فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

مجموعه‌های تخصصی پلیس، نظم‌مدار و قانون‌محور هستند

سردار محمدکاظم تقوی گفت: احترام به حقوق اجتماعی در کنار نظم‌مداری و قانون‌محوری در مجموعه‌های تخصصی پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی می‌تواند کارآمدی و اثربخشی برنامه‌ها و اقدامات را روزافزون سازد.
کد خبر: ۴۴۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ - 17February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی در بازدید از اداره آگاهی و اداره امنیت اقتصادی پلیس استان، نقش حیاتی این دو مجموعه تخصصی انتظامی را در تحکیم نظم و انضباط اجتماعی و ارتقاء امنیت عمومی، بسیار مهم دانست و اظهار داشت: به خاطر وجود رویکردهای عملیاتی و اجرایی، امروز شاهد هستیم که اقدامات ارزشمند در مجموعه‌های تخصصی پلیس، ضمانت اثربخشی در حوزه‌های مأموریتی پیداکرده است.

وی افزود: تحولات سریع اجتماعی و همچنین تغییرات پیچیده دنیای دانش و اطلاعات و ارتباطات، این وظیفه را برای پلیس ایجاد می‌کند تا در مسیر جامعه‌محوری و تحول و توسعه، هم‌سو با تغییرات اجتماعی حرکت کند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای تحقق این اهداف عالی، مطالعه و به‌روزرسانی دانش تخصصی، تجزیه، تفسیر و معنادار کردن اطلاعات بسیار حائز اهمیت است و نکته قابل ‌توجه این است که پلیس نه‌تنها باید فراگیر مطالب و اطلاعات جدید باشد بلکه به‌طور مستمر باید در راستای ارائه اطلاعات و ارتقاء دانش و آگاهی شهروندان، آموزش‌های اصولی و اساسی را مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: تعامل با شهروندان و انجام وظایف مشارکت‎جویانه با استفاده از ظرفیت‌های جدید مشاوره‌ای، آموزشی و پیشگیرانه بستری است که سهم مردم در تولید و برقراری و پایداری آن را مشخص ساخته و تعریف مشخصی از نوع کنش‌ها و واکنش‌های پلیس و مردم در جریان همکاری و تعامل مشترک ارائه می‌دهد.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اقتدار و قاطعیت پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی در برخورد با جرایم و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی گفت: توجه به مؤلفه‌های قدرت پلیس همراه با مطالعات کاربردی و تحقیقاتی، قدرت اقناعی پلیس را در نزد افکار عمومی ارتقاء می‌بخشد و این نکته بسیار مهمی است.

وی تصریح کرد: دو پلیس تخصصی آگاهی و امنیت اقتصادی با توجه به حجم درخواست و مراجعه شهروندان نیازمند دقت و مراقبت هرچه بیشتر در ارتباط با مردم هستند و احترام به حقوق اجتماعی در کنار نظم‌مداری و قانون‌محوری می‌تواند کارآمدی و اثربخشی برنامه‌ها و اقدامات پلیسی را روزافزون سازد.

این فرمانده ارشد انتظامی استان خراسان رضوی در انتها ابراز امیدواری کرد: یکی از اقدامات شاخص در پلیس تخصصی آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان رضوی توسل و ارتباط معنوی با امام هشتم است. خدمت در جوار این بارگاه منور، توفیق بزرگی است که حرمت آن را باید با روحیه جهادی و ولایی و کار انقلابی پاس بداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار