راه سردار دل‌ها ادامه دارد/ از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تا توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجرا است.
کد خبر: ۴۳۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ - 27December 2020

راه سردار دلها ادامه دارد/ از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تا توزیع 18 هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

وزیر بهداشت درباره این طرح می‌گوید: «برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود ۴۰ هزار تخت نقاهتگاهی در هتل ها، مهمانسرا‌ها و اماکن اقامتی دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار طرح شهید قاسم سلیمانی قرار گرفته است. همچنین باید برای همکاران مشارکت کننده در این طرح، وسایل لوازم حفاظت فردی به مقدار کافی تامین شود. باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور، حداقل به پنج هزار مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها برسانیم تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست گیری افزایش پیدا کند».

خوشبختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام‌های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح داشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج برای مبارزه با ویروس کرونا را می‌خوانید:

گروه جهادی عمار در آستانه اولین سالگرد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اقدام به اهدای بسته‌هایی به نیازمندان کرده است.

آزادسازی ۶۳ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی در کرمان

سید حجت‌الله موسوی‌قوام اظهار داشت: با همکاری سپاه، بسیج، ستاد دیه و سازمان زندان‌ها این برنامه‌ریزی انجام شده است که طی سال جاری و در پنج مرحله آزادی زندانیان را داشته باشیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیان داشت: در مرحله نخست آزادسازی زندانیان در هفته بسیج شاهد آزادی ۱۳۸ نفر در کرمان بودیم که بیشترین آمار آزادی را در سراسر کشور داشتیم و این در شرایطی‌ست که یک هزار و ۹۲ نفر در مرحله نخست از زندان‌های سراسر کشور آزاد شدند.

موسوی‌قوام تصریح کرد: در نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ۲ هزار نفر از زندان‌های سراسر کشور آزاد می‌شوند و در استان کرمان نیز به تعداد سن شهید حاج قاسم سلیمانی ۶۳ نفر را از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی آزاد می‌کنیم که ۳۰ نفر توسط ستاد دیه، ۱۸ نفر توسط مجموعه قضائی سطح استان و بقیه توسط اداره کل زندان‌ها آزاد می‌شوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان ابراز داشت: مرحله سوم آزادی زندانیان ۱۵ بهمن ماه سالروز ولادت حضرت زهرا و برای آزادی محکومان زن جرائم غیرعمد است و مرحله چهارم آزادی زندانیان هفتم اسفندماه (۱۳ رجب) و مرحله آخر ۱۹ اسفندماه در روز‌های پایانی سال است و متولیان کار توسط بسیج انجام می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با آزادی ۳۰ نفر از مددجویان واجد شرایط کمک ستاد دیه همچنین ۱۴۴ نفر زندانی واجد شرایط در استان باقی می‌ماند که امیدواریم در سه مرحله بتوانیم این افراد را تا پایان سال جاری آزاد کنیم.

رهپویان مکتب شهید سلیمانی این‌بار در میدان دفاع از سلامت مردم

جانشین فرمانده سپاه اقلید اظهار داشت: در راستای اجرای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت منعقد شد، اجرای طرح مشترکی به نام این شهید بزرگوار آغاز شده است.

مهدی نظری ادامه داد: همزمان با سراسر کشور، اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اقلید نیز تحت عنوان قرارگاه‌های مختلف آغاز شد که سهم بسیج در این طرح تشکیل سه تیم غیرتخصصی مراقبت، نظارت و حمایت است.

وی با قدردانی از حضور مؤثر بسیجیان در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم و با اشاره به نقش‌آفرینی بیش از ۳۰۰ نیروی بسیجی داوطلب در اجرای این طرح، عنوان داشت: این بسیجیان در ۱۵۰ گروه سازماندهی شده و بر اساس بلوک‌بندی‌های انجام شده در ۳۰ بلوک در سطح شهرستان، اقدام می‎کنند.

نظری تصریح کرد: علاوه بر جلسات متعددی که با شبکه بهداشت و برخی ادارات مربوطه برگزار شد، تاکنون بیش از ۱۴ جلسه توجیهی و کارگاه آموزشی برای نیرو‌های بسیجی شرکت‌کننده در این طرح برگزار شد تا با دانش و مهارت کافی در ارائه خدمت به مردم حضور یابند.

جانشین فرمانده سپاه اقلید شناسایی، رصد، مراقبت، رهگیری و حمایت از افراد مبتلا به ویروس کرونا را ازجمله وظایف گروه‌های غیرتخصصی بسیجی در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و ارسال پیامک و ارتباط گیری با افراد مشکوک به کرونا، ارتباط تلفنی یا حضوری با افراد مبتلا برای تکمیل اطلاعات و نیز ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم در این زمینه و راهنمایی آن‌ها و احصای نیازمندی‌های این افراد را به عنوان بخشی از این اقدامات برشمرد.

توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی موقوفات مازندران در طرح شهید سلیمانی

حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به فعالیت گسترده اوقاف در بحث محرومیت‌زدایی و توجه به نیازمندان در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا اوقاف مازندران با توجه به موقوفاتی که در اختیار داشت در چندین مرحله اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کرده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه از محل عواید موقوفات مرتبط تهیه می‌شود، افزود: ارزش هر بسته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد که در کنار آن بسته‌های بهداشتی مانند ماسک و محلول ضدعفونی کننده نیز وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام عنوان کرد: به همین منظور طرح شهید سلیمانی همزمان با سراسر کشور توسط ادارات اجرایی اوقاف و امور خیریه مازندران در شهرستان‌ها آغاز شده است.

حیدری از توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی در مازندران خبر داد و گفت: این بسته‌ها از محل عوائد موقوفات، کمک‌های خیرین و نذورات مردمی تهیه و بین نیازمندان و مددجویان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مازندران پای کار اجرای طرح شهید سلیمانی هستند، گفت: هدف از اجرای این طرح گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و اجرای نیت موقوفات در راستای محرومیت‌زدایی است.

سازماندهی ۳۸۲ گروه جهادی بسیجی در طرح شهید سلیمانی استان قزوین

مهدی صادق‌پور، مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین، از سازماندهی ۳۸۲ گروه جهادی و اقدامات آن‌ها در قالب قرارگاه شهید سلیمانی برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا و کمک به آسیب دیدگان گزارش می‌دهد.

۳۸ تیم در طرح «شهید سلیمانی» در کنگاور فعالیت می‌کنند

حسین امیری در خصوص وضعت بیماری کرونا در شهرستان کنگاور، اظهار داشت: با همکاری مردم و ستاد کرونای شهرستان روند کاهش کووید ۱۹ در کنگاور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج مورد بستری کرونایی در شهرستان داریم، افزود: از مردم می‌خواهیم همچنان موارد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را رعایت کنند تا زنجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در شهرستان داشت و گفت: ۳۸ تیم برای اجرای این طرح برای شناسایی سریع مبتلایان در شهرستان تشکیل شده و با همکاری سپاه بسته حمایتی مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به افرادی که از نظر مالی در مضیغه هستند، اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: بدین منظور ۳۵۰ مورد از طریق تیم بهداشتی شناسایی که توسط فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان مورد حمایت قرار گرفته است.

امیری در پایان اشاره‌ای هم به تداوام نظارت‌ها داشت و افزود: شش تیم در این رابطه از تمام امکانی که در پیشگیری از کووید موثر است همانند ادارات، بازارها، پاساژ‌ها بازدید دارند.

«شاهین‌دژ» شهر برتر آذربایجان غربی در اجرای طرح «شهید سلیمانی»

امین قلندرزاده با اشاره به اینکه شاهین‌دژ از سوی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی به عنوان شهر برتر استان در اجرای طرح محله محور "شهید سلیمانی" شد، اظهار داشت: اجرای این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران و جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا موجب کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان شده است.

وی افزود: در این طرح ۶۶ تیم مراقبتی، ۱۷ تیم نظارتی، ۱۳ تیم حمایتی با مشارکت ۱۵۱ نیروی مراکز بهداشتی درمانی، ۱۰۶ نیروی بسیجی، ۱۸۰ نفر از سفیران سلامت و ۳۰ رابط سلامت سازماندهی و به کارگیری شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ تصریح کرد: پس از سازماندهی کمیته‌های فنی و عملیاتی، اقدام به آموزش تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی توسط مسوولان مرکز بهداشت شد و همچنین هزار و ۸۰۰ نفر نیز برای کنترل و اجرای صحیح این طرح تربیت و آموزش دیدند.

قلندرزاده با بیان اینکه شاهین‌دژ جزء اولین شهر‌های استان بود که از حالت نارنجی به زرد تغییر یافت، بیان کرد: در این طرح پوستر و بنر‌های تبلیغاتی برای آگاهی آحاد جامعه طراحی و توسط گرو‌ها و فعالین فضای مجازی در سطح شهرستان انتشار یافته و توزیع شد.

وی یادآور شد: مهمترین اهداف اجرایی این طرح، مراقبت و رهگیری تمام بیماران مثبت شناسایی شده توسط تیم‌های فعال و همچنین نظارت بر نحوه رعایت قرنطینه و رهگیری بیماران شناسایی شده مد نظر قرار گرفت و از ابتدای طرح با انجام تست سریع و تشخیص کووید-۱۹ به تعداد ۱۱۰ تست در درب منازل و اعزام تیم‌های متشکل از پزشک و پرستار جهت مراقبت در منزل افراد پرخطر و تحویل داروی رایگان انجام شد.

قلندرزاده همچنین به شناسایی ۲۳۳ خانوار بی بضاعت و در معرض خطر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد و گفت: تعداد ۱۱۸ بسته معیشتی در بین این خانوار‌ها تهیه و توسط تیم‌های حمایتی توزیع شد.

توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی

حجت الاسلام محمد احمدزاده در خصوص اقدامات اداره کل در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حمایت از اقشار آسیب دیده از این بیماری، بیان کرد: به مناسبت سالگرد سردار شهید مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، ۱۶ هزار بسته معیشتی در طرح «شهید سلیمانی» تا ۱۳ دی ماه، در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: ارزش ریالی هر بسته به طور میانگین حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است.

وی با بیان اینکه بسته‌ها شامل اقلام مورد نیاز و ضروری جهت امرار معاش شامل برنج، روغن، ماکارانی، حبوبات و گوشت و ... است، گفت: این اقلام با توجه به شرایط هر شهرستان و بهره‌مندان متفاوت است.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: بسته‌های معیشتی از محل موقوفات منطبق و مساعدت‌های خیرین تهیه شده است.

کمک ۳۷۵۰ بسیجی لرستانی به علوم پزشکی و هلال‌احمر در طرح شهید سلیمانی

محمود ثمینی در رزمایش توزیع اقلام گرمایشی و ۳۸۷ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد استان لرستان، اظهار کرد: هر فرد به ویژه مسوولان در هر موقعیتی که قراردارند باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های که در اختیار آن‌ها است به بهترین نحو ممکن برای کمک و خدمت به مردم استفاده کنند، نکته دیگر اینکه کار‌های بزرگ آن‌ها را از گرفتاری‌ها و مردم غافل نکند.

وی افزود: دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد در کنار ستاد مشارکت‌های مردمی و خیرین نقش مهمی در کمک به نیازمندان داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در این طرح سه هزار و ۷۵۰ نیروی بسیجی در کنار دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر سراغ بیماران خاص و سالمندان رفته و اجازه نمی‌دهند از منزل خارج شوند، علاوه بر این کمک‌های معیشتی به خانواده این افراد در دستور کار قراردارد.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی امروز باید به مردمی که گرفتار هستند کمک‌های حمایتی کرد تا آرامش در آن‌ها ایجاد شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار