برای نخستین بار در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا انجام شد؛

اجرای عملیات هلی‌برن و انهدام اهداف ثابت و متحرک در شب توسط بالگرد‌های هوانیروز

بالگرد‌های هجومی ارتش برای نخستین بار در شب عملیات هلی‌برن و اجرای آتش در سواحل دریا را با موفقیت انجام دادند.
کد خبر: ۴۳۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ - 20January 2021

اجرای عملیات هلی‌برن و انهدام اهداف ثابت و متحرک در شب توسط بالگرد‌های هوانیروز و یگان‌های واکنش سریعبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، بالگرد‌های هجومی که به تازگی به سیستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده‌اند، برای نخستین بار در شب عملیات هلی‌برن و اجرای آتش در نوار ساحلی را با موفقیت در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش انجام دادند.

در این بخش از رزمایش که شب گذشته انجام شد، بالگرد‌های هجومی ۲۱۴ که اخیراً به سیستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده‌اند، توانستند عملیات هلی‌برن شبانه و پشتیبانی آتش نزدیک از یگان‌ها را در ساحل با موفقیت انجام و نیرو‌های مخصوص و واکنش سریع ارتش را به سرعت در مناطق مورد نظر گسترش دهند.

این عملیات برای نخستین بار در راستای ارتقاء توان رزمی و به‌منظور ارزیابی و مهارت و جسارت خلبانان در مأموریت‌های پرواز در شب با بهره‌گیری از تجهیزات و تسلیحات نوین بومی و ایرانی اجرا شد.

امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش، این عملیات را اقدامی کم‌نظیر در منطقه و فرامنطقه عنوان کرد و ابتکار عمل و آموزش تاکتیک‌های نوین به خلبانان و اقدام هماهنگ با یگان‌های واکنش سریع را امیدوارکننده و موجب ارتقاء آمادگی هوانیروز دانست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار