در واکنش به گزارش جدید احمد شهید درباره ایران؛

افخم: اراده‌ای فراتر از سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل در تهیه گزارش ایران دخیل است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه متاسفانه روشن شده است اراده ای فراتر و خارج از سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد در تهیه گزارش ایران دخیل است، گفت: ایران به عملکرد غیر منصفانه و غیر علمی گزارشگر ویژه به لحاظ رعایت نکردن اصول و موازین بین المللی با تردید جدی می نگرد.
کد خبر: ۴۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸ - 14March 2015

افخم:  اراده‌ای فراتر از سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل در تهیه گزارش ایران دخیل است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص سخنان اخیر "احمد شهید" گزارشگر ویژه حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: سخنان احمد شهید و بخش هایی از گزارش که مورد اشاره قرار گرفته است، به صورت یکجانبه به دور از واقعیات و بدون رعایت مقررات وظایف مربوط به مامورین از جانب شورای حقوق بشر ارائه شده است .

افخم با بیان اینکه متاسفانه روشن شده است اراده ای فراتر و خارج از سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد در تهیه گزارش ایران دخیل است، افزود: ایران به عملکرد غیر منصفانه و غیر علمی گزارشگر ویژه به لحاظ رعایت نکردن اصول و موازین بین المللی با تردید جدی می نگرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: گزارشگر ویژه، روشهای نادرست و غیر قانونی و جهت دار و پیش داوری را پایه گذاشته که خارج از شرح وظایف ماموریتداران شورای حقوق بشر است.

افخم یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به خوبی به تعهدات ملی و بین المللی خود در زمینه حقوق بشر واقف بوده و همواره همکاریهای خوب و گسترده ای را با مکانیزمهای بین المللی در این زمینه انجام داده است .

وی همچنین تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهد خود برای ارتقای همه جانبه حقوق شهروندان پایبند بوده و اقدامات بسیار مهمی در این زمینه از جمله در خصوص ارتقای حقوق شهروندی، حقوق اقلیتها و حقوق زنان انجام داده است و به برنامهها و تلاشهای خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

گفتنی است احمد شهید، گزارشگرحقوق بشری سازمان ملل در گزارش جدید خود بار دیگر ایران را به نقض حقوق زندانیان قاچاق مواد مخدر، قاتلین و مرتکبین به برخی جرائم دیگر ازجمله همجنس بازان متهم کرده است.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها