مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

ارتش بعث عراق هرگز به برتری مطلق هوایی دست نیافت

حجت‌الاسلام حسین معصومی گفت: وضعیت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در قیاس با ارتش بعث عراق که از جنگنده‌های مدرن جنگی برخوردار بود قابل مقایسه نیست، اما دشمن هرگز نتوانست در آسمان ایران به برتری مطلق هوایی دست پیدا کند.
کد خبر: ۴۴۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ - 07February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» به مناسبت روز نیروی ‌هوایی با امیر سرتیپ دوم خلبان «حمید مصطفوی» فرمانده پایگاه چهاردهم شکاری خلبان شهید ناصر حبیبی مشهد دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز نیروی هوایی به تمامی فرمانده‌هان و تیزپروازان نیروی هوایی بر تبیین جایگاه و نقش نیروی هوایی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد.

ارتش بعث عراق هرگز به برتری مطلق هوایی دست نیافت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این دیدار اظهار داشت: برگ‌برگ تاریخ نیروی هوایی در دفاع مقدس، حماسه‌های بی‌نظیری است که توسط سلاطین آسمان ایران شکسته شد و هرگز در تاریخ تکرار نشد.

این مسئول افزود: ارتش بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی جنگنده‌های مدرن در اختیار داشت و در مقابل نیروی هوایی ارتش از تجهیزات و امکانات پیشرفته هوایی برخوردار نبود، اما دشمن هرگز نتوانست در آسمان ایران به برتری مطلق هوایی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: شجاعت خلبانان ایرانی بی‌بدیل است، توکل به خدا، تلاش، غیرتمندی، اخلاص و شجاعت باعث شد، نیروی هوایی بربلندای آسمان ایران پس از گذشت چهار دهه از انقلاب بدرخشد.

این مقام مسئول به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان اشاره کرد و گفت: خانواده جامعه ایثارگری در دوران دفاع مقدس شاید سخت‌ترین لحظات را سپری کردند و رشادت و فداکاری این عزیزان تحسین برانگیز است و امیدواریم نام شهدا و ایثارگران در جامعه همیشه زنده بماند.

مدیرکل بنیاد خراسان رضوی در پایان اظهار کرد: استان خراسان رضوی 17 هزار و 293 شهید، 49 هزار و 814 جانباز و سه هزار و 397 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که از این تعداد نام 59 شهید، 38 جانباز و 2 آزاده بر بلندای آسمان غیرت و شجاعت می‌درخشند.

در این دیدار صمیمی امیر مصطفوی گفت: به دنبال برگزاری نخستین یادواره شهدای نیروی هوایی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در مشهد هستیم، تا نام و یاد این شهدا در جامعه زنده بماند.

ارتش بعث عراق هرگز به برتری مطلق هوایی دست نیافت

وی با بیان اینکه شهید «سیدجلال توکلی» نخستین شهید دفاع مقدس خراسان رضوی است، افزود: شهید سروان «سیدجلال توکلی» در سال 1329 در مشهد متولد شد؛ وی که در سال 1349 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمده بود، در بخش فنی و رادار پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر مشغول به فعالیت بود که در 31 شهریور1359 در همان ساعات اولیه بمباران نیروهای متجاوز بعثی، آسمانی شد و پیکر پاکش در جوار حریم امن رضوی آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها