رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ضرورت بسترسازی برای راه‌اندازی «راهیان نور» در سیستان و بلوچستان

«سعید اوحدی» گفت: سیستان و بلوچستان میزبان شهدای بسیاری است که در این استان به شهادت رسیده‌اند و خانواده‌های این شهدا نیز وابستگی خاصی به محل شهادت عزیزان خود دارند؛ بنابراین حفظ و توسعه یادمان‌های شهدا در این استان مسئله مهمی است و می‌تواند بستر مناسبی برای برپاسازی کاروان‌های راهیان نور در استان سیستان و بلوچستان باشد.
کد خبر: ۴۴۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ - 04February 2021

ضرورت بسترسازی برای راه‌اندازی «راهیان نور» در سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (پنج‌شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ۱۰۷۳ واحد مسکونی و اشتغال ۷۰۰ نفر از ایثارگران استان سیستان و بلوچستان، با تبریک ایام دهه مبارک فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: وجود نازنین حضرت زهرا (س) موهبتی در صدر اسلام بود و تحولی اساسی را در جایگاه و نگاهی که به زنان وجود داشت، ایجاد کرد؛ ایشان همسر و مادر شهید بودند و سلوک رفتاری حضرت زهرا (س) یک گنجینه ماندگار برای نظام خانواده است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان میزبان شهدای بسیاری است که در این استان به شهادت رسیده‌اند و خانواده‌های این شهدا نیز وابستگی خاصی به محل شهادت عزیزان خود دارند؛ بنابراین حفظ و توسعه یادمان‌های شهدا در این استان مسئله مهمی است و می‌تواند بستر مناسبی برای برپاسازی کاروان‌های راهیان نور در استان سیستان و بلوچستان باشد.

اوحدی، بنیاد شهید و امور ایثارگران را مجموعه‌ای متعلق به تمام مردم دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها منحصر به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و دستگاه و نهاد خاصی نیست، بلکه مجموعه‌ای از ارزشمندترین ارزش‌های انسانی است که باید در اختیار همه باشد. اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز اعتباری دارد و اگر امام خمینی (ره) خدمت در بنیاد را مساوی با خدمت به پیامبر اسلام (ص) دانستند، به برکت جامعه معظم ایثارگری است.

وی افزود: اگر امروز توفیق خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و حضور در منازل آن‌ها نصیب ما می‌شود، قطعاً باعث سعادت و افتخار ماست. ایثارگران معزز کمترین نیازی به ما ندارند و هیچ‌کس توانایی آن را ندارد که حق واقعی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را ادا کند؛ اما باید وظایف قانونی خود را در قبال این عزیزان به بهترین شکل ممکن ادا کنیم. امروز خوشبختانه با دستور رییس جمهوری و همراهی رییس سازمان برنامه و بودجه، مطالبات و معوقات آن‌ها پرداخت شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ۱۰۷۳ واحد مسکونی ایثارگران استان سیستان و بلوچستان، گفت: نباید به این موضوع، به چشم یک تفاهم‌نامه اداری نگاه شود؛ بلکه نگاه ما باید ادای یک دین به جامعه ایثارگری باشد تا هر چه سریع‌تر موارد مندرج در این تفاهم‌نامه عملیاتی شود.

وی ادامه داد: حوزه اشتغال نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه معزز ایثارگری است و امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه مربوط به ایجاد ۷۰۰ شغل در حوزه خوداشتغالی و استفاده از ظرفیت سهمیه استخدام سهم ایثارگران، بخشی از این دغدغه در استان سیستان و بلوچستان برطرف شود.

شهادت بیش از ۲ هزار نفر در سیستان و بلوچستان

«احمدعلی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم، با بیان اینکه این استان همواره در طول دوران انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است، افزود: بیش از ۲ هزار نفر از هموطنان ما در حوزه‌های امنیت، ترور، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ناامنی، در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده‌اند و برگزاری کاروان‌های راهیان نور در محل شهادت این عزیزان می‌تواند در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وفاق و همدلی بسیار خوبی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد و ان‌شاءالله با ادامه پیدا کردن این وفاق شاهد اقدامات و خدمات خوبی در استان باشیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار