روایت حجت‌الاسلام رستمی از نامه حاج قاسم به وزیر علوم درباره دانشجویان خارجی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حاج قاسم عزیز ۱۲ روز قبل از شهادت، در نامه‌ای به وزیر علوم، گلایه‌های دانشجویان خارجی و انتظاراتشان را مطرح کرد.
کد خبر: ۴۳۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ - 06January 2021

روایت حجت‌الاسلام رستمی از نامه حاج قاسم به وزیر علوم درباره دانشجویان خارجیبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی توجه ویژه‌ای به مسائل دانشجویان بین المللی داشت، اظهار داشت: حاج قاسم عزیز ۱۲ روز قبل از شهادت، در نامه‌ای به وزیر علوم، گلایه‌های دانشجویان خارجی و انتظاراتشان را مطرح کرد.

وی افزود: در حقیقت شما سفیران کشور‌های خود برای حضور در مرکز مقاومت و جریان سازی فرهنگ مقاومت در کشور خود هستید. فرهنگ مقاومت، فرهنگ اسلام است و اختصاص به شیعه ندارد.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: هر کس با پیامبر اکرم (ص)، قرآن کریم همراه شده باشد، ظلم ستیز و دفاع کننده از مظلومان باشد، در جبهه مقاومت قرار دارد.

وی گفت: حاج قاسم عطر شهادت می‌داد. همه می‌دانستند حاج قاسم روزی به شهادت خواهد رسید. چرا که هر کس با او روبه‌رو می‌شد احساس می‌کرد با یک شهید زنده گفتگو می‌کند.

رستمی ادامه داد: به ظاهر امری اتفاق افتاد که انتظارش می‌رفت، اما واکنش جامعه غیرقابل انتظار بود و سوگواری که با آن ابعاد در جامعه اتفاق افتاد به گونه‌ای بود که مصیبت و عزاء سراسر جامعه را فرا گرفت.

وی تاکید کرد: شهادت حاج قاسم، نه تنها مردم کشور ما بلکه مسلمانان جهان، جبهه مقاومت و حتی سایر آزادی خواهان را نیز مصیبت زده کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در شهادت حاج قاسم سلیمانی حتی کسانی که مخالف جهاد و مبارزه او در خارج از کشور هم بودند، وقتی در موج ملت قرار گرفتند احساس کردند باید سکوت کنند و همراه ملت شوند.

رستمی تصریح کرد: در موضوع اسطوره‌ها الگو‌های فراوانی داریم؛ در قرآن حضرت ابراهیم (ع) به‌عنوان الگو و اسوه معرفی می‌شود و پیامبر اسلام نیز به‌عنوان الگو معرفی شده است. در دنیای مدرن نیز نظام‌های موثر تربیتی نیز سعی می‌کنند قهرمان‌ها را هنرمندانه معرفی کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در دوره‌ای که همه معتقد بودند عصر اسطوره‌ها گذشته، شاهد یک اسطوره و قهرمان بودیم. شخصیت اسطوره‌ای و جامع الاضداد که مهربانی را با شجاعت، تواضع را با عزت، عرفان را با حماسه و انقلابی‌گری را با دوری از سیاست‌زدگی همراه ساخته بود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت شهید سلیمانی در حوزه‌های رفتاری نیز ظرفیت خوبی برای پژوهش و بررسی دارد و لازم است مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی گفت: یک سال از شهادت این سردار گذشته و آنچه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی انتظار می‌رود پروراندن، بسط دادن و جلوه سازی اخلاقی و علمی شخصیت این شهید و ارائه آن به جامعه است.

رستمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن در حال ناامیدسازی و القاء احساس شکست است. سرمایه‌های هویتی ما را بی‌ارزش جلوه می‌دهد و دانشگاه یکی از مراکزی است که مسئولیت بزرگی برای نشان دادن و جلوه‌گر کردن این ارزش‌ها دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از نقطه‌های اوج دانشگاه‌های ما به خصوص دانشگاه تهران روز شهادت حاج قاسم بود که حرکت خالصانه دانشگاهیان کم نظیرترین جمعیت دانشگاهی را به راه انداخت.

رستمی اظهار داشت: اختلافات بین شیعه و سنی به دست خبیث انگلیس و آمریکا ایجاد شده است. آن‌ها با عناوین مختلف دنبال برادرکشی هستند؛ ملت‌های مسلمان این دست‌های خبیث را محدود کردند و جبهه عظیم مقاومت نیز این دست شیطانی را قطع خواهد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی به تعبیر حاج قاسم مرکز و ام‌القرای جهان اسلام در مقاومت است؛ ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا و نوکران بین المللی آمریکا این موضوع را نشان داده است.

رستمی گفت: از جمهوری اسلامی تا یمن، لبنان، عراق، بحرین و پاکستان هر جا اثری از بوی خوش مقاومت هست در کنارش پیروزی‌ها نیز دیده می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سختی‌هایی در این مسیر وجود دارد، اما سستی در مسیر مقاومت جایی ندارد.

وی افزود: مردم یمن با دست خالی پوزه استعمار و آل سعود را به خاک مالیدند و در بحرین نیز ان‌شاء الله مقاومت به نتیجه خواهد رسید؛ همانطور که در لبنان به پیروزی‌هایی رسیدند که اسرائیل غاصب جرات پا کج گذاشتن را ندارد. در عراق هم به برکت خون شهدای مقاومت، آمریکایی‌ها اخراج خواهد شد.

وی تاکید کرد: به ظاهر عده‌ای اندک با دست‌های خالی در برابر دشمنان ایستاده اند، اما آنچه اتفاق افتاده نصرت خداست که به مومنان تعلق گرفته است. پیام این مجاهدت‌ها و آمیخته شدن خون مسلمانان و مومنان افغانستانی، هندی، ایرانی، عراقی و یمنی نشان دهنده این است که بر خلاف طراحی دشمن ما شاهد اتحاد بین المللی در محور اسلام، قرآن و مقاومت در برابر دشمنان خواهیم بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار