سطح کشور برگزار خواهند کرد.

سردار کارگر افزود: با توجه به اهمیت جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی کشور، با وزرای علوم و آموزش و پرورش و همچنین ریاست دانشگاه آزاد جلساتی را در این‌خصوص برگزار کردیم.

وی گفت: در خصوص برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، کشوری و لشکری، وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و سازمان صدا و سیما با مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمال همکاری و تعامل لازم را داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد و به واقع در خصوص دفاع مقدس تاکنون هیچ نهادی نبوده که با ما همکاری نکند و یا اینکه پای کار نباشد که این هم از برکات خون شهدا و دفاع مقدس است.

سردار کارگر بیان داشت: در هفته دفاع مقدس آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس را به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار کردیم که طی آن رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم به طور زنده سخنرانی کردند؛ و طی این مراسم از بیش از یک میلیون پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: به‌طور کلی ۵۰۵ ستاد و کمیته در حوزه برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم؛ که ۱۸ ستاد در نیرو‌های مسلح و ۲۸ ستاد در وزارتخانه‌ها و ۳۱ ستاد استانی و همچنین ۴۰۰ ستاد شهرستانی در این رابطه شکل گرفت.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان داشت: نیرو‌های مسلح یک هزار و ۶۱ برنامه اصلی را در حوزه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستور کار قرار دادند که ستاد کل نیرو‌های مسلح ۳۶ برنامه، ارتش ۳۸۱ برنامه، سپاه ۲۷۸ برنامه، نیروی انتظامی ۸۰ برنامه، وزارت دفاع ۶۵ برنامه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۱۸۸ برنامه و دانشگاه عالی دفاع ملی ۳۳ برنامه را داشته و در موعد مقرر اجرا کرده و یا اجرا خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین ۷۰۹ برنامه اصلی نیز در ستاد وزارتخانه‌ها و نهاد‌های کشوری در دستور کار قرار گرفته است؛ در سطح استان‌ها دو هزار و ۹۱۸ برنامه اجرایی در نظر گرفته شده و با احتساب همه برنامه‌های مذکور، مجموعاً ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در سراسر کشور مورد تأیید قرار گرفته که از سوم خرداد تا پایان سال در حال اجراست.

سردار کارگر با اشاره به اینکه بهانه کمبود امکانات در حوزه کار جهادی قابل قبول نیست، عنوان کرد: بحث کمبود امکانات و محدودیت بودجه همواره بوده است، اما اگر اراده مصمم، همدلی و اهتمام جهادگونه باشد، بی‌شک شاهد دستاورد‌های قابل توجهی خواهیم بود؛ همانطوری که تاکنون در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های متعدد بوده‌ایم و نمونه آن ساخت موزه‌های دفاع مقدس است که امسال نیز افتتاح هشت موزه جدید را در سطح استان‌ها داشتیم.

وی ضمن تقدیر از همکاری و تعاملات شورای فرهنگ عمومی کشور با مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از کار‌های مهم و به جایی که این شورا انجام داد تصویب پیشنهاد نامگذاری روز شهادت سردار سلیمانی به نام روز جهانی مقاومت بود؛ که با اتفاق آرا این شورا روز ۱۳ دی ماه را در تقویم عمومی کشور به یاد این شهید بزرگوار مزین کرد.

سردار کارگر با بیان اینکه دشمن برای تحریف دفاع مقدس و بدنام کردن این واقعه عظیم تاریخی همواره تلاش کرده و هزینه می‌کند، گفت: ما باید حقایق دفاع مقدس را در مقایسه با جنگ‌هایی که ایران طی 200 سال گذشته داشته است به نسل جوان ارائه دهیم؛ چرا که بسیاری از جوانان ما نمی‌دانند در طی جنگ‌های جهانی اول و دوم چه اتفاقات ناگواری برای ملت ایران افتاد و طی عهدنامه‌های گلستان و ترکمنچای چه ناجوانمردی‌هایی در حق ملت ایران صورت گرفت؛ در طول ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال گذشته هرگاه کشوری با ایران وارد جنگ شد کشور ما یا خاک از دست داد و یا آبرویش پایمال شد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس ایران اسلامی توانست در برابر قدرتمندترین کشور عربی که از حمایت بلوک شرق و غرب و ۳۶ کشور قدرتمند دنیا برخوردار بود به تنهایی بایستد و در برابر آن پیروز شود و حتی اجازه ندهد که یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه بیفتد در حالیکه کشور ما در جنگ جهانی اول از طرف شمال توسط روس ها اشغال شد و از ناحیه جنوب به اشغال انگلیسی ها درآمد و در این بین ۱۰ میلیون نفر از مردم بی گناه به سبب قحطی و عدم توانمندی قدرت مرکزی در تدبیر امور از بین رفتند..

سردار کارگر گفت: همچنین در جنگ جهانی دوم کشور با اشغال متفقین مواجه شد و صدمات و لطمات جبران ناپذیری بر ایران وارد آمد که برخی از آن‌ها را حتی نمی‌توان به زبان آورد که دشمن چه بلایی بر سر این ملت آورد.

وی افزود: در جنگ جهانی دوم رضا شاه که فرمانده کل قوا محسوب می‌شد پس از حمله متفقین از کشور گریخت، اما در دوران دفاع مقدس که فرمانده کل قوا امام خمینی(ره) بودند حتی برای حفظ جان خود نپذیرفتن که به پناهگاه بروند.

سردار کارگر ادامه داد: همچنین فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس قواعد جنگی را تغییر دادند چرا که در دنیا مرسوم است که فرمانده‌ها عقب‌تر از نیرو‌های درگیر قرار می‌گیرد، اما در دوران دفاع مقدس فرماندهان ما جلوتر از نیرو‌ها قرار داشتند و آن‌ها را راهبری می‌کردند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: امروز جوانان ما باید بدانند کشوری که در دوران دفاع مقدس سیم خاردار نداشت، امروز به سطحی از توانمندی رسیده است که دشمن از پروژ‌های موشکی و توان دفاعی اش واهمه دارد و برای جلوگیری از پیشرفت‌های وسیع این کشور مستقل به ترور دانشمندانش دست می‌زند تا مبادا ایران اسلامی به پیشرفت‌های بزرگتری دست یابد.

وی با بیان این که دفاع مقدس یک ظرفیت عظیم و گنجینه ارزشمندی است که مردم ایران همگی نسبت به آن عرق دارند، افزود: دفاع مقدس کلید وحدت و همدلی و همبستگی ملی است همچنان که می‌بینیم در تشییع یک شهید گمنام اقشار مختلف جامعه بدون اینکه تبلیغی شده باشد، در تیپ‌های متفاوت ظاهری به طور گسترده شرکت می‌کنند که باید از این ظرفیت عظیم وحدت آفرین جهت تحکیم وحدت ملی بهره‌مند شد.

وی در این رابطه افزود: در تشییع حاج قاسم سلیمانی ۲۵ میلیون نفر شرکت داشتند در حالی که این مراسم تنها در ۴ الی ۵ استان کشور برگزار شد. حتی برخی از سیاسیون افراطی که نسبت به نظام بدبین هستند نیز در تشیع این سردار بزرگ سپاه اسلام شرکت کردند که این‌ها همه بیانگر عظمت خون شهدا و فرهنگ ناب دفاع مقدس است که باید با همکاری و احساس مسئولیت همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها این فرهنگ ناب را به نسل جوان ارائه کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها