رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی:

غربی‌ها به دنبال گره زدن حوزه دفاعی ایران به برجام‌ هستند/ ظرفیت‌های موشکی قابل مذاکره نیست

سیدعلی آقازاده دافساری با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال گره زدن حوزه دفاعی ایران به برجام هستند، گفت: ظرفیت‌های موشکی و دفاعی جزو ارزش‌های ملی جمهوری اسلامی بوده و قابل مذاکره نیست.
کد خبر: ۴۳۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ - 24January 2021

غربی‌ها به دنبال گره زدن حوزه دفاعی ایران به برجام/ ظرفیت‌های موشکی قابل مذاکره نیستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدعلی آقازاده دافساری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در مقابل بازگشت ۵+۱ به تعهدات برجام، اظهار داشت: ادعای غربی‌ها و آمریکایی‌ها از زمان انعقاد قرارداد برجام پیرامون برنامه‌های موشکی و ظرفیت‌های دفاعی ایران و بعضا بازرسی در این حوزه‌ها مطرح بود، این ادعا در مقاطع مختلف از طرف کشور‌های غیرعضو برجام نیز عنوان شده و همچنان می‌خواهند موضوع موشکی ایران را به ادامه توافق و مذاکرات برجامی گره بزنند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع در مدت اخیر و بعد از پیروزی جوبایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا مطرح شده البته مشخص نگفتند که موضوع موشکی ایران شرط اصلی بازگشت آمریکا به برجام است، اما به طور ضمنی از سوی مقامات آمریکایی و اروپایی در حاشیه مسائل برجامی عنوان شده است.

آقازاده تصریح کرد: این حرف اضافه‌ای است، همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اتفاق نظر دارند، ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی از جمله ظرفیت‌های موشکی موضوع قابل مذاکره نیست و ما به هیچ عنوان درباره این ظرفیت‌ها که به عنوان ارزش‌های جامعه اسلامی قلمداد می‌شود، بحث و مذاکره نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در جریان ادامه مذاکرات هم چه برجام و تعهدات احیاء شود یا نه، ایران درباره موضوع موشکی که به عنوان دستاورد‌های ارزشی و ملی و به نوعی غیرت دینی نیرو‌های انقلابی است، مذاکره نمی‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار