فرماندار شهرستان رشت خبر داد؛

اختصاص اعتبار برای احداث یادمان و بازسازی گلزار شهدای رشت

«علی فتح‌اللهی» گفت: برای احداث یادمان‌های شهدای گمنام و ساماندهی گلزارهای شهدای رشت و سنگر، اعتباری اختصاص داده شد.
کد خبر: ۴۳۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ - 23January 2021

بیش از یک میلیارد تومان به احداث یادمان و بازسازی گلزار شهدا اختصاص یافت

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «علی فتح اللهی» فرماندار شهرستان رشت امروز در جلسه بررسی مشکلات ایثارگران شهرستان «رشت» در فرمانداری اظهار داشت: برای احداث یادمان های شهدای گمنام و ساماندهی گلزارهای شهدای رشت و سنگر، اعتباری اختصاص داده شده است. برای بازسازی تصاویر یادمان شهدا نیز اعتباری در کمیته برنامه ریزی در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه شهدا برای ما عزیز و قابل احترام هستند، تصریح کرد: شهدای گمنام مهمان ما هستند و ما میزبان بهترین میهمانان هستیم از این رو قبور این شهدا باید رسیدگی ویژه شود.

وی درباره موضوع نحوه واگذاری زمین به ۲۱ جانباز بالای ۷۵ درصد و ضرورت توجه به این امر مهم تاکید کرد: کارگروهی با محوریت معاون عمرانی فرماندار رشت تشکیل و اقدامات لازم برای سرعت بخشیدن به این موضوع انجام شود.

فتح اللهی خاطر‌نشان کرد: درباره رسیدگی به تابلوهای شهدا در سطح شهرستان «رشت» استفاده از ظرفیت تمام ادارات باید مورد توجه قرار گیرد و کارگروهی با محوریت معاون سیاسی فرماندار رشت برای این کار تشکیل شود.

این مسئول با بیان اینکه به جانبازان و ایثارگران نیز باید بهترین خدمات درمانی ارائه شود، متذکر شد: شهرستان رشت دارای ۱۱ هزار و ۹۲۵ ایثارگر، ۲ هزار و ۸۸ شهید، هفت هزار و ۵۷۶ جانباز و یک هزار و  ۱۰۱ آزاده است.

«جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه همه دستگاه‌ها به حفظ آثار و یادگارهای دفاع مقدس و شهدا ملزم هستند.

وی ادامه داد: هر یک از دستگاه‌ها برای بازسازی و حفظ تابلوهای شهدا در سطح شهرستان «رشت» باید همکاری داشته باشند.

«سیدعلی آقازاده» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در تسهیل تردد جانبازان در محیط شهری، ادارات و سازمان‌ها مشکل وجود دارد، این مهم بارها توسط مدیران اجرایی مطرح شد اما تاکنون عملی نشده است.

«محمدرضا احمدی سراوانی» یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنشسته شدن افراد زیادی در ادارات، تصریح کرد: اگر قرار است افرادی جایگزین و جذب شوند حتماً از خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و شهدا به کار گرفته شود.

وی بر ضرورت اهتمام ویژه به معیشت ایثارگران تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار