آغاز آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با حضور روحانی

آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی رئیس جمهوری با حضور رئیس جمهور آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ - 07January 2021

آغاز آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با حضور روحانیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی رئیس جمهوری با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور آغاز شد.

این چهلمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور از طریق ویدیوکنفرانس است که در استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و فارس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

تولید واکسن تب برفکی (دامی) و آنفلوآنزای فوق حاد (پرندگان) در استان البرز، سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما در استان چهارمحال و بختیاری، کارخانه نوآوری استان فارس در شیراز پروژه‌هایی هستند که امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

طرح تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شرکت پسوک با هدف ایجاد خودکفایـی در تولید واکسن، به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین واکسن‌های حوزه طیور است.

اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده در ایـن طرح، بیش از ۳۰ نفـر به‌صورت مستقیم و در بلندمدت بیـش از ۶۵۰ نفـر به‌صورت غیرمستقیم خواهد بود. این واکسن در واقع ویروس کشته شده ساب تایپ H ۵ N ۸ و ادجوانت روغنی است که ایمنی مناسبی را در طیور ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار