پدر شهید «عباس اسحقی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عشق امام حسین (ع) در وجود عباس نقش بسته بود

«علی اکبر اسحقی» با اشاره به شجاع بودن فرزندش، گفت: روزی داستان کربلا و ظلم‌های یزید را با زبانی ساده برای فرزندم تعریف کردم که در همین حین متوجه اشک‌های عباس شدم و فهمیدم که عشق امام حسین (ع) در وجود پسرم نقش بسته است.
کد خبر: ۴۳۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ - 25January 2021

«علی اکبر اسحقی» پدر شهید «عباس اسحقی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: عباس اولین فرزند خانواده بود. او دبستان را در مدرسه‌ی خیابانی واقع در خیابان امام خمینی (ره) تبریز خواند و سپس برای کمک به معیشت خانواده، درس را رها کرده و در کفاشی به من کمک می‌کرد.

وی با اشاره به حادثه حمله نیروهای ضدانقلاب به صدا و سیمای تبریز، گفت: اوایل انقلاب از رادیو و تلویزیون طی اطلاعیه‌ای، خبر حمله ضدانقلاب به صدا و سیما را اعلام کردند. به همراه عباس که 13 سال داشت، به‌ منظور مقابله با ضدانقلاب به محل درگیری رفتیم.

اسحقی ادامه داد: دشمن با شلیک گلوله جنگی، مانع حضور مردم می‌شد. عباس را در میان همهمه گم کردم، درگیری شدت یافت و مجبور شدم بدون عباس به خانه برگردم. همه نگران پسرم بودیم که بعد از ساعاتی بازگشت و گفت داخل بشکه در محوطه صدا و سیما مخفی شده بودم که همان لحظه به شهامت و شجاعت عباس ‌بالیدم.

وی با بیان اینکه عباس در کودکی تماشاگر عزاداری‌های محرم بود، مطرح کرد: روزی داستان کربلا و ظلم‌های یزید را با زبانی ساده برای فرزندم تعریف کردم که در همین حین متوجه اشک‌های عباس شدم و فهمیدم که عشق امام حسین (ع) در وجود پسرم تزریق نقش بسته است.

پدر شهید «عباس اسحقی» در پایان خاطرنشان کرد: عباس 10 خردادماه 1361 که عازم جبهه بود، به خانه آمد و از من و مادرش اجازه گرفت که یک ماه پس از اعزام، در حال خنثی کردن مین بود که در شلمچه به شهادت رسید.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار