مدیرعامل گروه مپنا:

مپنا دستاورد خودباوری در تحریم‌ها است/ ورود مپنا به ساخت توربین‌های هیدروژن سوز

«عباس علی‌آبادی» گروه مپنا را دستاورد خودباوری در انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: با وجود تحریم‌های شدید، اسم گروه مپنا در رده‌بندی 10 شرکت برتر دنیا ثبت شده است.
کد خبر: ۴۴۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ - 08February 2021

مپنا دستاورد خودباوری در تحریم‌ها است/ ورود مپنا به ساخت توربین‌های هیدروژن سوزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، «عباس علی‌آبادی» مدیرعامل گروه مپنا در نشست خبری امروز با اشاره به شرایط خوب گروه مپنا در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی به دیگر کشورها اظهار داشت: در حالی که دشمنان انتظار داشتند چراغ ایران را خاموش کنند، ما نه تنها چراغ کشور خود بلکه با صادرات خدمات فنی و مهندسی، چراغ کشورهای همسایه را هم روشن کردیم.

وی گروه مپنا را دستاورد خودباوری در انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود تحریم های شدید، اسم گروه مپنا در رده‌بندی 10 شرکت برتر دنیا ثبت شده که آن را افتخار بزرگی برای صنعت کشور می دانیم.

علی‌آبادی با اشاره به ورود مپنا به حوزه تولید توربین‌های با سوخت هیدروژنی عنوان کرد: جهان به سمت سوخت هیدروژنی در حال حرکت است و سرعت در این عرصه بسیار جدی است و گروه مپنا نیز به عنوان شرکتی که در لبه فناوری روز جهان قرار دارد، توربین جدید خود را به صورت هیدروژن سوز، توسط متخصصان ایرانی با راندمان 60 درصد در سیکل ترکیب طراحی و تولید کرده که به زودی این محصول رونمایی خواهد شد.

مپنا یک سنت هم از صندوق توسعه ملی تسهیلات نگرفته است

مدیرعامل گروه مپنا در ادامه با بیان اینکه مپنا از دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی محروم است  و طی در 10 سال گذشته حتی یک سنت  هم از این صندوق دریافت نکرده، خاطرنشان کرد: این در حالی  است که شرکت های خارجی نیز از تسهیلات صندوق توسعه ملی ایران می توانند استفاده کنند اما مپنا به دلیل آنکه سهم بیش از 20 درصدی سهام دولتی را دارد، امکان دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی را ندارد و این موضوع جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه چرا باید در فصل زمستان خاموشی برق داشته باشیم تصریح کرد: ظرفیت تولید برق کشور دو برابر نیاز است اما در حال حاضر با ظرفیت اسمی تولید ۸۵ هزار مگاوات برق استعداد تولید ۷۰۰ میلیارد کیلووات ساعت برق را در کشورمان داریم.

این مسئول افزود: اما آنچه که مشخص است این است که ما کشوری پرمصرف در سوخت های فسیلی از جمله گاز هستیم و هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما برق و گاز مصرف نمی کند که همکاری مردم را در این زمینه میطلبد.

مدیرعامل گروه مپنا یادآور شد: در فصل سرما با مشکل تامین سوخت گاز برای نیروگاه ها مواجه می شویم که زمستان امسال نیز به دلیل کمبود تخصیص گاز به نیروگاه ها و برای اینکه مازوت کمتری استفاده کنیم، خاموشی ناشی از کمبود برق را شاهد بودیم.

علی آبادی اشاره ای به برقی سازی خودروها کرد و متذکر شد: برقی ‌سازی خودروها تنها چاره حل مشکلات زیست ‌محیطی در کشور است و مپنا قادر است با فناوری کاملا داخلی حمل و نقل کشور را برقی کند که با این کار صرفه جویی بسیار خوبی در گاز طبیعی و بنزین صورت می گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار