در نشست خبری فیلم «تک تیرانداز» مطرح شد؛

غفاری: تلاشمان ایجاد نگاه حماسی در سینما بود/ دیرباز: با افتخار نقش «شهید زرین» را ایفا کردم

کامبیز دیرباز بازیگر نقش شهید عبدالرسول زرین در فیلم سینمایی «تک تیرانداز» گفت: نمی‌دانم چند نفر کاندیدای بازی در این نقش بودند اما من خدا را شاکرم و قدر این نقش را می‌دانم و با افتخار آن را بازی کردم
کد خبر: ۴۴۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ - 02February 2021

غفاری: تلاشمان ایجاد نگاه حماسی در سینما بود/ دیرباز: با افتخار نقش «شهید زرین» را ایفا کردمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری فیلم «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.

علی غفاری در ابتدای این نشست با بیان اینکه حدود یک سال است درگیر تولید فیلم «تک تیرانداز» بوده‌ایم، اظهار داشت: در تولید این فیلم حدود به‌دنبال ایجاد نگاه حماسی و قهرمان‌پرو در سینما بودیم و با شخصیت شهید زرین وارد این کارزار شدیم.

وی درخصوص مستند بودن این فیلم گفت: تقریبا هرآنچه در فیلم نمایش داده شد مطابق اسناد و خاطرات همرزمان شهید زرین است که با همکاری فرزند ایشان جمع‌آوری شده بود. فرزند و

این کارگردان سینما عنوان کرد: هم‌رزمان ایشان و خاطرات حسین خرازی ما را در تولید این فیلم کمک کرد و تلاش کردیم به واقعیت وفادار باشیم و جذابیت و نتیجه کار حاصل نمایشی شدن ترکیبی از سلیقه و ذهن ما و واقعیت موجود است که تبدیل به فیلم «تک تیرانداز» شد.

غفاری عنوان کرد: یک فیلم نامه اولیه وجود داشت که بازنویسی شد و در طول این مدت گفت‌وگوهای مکرری با فرزند شهید ایجاد کردیم.

در ادامه حسن ایوبی درباره نحوه تدوین این اثر اظهار داشت: این فیلم اگرچه در دسته فیلم‌های دفاع مقدس و جنگی است اما بیش از اینکه دغدغه صحنه اکشن فیلم را داشته باشیم، متمرکز بر قهرمان فیلم شدیم و تلاش کردیم در تدوین صحنه‌ها را به‌حدی از احساس برسانیم که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

وی گفت: سخت‌ترین بخش تدوین فیلم،بخش تانک‌ها و بخش‌های اکشن فیلم بود چراکه امکانات موجود در آن پرکنده بود و موجب مشکلاتی می‌شد.

ابراهیم اصغری در ادامه گفت: از سال ۱۳۹۵ با شخصیت شهید زرین آشنا شدم و خیلی تلاش کردیم کاری را درباره ایشان به عنوان بهترین تک.تیرانداز جهان انجام دهیم که خوشبختانه این کار در بنیاد روایت تصویب شد که نتیجه آن را امروز در جشنواره دیدیم.

وی درخصوص تولید فیلم و امکانات آن عنوان کرد: تهیه امکانات برای فیلم جنگی خیلی سخت است و دوستان گروه تولید و صحنه تلاش کردند این امکانات را تهیه کنند هرچند باید از مدیران کله کرد چون امکانات لازم را در اختیار فیلم قرار نمی‌دهند و این اتفاق برای کار ما نیز رخ داد اما تلاش کردیم از حداقل امکانات بیشترین استفاده را ببریم.

وی ضعیف نشان دادن دشمن را ضعف اثار سینمای دفاع مقدس دانست و گفت: در این فیلم نیروی دشمن را همان‌طور که بوده نشان دادیم چراکه قوی‌ترین نیروی زمینی منطقه متعلق به رزیم بعث بود و لازمه فیلم ما قدرت‌مند نشان دادن دشمن بود که در فیلم این اثر محقق شد.

اصغری درباره جلوه‌های ویژه فیلم «تک تیرانداز» گفت: حدود ۹۵ درصد فیلم تک تیرانداز جلوه‌های میدانی داشت و برخی از صحنه‌ای فیلم برای نخستین بار در سینمای ایران رخ می‌داد. ساخت فیلم جنگی سخت است چون نیازمند ادوات است درحالی که امکاناتی در اختیار فیلم قرار داده نمی‌شود.

وی گفت: این فیلم از کارهای گذشته من متفاوت‌تر بود و جنس صحنه‌ها و انفجارها متفاوت بود؛ خاکریز در فیلم با شش دوربین در حرکت تصویربرداری می‌شد و انفجارها صورت می‌گرفت.

کامبیز دیرباز در بخش دیگری از این نشست با بیان این که خدا را شکر می‌کنم که در این فیلم نقش شهید زرین را ایفا کردم، گفت: در بیست سال گذشته که تجربه حضور در جشنواره فجر را داشته‌ام این دومین کاراکتری بود که ما به‌ازای واقعی داشت؛ اولین شخصیت مربوط به مجید خدمت و دیگری شهید عبدالحسین زرین البته در این فیلم قرار بود با نگاهی به زندگی شهید کار را انجام دهیم و تا آنجا که مقدور بود سعی کردم با استفاده از منابع محدودی که وجود داشت به شخصیت شهید زرین نزدیک شوم. خوشحالم که روح این دو شهید را بر شانه‌های چپ و راست‌ام احساس می کنم.

وی درخصوص انتخاب لهجه اصفهانی برای کاراکتر شهید زرین عنوان کرد: شهید زرین در گچساران متولد شده و سپس به اصفهان مهاجرت می‌کند و در نهایت ایشان ۳۵ سال در اصفهان زندگی می‌کنند؛ با این وجود منابع خوبی برای رسیدن به لهجه ایشان نداشتیم و تصمیم گرفتیم لهجه پسرشان را به عنوان مرجع قرار دهیم.

در ادامه اصغری در خصوص بودجه این فیلم سینمایی گفت: فیلم ۱۰ میلیارد تومان بودجه داشته است و با وجود اینکه سه ماه هر روز با حدود ۱۰۰ نفر فیلمبرداری انجام می‌دادیم بودجه زیادی نیست.

این تهیه کننده افزود: لازم است نهادهای فرهنگی از سینمای دفاع مقدس حمایت کنند چون اثار این حوزه سخت تولید می‌شوند. این فیلم منتسب به اصفهان بود ما خیلی تلاش کردیم با مسئولین این استان ارتباط بگیریم چرا که شهید خرازی و زرین متعلق به اصفهان بودند اما حمایتی نکرند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار