سردار کارگر در گفت‌وگوی اختصاصی با دفاع‌پرس:

سردار سلیمانی مهندس جبهه مقاومت بود/ تضعیف دستگاه امنیتی کشور خواست دشمنان است/ ترور حاج قاسم و فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت دشمن است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تضعیف دستگاه امنیتی کشور خواست دشمنان است، گفت: ترور حاج قاسم و دکتر فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت و استیصال دشمنان است و این نشان می‌دهد که ما موفق بودیم؛ اگر موفق نبودیم آنها دست به این اقدامات نابخردانه و شتابزده نمی‌زدند و برای خودشان هزینه سنگین ایجاد نمی‌کردند.
کد خبر: ۴۳۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵ - 03January 2021

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» انسانی مومن، انقلابی، مجاهد، خستگی‌ناپذیر، شجاع، صبور، شهادت‌طلب در تراز انسانِ پرورش یافته بر اساس تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) است. شخصیتی که می‌توان او را سردست گرفت و به‌عنوان الگوی تمام‌عیار به جهانیان معرفی و ارائه کرد. حاج قاسم بیش از آنکه به گذشته و حال تعلق داشته باشد به آینده و آیندگان تعلق خواهد داشت و در وانفسای کمرنگ شدن گوهر وجودی انسان به‌ویژه در پهنه‌ی قرون آتی، همو است که راهگشا خواهد بود و انسانیت معلق را از بن‌بست خارج خواهد ساخت. بر همین اساس، همزمان با نخستین سالگرد شهادت این انسان متعالی و فرمانده بی‌بدیل جبهه مقاومت اسلامی و در راستای تبیین ابعاد شخصیتی ایشان، با سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به گفت‌و‌گو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

سردار سلیمانی مهندس جبهه مقاومت بود/ تضعیف دستگاه امنیتی کشور خواست دشمنان است/ ترور حاج قاسم و فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت دشمن است 

دفا‌ع‌پرس: شهید سپهبد پاسدار «قاسم سلیمانی» از منظر سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» چه کسی بود؟

بنده از اواخر نیمه دوم سال 1360حاج قاسم را می‌شناسم. سخن گفتن از چنین شخصیت بزرگی که در سطح جهان اسلام و آزادگان جهان مطرح و اثرگذار بوده کار سختی است، چراکه منش رفتاری و مدیریت استراتژیکی او در واژه و کلام قابل عنوان نیست؛ شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی منشا خدمات ارزنده‌ای در جهان اسلام بود. با تمام آنچه که راجع به ایشان شنیده و یا می‌دانیم ممکن است هنوز ابعاد و شاخصه‌های شخصیتی او را به‌طور کامل نشناخته باشیم و قطعا برای شناخت و معرفت یافتن نسبت به سیره و مکتب شهید سلیمانی نیازمند گذر زمان هستیم.

سردار سلیمانی بسترساز همبستگی جوانان شیعه و سنی در برابر مستکبران شد

از دست دادن این سردار رشید و سرافراز برای ما و جبهه مقاومت بسیار سنگین است اما آنچه که در این میان مهم است؛ حرکت در مسیر نورانی است که او در فضای ظلمانی تحجر و جمود فکری حکام مرتجع منطقه ایجاد کرد و بسترساز رشد معنوی و همبستگی جوانان شیعه و سنی در برابر مستکبران شد.

به نظر من باید به مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی که چنین فرزند سرافراز و سربلندی را در خود پرورش داده است تبریک و تهنیت گفت؛ چراکه حاج قاسم با تاسی از آموزه‌های دینی نام ایران و انقلاب اسلامی را در میان مردم مستضعف دنیا احیا کرد و جلوی خودکامگی‌ دولت‌های استکباری را در منطقه غرب آسیا گرفت. او همچون سربازی وظیفه‌شناس تحت امر فرمانده معظم کل قوا و ولی امر مسلمین جهان گام برداشت و جبهه مقاومت و مسلمانان جهان را در برابر جبهه استکبار به پیروزی رساند و جرات و شجاعت را در دل جوان‌های کشورهای اسلامی زنده کرد.

حاج قاسم تربیت شده مکتب امامین انقلاب است

بدون تردید کاشف و موسس جبهه مقاومت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی است و معمار آن نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای بوده و مهندس مقاومت حاج قاسم سلیمانی بوده است. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ اسم رمز مقاومت امروز «حاج قاسم سلیمانی» است. پس می‌توان نتیجه گرفت مکتب و سیره حاج قاسم امروز به عنوان مهندسی مقاومت اسلامی مطرح است؛ لذا امروز باید بر محور و موضوع مقاومت تحلیل و تمرکز داشته باشیم.

سردار سلیمانی تحت رهبری و زعامت فرمانده معظم کل قوا پرورش یافت و به آن جایگاه والا دست پیدا کرد، او تربیت شده مکتب امامین انقلاب بود و خودش نیز مکتب حاج قاسم را از درون مسئولیت‌پذیری و ولایتمداری پدید آورد؛ لذا جوان‌ها باید توجه کنند و دشمن و ترفندهای او را بشناسند و بدانند مقاومت، بصیرت و درک انقلابی در تابعیت از ولایت‌فقیه حاصل می‌شود.

نقش سردار سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت برجسته است

در اوج دوران دفاع مقدس و بعد از عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر تعدادی از پاسداران برای دفاع از مردم لبنان به این کشور سفر کردند که بنا به دلایلی و پس از اسارت حاج احمد متوسلیان و همراهانش دوباره به ایران بازگشتند و در واقع می‌توان گفت بنیان حزب‌الله لبنان از آنجا تشکیل شد و سردار حاج قاسم سلیمانی نیز از همان دوران مسیری را دنبال کرد که باعث تقویت حزب‌الله و جبهه مقاومت شد و این از افتخارات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است.

سردار سلیمانی مهندس جبهه مقاومت بود/ تضعیف دستگاه امنیتی کشور خواست دشمنان است/ ترور حاج قاسم و فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت دشمن است

در واقع باید نقش سپاه پاسداران را در حوزه تشکیل و تقویت جبهه مقاومت برجسته دانست، سردار احمد وحیدی پیش از سردار حاج قاسم سلیمانی در نیروی قدس سپاه خدمات شایانی داشت و پس از شهادت حاج قاسم نیز امروز سردار قاآنی ادامه دهنده این راه است و همه مجموعه‌های نیروهای مسلح، از جمله ارتش جمهوری اسلامی نیز که به نیروی قدس سپاه کمک کردند در کسب این افتخارات نقش داشته و دارند.

حاج قاسم فرزند مکتب حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است و خود مکتبی ایجاد کرد به نام مکتب حاج قاسم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن اشاره کرده است.

زندگی سردار سلیمانی مصداق حیات طیبه و شهادتش منشا برکات بود

ما در تحلیل فرایند شکل‌گیری شخصیت بزرگی چون سردار سلیمانی باید این شهید والامقام را از گذشته تاکنون مورد شناخت و تحلیل قرار دهیم؛ شخصیت عظیمی چون سردار سلیمانی عزیز تحت تاثیر فرهنگ دفاع مقدس، آموزه‌های اسلامی، فرهنگ و مدیریت جهادی و اندیشه‌های عمیق امامین انقلاب شکل گرفته است و اگر بخواهیم بدون توجه به پیشینه شخصیتی‌اش او را تحلیل کنیم از حقیقت شخصیت او دور خواهیم ماند. حاج قاسم از نظر من زنده است، و مصداق آیه وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ است. لذا ایشان زنده و حیات طیبه و زندگی معنوی‌اش همچنان برای اسلام و مسلمین منشا برکات خواهد بود.

همگان دیدند که پس از شهادت سردار سلیمانی عزیز چه انقلاب درونی در ملت‌های آزاده منطقه به‌وجود آمد و به‌ویژه مردم ایران و عراق با سیل خروشانی از جمعیت پیکر مطهر ایشان را مشایعت نمودند و بدین ترتیب سیلی محکمی به صورت استکبار زدند. در این بین حتی مردم سوریه نیز درخواست تشییع پیکر این فرمانده رشید اسلام را داده بود که قطعا اگر امکان تشییع پیکر مطهرشان در سوریه و لبنان ایجاد می‌شد، جمعیت مثال‌زدنی در این کشورها میزبان پیکر مطهر ایشان می‌شدند.

بنیان مقاومت اسلامی در منطقه بر پایه مکتب شهید سلیمانی شکل گرفته است

امروز باید به شهید حاج قاسم سلیمانی همچون یک نماد و اسوه جبهه مقاومت اسلامی در برابر جبهه کفر نگاه کنیم، زیرا شاکله و بنیان مقاومت اسلامی در منطقه بر پایه شخصیت و مکتب شهید سلیمانی شکل گرفته است، باید با رویکرد نرم‌افزاری به این موضوع فراملی نگاه کنیم که اگر اینطور شود توفیقات بیشتری در حوزه جبهه مقاومت به‌دست می‌آید؛ آنچه که فرماندهی سردار سلیمانی را در عرصه فراملی و جبهه مقاومت اسلامی در ابعاد وسیع جلوه‌گر می‌سازد؛ تلاش توامان در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بود. سردار سلیمانی فقط به بعد جنگ و سخت‌افزاری جبهه مقاومت و طراحی عملیاتی فکر نمی‌کرد، ایشان ضمن اهمیت به مسائل سخت‌افزاری جنگ؛ در بعد مغزافزاری و حوزه شناسایی دشمن و تفکرات منحط اعتقادی آنان و تشویق علمای اهل تسنن و تشییع منطقه به تبیین تفکرات منحط اعتقادی تروریست‌های تکفیری و نشان دادن چهره واقعی دشمنان که خود را در پوسته دین پنهان کرده بودند، تلاش وافری کرد و همین روشنگری‌ها بود که سبب بسیج عمومی ملت‌های منطقه در مقابله با تروریست‌های تکفیری شد؛ لذا دستاوردهای امروز جبهه مقاومت ثمره نزدیک به دو دهه تلاش و زحمت مستمر حاج قاسم سلیمانی و همکارانش در مجموعه نیروی قدس است که با رهبری حضرت امام خامنه‌ای و پشتیبانی نظام جمهوری اسلامی و همراهی مردم منطقه به ثمر نشست.

سردار سلیمانی مهندس جبهه مقاومت بود/ تضعیف دستگاه امنیتی کشور خواست دشمنان است/ ترور حاج قاسم و فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت دشمن است

حاج قاسم فرمانده‌ای به وسعت جهان اسلام و اسطوره فراملی مقاومت جهانی است

حاج قاسم امروز تنها متعلق به کشور ما نیست، او فرمانده‌ای بزرگ به وسعت جهان اسلام و اسطوره فراملی مقاومت جهانی است. در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان، ما از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشنهادی را به شورای فرهنگی عمومی کشور مبنی بر نام‌گذاری روز 13 دی به‌نام «روز جهانی مقاومت» دادیم که این پیشنهاد با تائید ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه پاسداران و هماهنگی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای انقلاب فرهنگی به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسید و روز 13 دی به نام «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شد. یعنی روز شهادت حاج قاسم امروز نماد مقاومت در کل جهان محسوب می‌شود و او نه فقط متعلق به ایران و منطقه؛ بلکه متعلق به تمامی مستضعفین جهان است.

دفا‌ع‌پرس: اشاره به فراملی بودن شخصیت حاج قاسم کردید، ایشان در کنار خدمات شایانی که ارائه کرد، از محبوبیت خاصی در میان مردم کشور و نیز مردمان منطقه و جهان برخوردار بوده و هست، این حجم محبوبیت چطور حاصل می‌شود؟

مقام معظم رهبری در مورد شهید سردار حاج قاسم کلید این محبوبیت عمیق را که ریشه در دل‌های پاک دارد، در «اخلاص» این شهید بزرگوار عنوان کردند. همچنین شهید حججی نیز که یک ستوان دوم سپاه پاسداران بود وقتی فیلم اسارتش از سوی دشمنان برای تضعیف جبهه مقاومت منتشر شد چنان محبوبیتی یافت که می‌توان تنها دلیلش را در اخلاص این شهید بزرگوار جستجو کرد. زیرا خداوند در آیه هفتم سوره مریم می‌فرمایند؛ إِنَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمنُ وُدًّا و این وعده الهی است که می‌فرمایند ما محبت تو را در دل مردم می‌اندازیم، لذا حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از شهدای راه حق که در این مسیر نورانی گام برداشتند به‌واسطه اخلاص و تهذیب نفس به این درجات والا رسیدند و سردار سلیمانی نیز همانطوری که می‌دانیم در سطح منطقه و کشورهای لاتین و اروپایی نیز محبوب دل‌های پاک و حق‌طلب شد و دشمنان ما را به تعظیم واداشت و ان‌شالله از دشمنان و آمران و قاتلین او انتقام سخت گرفته خواهد شد.

دفا‌ع‌پرس: انتقام خون حاج قاسم همواره تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست؛ از منظر جنابعالی این انتقام چگونه محقق خواهد شد؟

انتقام خون سردار سلیمانی در یک فرایند زمانی و به مرور از دشمنان گرفته خواهد شد و این انتقام در مرحله نخست توسط مردم از دشمنان گرفته شد؛ بنظرم حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی نخستین سیلی و انتقام از دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب بود. اینکه امروز آمریکایی‌ها در منطقه بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی ایران توان اجرای راهبردهایشان را ندارند و به شدت تضعیف شده‌اند بخشی از انتقام ملت ایران از آنان است و تداوم انتقام با اخراج آمریکایی‌ها از منطقه رقم خواهد خورد.

ملت‌ها انتقام گیرنده خون سردار سلیمانی هستند

در همین ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی می‌بینیم که شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی چگونه دستپاچه شده‌ و نگرانند که چه اتفاق احتمالی خواهد افتاد، لذا نیروها را به خط کرده و اعلام آماده‌باش می‌کنند و این بیانگر ترس و واهمه آنان از جبهه مقاومت است. زیرا امروز تنها ملت ایران انتقام گیرنده خون سردار سلیمانی نیستند؛ بلکه امت اسلامی و آزادگان جهان خونخواه سردار سلیمانی هستند.

یک جلوه دیگر از انتقام، حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد بود که از اهمیت ویژه‌ای در حوزه نظامی‌گری به‌ویژه در عرصه بین‌المللی برخوردار بود؛ چراکه بعد جنگ جهانی دوم تاکنون بزرگترین قدرت‌های جهانی از جمله شوروی سابق نتوانسته بودند به مواضع و نیروهای آمریکایی حمله کنند ولی جمهوری اسلامی با هدف قراردادن این پایگاه نظامی و به هلاکت رساندن تعدادی از نیروهای دشمن نشان داد در انتقام از دشمنانی که از خطوط قرمز عبور می‌کنند و یا به حقوق ملت ایران تعرض کرده و پا را فرارتر از گلیم خود می‌گذارند پاسخ محکم و کوبنده می‌دهد؛ و این اقدام دشمن را متوجه حماقتش کرد به طوری‌که حتی در بین سیاستمداران آمریکایی نیز مطرح شد که اقدام به ترور سردار سلیمانی کاری اشتباه بوده است که آمریکا قطعا باید در طول فرایند زمانی تاوان این اقدام حماقت بار را پس دهد.

سردار سلیمانی مهندس جبهه مقاومت بود/ تضعیف دستگاه امنیتی کشور خواست دشمنان است/ ترور حاج قاسم و فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت دشمن است

دفا‌ع‌پرس: پس از ترور حاج قاسم و در مدت کمتر از یک سال، با ترور محسن فخری‌زاده مباحثی مبنی بر مسئله نفوذ در دستگاه‌های امنیتی نظام مطرح شد که عده‌ای، اتهاماتی را متوجه برخی دستگاه‌ها دانستند. نظر شما در این رابطه چیست؟

باید توجه داشته باشیم که امروز یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های امنیتی در منطقه و دنیا متعلق به جمهوری اسلامی اسلامی است؛ البته این امکان وجود دارد که در مواردی اشکال وجود داشته باشد اما این نباید موجب تضعیف دستگاه امنیتی شود که نقاط قوت آن بسیار فزاینده و قابل توجه است. در نظر داشته باشید با وجود توطئه‌هایی که هر روزه علیه نظام و انقلاب اسلامی می‌شود و جمهوری اسلامی به‌طور مستمر با اینگونه اقدامات خصمانه مواجه است اما با این همه کشور ما به لحاظ امنیتی در بالاترین سطح قرار دارد و سالانه بسیاری از تیم‌های تروریستی که با اهداف خرابکارانه وارد کشور می‌شوند را دستگیر و به سزای اعمالشان می‌رساند.

یک زمانی در این کشور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ما را در یک جلسه به شهادت می‌رساندند و روزی نبود که مسئوولان ما ترور نشود، حتی برادران پاسدار و نیروهای حزب‌الهی نیز ترور می‌شدند اما امروز دستگاه امنیتی ما بسیار عملکرد مطلوبی دارد به طوری‌که دشمنان ما 20 سال به دنبال ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و دکتر محسن فخری‌زاده بودند.

درحالی‌که داعش در کشور همسایه ما به طور جدی فعال بود؛ می‌بینیم که جز یک الی دو مورد عملیات آن‌هم ناموفق، تنش خاصی با این گروه تروریستی در داخل نداشتیم و این از افتخارات سیستم امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. اما وقتی کلان‌تر به موضوع نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که همین داعش چه بلایی بر سر اروپایی‌ها در فرانسه، بلژیک و یا خود آمریکایی آورده است و دست به چه اقداماتی زده است؛ از اینرو ما باید قدر مسئولان امنیتی خود اعم از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه را بدانیم و دست نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را به نشان احترام ببوسیم.

وقتی دشمن وارد فاز ترور می‌شود در حقیقت برای ضربه زدن کمین کرده است تا در زمان و مکان مورد نظر اقدام کند و به خیال خودش ضربه‌ای زده باشد و مهمترین دلیل استفاده از این شیوه، عدم تقابل و رویایی با نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ مسلما اگر آنها توان مقابله و رویارویی مستقیم را در خود می‌دیدند وارد فاز ترور نمی‌شدند لذا وقتی قدرتشان کم است از این طریق ضربه می‌زنند و شما بدانید آنها اگر قدرتش را داشتند هر روز در این مملکت اقدام به ترور افراد شاخص می‌کردند؛ از اینرو کشور و نظام ما امن است و مردم باید قدر بدانند.

تفرقه افکنی هدف دشمن است؛ مسئولان مصالح نظام را بازیچه سیاست بازی‌های جناحی نکنند

امروز در این برهه حساس کشور و نظام ما بیش از هر چیزی به وحدت نیاز دارد؛ چراکه صهیونیست‌ بین‌الملل با ارتباطی که با خائنان و جنایتکار در داخل کشور برقرار کرده‌اند از طریق ترور و ایجاد تفرقه به‌دنبال تحقق آرزوهای دیرینه‌شان هستند و قدرت‌های مرتجع نیز در این بین از آنان حمایت می‌کنند. بی‌تردید در این حالت مسئولین ما باید دست به دست هم دهند و مصالح نظام را بازیچه سیاست بازی‌های جناحی قرار ندهند و با ترور یک دانشمند ایرانی بر وحدت و همبستگی ملی تاکید کنند.

ایران اسلامی امروز به اذعان کارشناسان و حتی دشمنان ما یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. که با وجود توطئه‌ها از امنیت مثال‌زدنی برخوردار است. امروز این توانمندی در سطح نیروهای مسلح و سیستم امنیتی کشور وجود دارد که بدخواهان را در ورای مرزهای میهن اسلامی و چند صد کیلومتر آنطرف‌تر رصد کرده و در صورت صلاحدید مورد اصابت قرار می‌دهیم؛ امروز ایران اسلامی چه در زمینه تامین امنیت و چه در حوزه پاسخ‌گویی به دشمن قدرتمند است، و تاکنون ضربات مهلکی بر صهیونیسم بین‌الملل و مستکبران جهانی وارد کرده است و علیرغم همه اقداماتی که آنان کردند ما پیروز میدان بوده‌ایم.

سردار سلیمانی مهندس جبهه مقاومت بود/ تضعیف دستگاه امنیتی کشور خواست دشمنان است/ ترور حاج قاسم و فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت دشمن است

دشمن امروز همه توفیقات جبهه مقاومت را از ناحیه ما می‌بیند و از استقلال سوریه، نجات عراق و موفقیت حزب‌الله و موفقیت مبارزین فلسطینی هم عصبانی است. امروز دشمن از ناحیه انقلاب اسلامی ضربات و لطماتی سخت و جبران ناپذیر دریافت می‌کند؛ لذا ترور حاج قاسم و دکتر فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت و استیصال آنهاست و اتفاقا این نشان می‌دهد که ما موفق بودیم و اگر موفق نبودیم دشمن دست به این اقدامات نابخردانه و شتابزده نمی‌زد و برای خودش هزینه سنگین ایجاد نمی‌کرد.

امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی در جایگاه قابل توجهی قرار دارد که به برکت خون پاک شهدا حاصل شده است. هرچه امروز عزت، آبرو و اقتدار است به برکت خون شهدایی چون حاج قاسم است. حاج قاسم و فخری‌زاده اگر شهید شدند به ما عزت دادند، دیدیم زمانی که شهید طهرانی مقدم پدر موشکی کشور شهید شد اهدافش زمین نماند و دنبال شد، انشالله به اهداف حاج قاسم و شهید فخری‌زاده هم خواهیم رسید.

دفا‌ع‌پرس: با توجه به هدف و ماموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ترویج فرهنگ دفاع و مقاومت، این سازمان برای گرامی‌داشت سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید دکتر فخری‌زاده چه برنامه‌های پیش بینی کرده است؟

برای سردار سلیمانی با آن ویژگی‌ها و شاخص‌های فرماندهی و مدیریتی باید یک کار عمیق، مستمر و دائمی انجام داد و نمی‌توان فقط به مراسم سالگرد اکتفا کرد. اما در یک‌سال گذشته و مراسم سالگرد این شهید عزیز بیشتر تاکنون کارهای تبلیغی و ترویجی انجام شده است که کم کم باید به سمت کارهای تبیینی و تحلیلی با عمق محتوایی بیشتر برویم.

کار بزرگی که شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر فخری‌زاده کردند در یک راستا است. فخری‌زاده در حوزه علم و فناوری و حاج قاسم در بسیج جهان اسلام و مقاومت در جهان تلاش کرد.

ما طی یک‌سال گذشته در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را افتتاح کردیم و بدین ترتیب گوشه‌ای از فعالیت‌هایی که سردار سلیمانی در حوزه جبهه مقاومت انجام داده بود را در معرض نمایش علاقمندان قرار دادیم که به عنوان یک حرکت اولیه خوب و قابل قبول است و البته کامل نیست.

همچنین با تدبیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای بزرگداشت روز جهانی مقاومت ابلاغیه‌ای به کلیه نهادها و دستگاه‌های کشور ارسال شد تا دستگاه‌های کشوری و لشکری در قبال برگزاری مراسم روز 13 دی مسئولیت داشته باشند و آن‌را دنبال ‌کنند. همچنین مقرر شده تا موزه‌های دفاع مقدس در روز جهانی مقاومت همایش‌ها و جشنواره‌هایی را برگزار کنند.

البته تا حدودی به خاطر کرونا مشکل داریم که این برنامه‌ها باید به‌صورت غیرحضوری انجام شود. در موضوع بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت در حوزه همکاری با صدا و سیما فعالیت‌هایی صورت گرفته که از آن جمله راه‌اندازی شبکه رادیویی «مقاومت» است.

حاج قاسم قابل توسل است

مسئله حاج قاسم مسئله‌ای بین‌المللی است از این‌رو چند کار بین‌المللی توسط نیروی قدس و سپاه پاسداران در این رابطه انجام می‌شود. همه موزه‌های ما در اختیار ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی قرار گرفته و ما هم درحال همکاری با این ستاد هستیم. موضوع بزرگداشت حاج قاسم را نباید در یک روز و یک سال مد نظر قرار دهیم. همانطور که گفتم ایشان رمز مقاومت و در اذهان ملت ایران و جهان ماندگار خواهند بود و ما باید در جهت شناساندن شاخصه‌های اخلاقی ایشان به جامعه مخاطب فعالیت بیشتری کنیم.

این را هم بگویم که حاج قاسم هم قابل توسل است. در برگزاری مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس، جایی به مشکل بزرگی برخورد کردیم و چون در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرارگاه ایجاد کرده بودیم و کار انجام می‌دادیم رفت و آمدی هم به موزه حاج قاسم داشتیم که آنجا از ایشان خواستم به ما کمک کند و به روح بزرگ این سردار والامقام توسل کردم که ایشان واقعا کمک کرد. بنده بارها گفته‌ام ایشان هم قابل توسل است و ما باید به شهدا توسل پیدا کنیم، اینها واسطه‌هایی هستند که می‌توانند دست ما را به اهل بیت (ع) و خدا برسانند. اینکه امام (ره) فرمودند؛ امامزادگان عشق، به حق همین‌گونه است.

سردار سلیمانی مهندس جبهه مقاومت بود/ تضعیف دستگاه امنیتی کشور خواست دشمنان است/ ترور حاج قاسم و فخری‌زاده‌ها از روی عصبانیت دشمن است

تصویب ایجاد واحد درسی «مکتب شهید سلیمانی» در آموزش و پرورش

ما باید مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی را مردمی کنیم، چراکه ایشان در دل همه ملت ایران جای داشت. خداوند محبت حاج قاسم را در دل مردم قرار داده است. مردم از هر تفکر، جناح، ادیان و مذاهب مختلف در برابر ایشان تعظیم می‌کنند و این بزرگترین افتخار و بزرگداشت برای اوست. این هم کار خداست، سردار اخلاص داشت و جهاد در راه خدا عزت می‌آورد، اخلاص در جهاد مهمترین ویژگی یک انسان الهی است و حاج قاسم این را داشت؛ لذا خدا هم به ایشان عزت داد.

ما شرمنده خون شهدا و مجاهدت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی هستیم. امیدوارم بتوانیم راه این شهید را ادامه داده و تبیین کنیم.

طی هماهنگی حاصله با وزارت آموزش و پرورش مقرر شده واحد درسی با موضوع مکتب شهید سلیمانی در کتب دانش آموزان قرار بگیرد؛ همچنین در کتاب آمادگی دفاعی نیز، مسئله مقاومت به‎ویژه مکتب شهید سلیمانی گنجانده شود که این موارد به تصویب رسیده و کارهای آن در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار