فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کشف بیش از یک تُن مواد افیونی در جنوب شرق کشور

سردار طاهری از کشف یک تُن و ۴۰۳ کیلوگرم مواد افیونی و دستگیری چهار سوداگر مرگ، در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای قاچاق مواد مخدر در شهرستان‌های ایرانشهر و مهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ - 01February 2021

کشف بیش از یک تُن مواد افیونی در جنوب شرق کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های «ایرانشهر و مهرستان» به سرنخ‌هایی از انتقال محموله مواد مخدر از محور‌های جنوبی استان به حوزه مرکزی شهرستان ایرانشهر و مرکز استان دست یافتند.

وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های «ایرانشهر و مهرستان» پس از چند روز کار گسترده اطلاعاتی با رصد منطقه، قاچاقچیان مسلح را که با سه دستگاه پژو ۴۰۵ و ۲ دستگاه وانت تویوتا در حال جابه‌جایی مواد افیونی در یکی از محور‌های فرعی در جنوب استان بودند، شناسایی کردند و تحت رصد اطلاعاتی خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه با مشاهده مأموران، با عوامل انتظامی درگیر شدند و پس از مواجه شدن با آتش پرحجم تکاوران پلیس مجبور به رها کردن خودرو‌ها شده و به سمت ارتفاعات متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در نهایت با عکس‌العمل سریع تکاوران پلیس، چهار نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی آنها، یک تُن و ۴۰۳ کیلو و ۹۱۷ گرم مواد افیونی، شامل یک تُن و ۱۱۶ کیلوگرم تریاک، ۵۹ کیلو و ۳۱۷ گرم هروئین و ۲۲۸ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره اینکه قاچاقچیان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: مواد مخدر خط قرمز پلیس استان سیستان و بلوچستان است. سوداگران مرگ مطمئن باشند که فعالیت آنان بطور قطع تحت رصد انتظامی است و چنانچه فعالیت و تحرکی در این زمینه انجام دهند، منتظر برخورد قاطع و سخت پلیس و تکاوران استان باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار