نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

مبارزه با طاغوت یکی از وظایف مهم علما است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: علما دو وظیفه اصلی برعهده دارند که تعلیم و تربیت آموزه‌های الهی به مردم و مبارزه با طاغوت از جمله این وظایف است.
کد خبر: ۴۴۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ - 09February 2021

مبارزه با طاغوت یکی از وظایف مهم علما است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، امروز در همایش یاوران انقلاب با موضوع نقش علما و روحانیت در تبیین دستاوردهای انقلاب، اظهار داشت: خداوند برای هدایت بشر انبیا را فرستاد و خداوند در قرآن می‌فرماید: از بین خودتان پیامبری را برگزیدیم تا آیات خداوند را بر شما تلاوت کند.

وی افزود: پس از رحلت پیامبر اعظم (ص)، امامان معصوم (ع) وظیفه هدایت بشر را برعهده داشتند و پس از امامان معصوم (ع) این وظیفه برعهده علما گذاشته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از وظایف علما مبارزه با طاغوت و تلاش برای راه‌اندازی حکومت اسلامی است که با پیروزی انقلاب اسلامی این تلاش‌های علما پس از سال‌ها مبارزه محقق شد.

وی تصریح کرد: علما دو وظیفه اصلی برعهده دارند که تعلیم و تربیت آموزه‌های الهی به مردم و مبارزه با طاغوت از جمله این وظایف هستند.

حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: امروزه با پیروزی انقلاب موقعیت مناسبی برای علما به وجود آمده است تا معارف الهی را در بین مردم نشر دهند و هر عالمی در این راستا کوتاهی کند باید در قیامت پاسخگو باشند.

وی گفت: برای جذب مردم به سوی آموزه‌های الهی یک وظیفه سنگین است که با راحت‌طلبی و تن‌پروری نمی‌توان این وظیفه را به خوبی انجام داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار