آخرین پخش «هجده هزار پا» در سایت هاشور/ روایتی جذاب و مستند از محاصره ادلب

مستند «هجده هزار پا» امروز چهارشنبه برای آخرین بار در سایت هاشور در بخش خانه جشنواره سینماحقیقت اکران می‌شود.
کد خبر: ۴۳۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ - 23December 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پرطرفدارترین مستند‌های چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت امروز چهارشنبه سوم دی در سایت هاشور نمایش مجدد خواهند داشت.

«هجده هزار پا» که روایتگر زنده نگه داشتن امید در روز‌های تاریک محاصره است در بخش ملی جشنواره حقیقت موفق شد نامزد بخش‎های بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند، بهترین موسیقی و بهترین فیلم شود و رتبه دوم بهترین فیلم از نگاه مخاطب را تاکنون به خود اختصاص داده است.

«مهدی شامحمدی» کارگردان این مستند گفت: «هجده هزار پا» روایتی از هواپیمایی است که در آسمان ادلب برای مردم آذوقه می‌ریزد و به آن تیراندازی می‌شود. من چهار سال برای تولید این فیلم زمان گذاشتم و بخاطر آن گوش چپ‌ام را از دست دادم.

آخرین پخش «هجده هزار پا» در سایت هاشور/ روایتی جذاب و مستند از محاصره ادلب

وی معتقد است مخاطب در ابتدای شروع فیلم متوجه می‌شود که راوی در ارتفاع هجده هزار پایی بالای سوژه که شهرش است، قرار دارد. ۱۸ هزار در این فیلم عدد عجیبی است؛ ۱۸ هزار نفر در محاصره گیر می‌کنند و تعداد شهدای عملیات اول ۱۸ نفر است.

این مستند ساز درباره شرایط سخت ساخت این مستند گفت: ما در دمای هوای منفی ۳۰ درجه قرار داشتیم و از همه بدتر اینکه از پایین به سمت ما شلیک می‌شد و ما این را می‌بینیم و با این شرایط باید کار را ادامه می‌دادیم.

شامحمدی به بازخوردهای صورت گرفته در خصوص این فیلم مستند اشاره کرد و گفت: فیلم را برای یک مستندساز نمایش دادم که نسبت به موضوع مقاومت رویکرد مثبتی نداشت؛ او خودش اذعان کرد نگاهم نسبت به چنین فیلم‌هایی که با موضوع مقاومت تولید می‌شود منفی است؛ اما بعد از دیدن فیلم شما به نظرم رسید که چقدر برای این جریان کم کار کرده‌ایم و فیلم هجده هزار پا حالم را خوب کرد.

 

عوامل تولید مستند «هجده هزار پا» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: مهدی شامحمدی، فیلمبردار: عبدالحسین بدرلو، مهدی شامحمدی، تدوین: مهدی شامحمدی، محمد بابایی، فیلمبردار در محاصره: جمیل الشیخ، موسیقی: افشین عزیزی، صداگذاری و طراحی صدا: حسین قورچیان، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره‌چیان، برنا جمشیدی، نویسنده متن: شرمین نادری، طراحی لوگو و پوستر: محمد روح‌الامین، اتاق فکر و مشاوره پروژه: محمد حدادی، سیاوش جمالی، عطا مهراد، حمید نجفی‌راد، مجری طرح: امروز فیلم، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ با مشارکت گروه مستند روایت فتح است.

فیلم‌های منتخب از جمله مستند «هجده هزار پا» از ساعت ۳ بامداد روز چهارشنبه تا پایان این روز اکران آنلاین می‌شود، اما برای اعلام برترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران در اختتامیه چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت که در همین روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ برگزار خواهد شد، آمار امتیاز‌های داده شده به مستند‌ها در ساعت ۱۸ گردآوری و به دبیر جشنواره اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها