اولین نوروز انقلاب اسلامی_9/

رفع مشکلات مردم سیستان توسط نماینده امام خمینی (ره)

حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 9 فروردین 1358 نماینده خود حجت‌السلام خامنه‌ای را برای رسیدگی به مشکلات مردم سیستان و بلوچستان اعزام و ایشان را مأمور به تشربح مبانی انقلاب اسلامی کردند.
کد خبر: ۴۴۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵ - 29March 2021

رفع مشکلات مردم سییستان توسط نماینده امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اینک در دهه پنجم عمر پربرکت خود قرار دارد و همچنان با تکیه بر آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره) به راه خود ادامه خواهد داد.

این انقلاب روزها و شب‌های سختی را از سر گذارنده که باید بارها مورد بازنگری قرار بگیرد. یکی از این مقاطع حساس اولین نوروز انقلاب اسلامی است، مردم ایران در حالی بهار انقلاب و بهار طبیعت را جشن می‌گیرند که باید خود را برای در اولین انتخابات (10 فروردین 1358) بعد از انقلاب آماده کنند.

این در حالی است که عده‌ای از ضد انقلاب‌ها و تجزیه‌طلبان با شعارهای فریبنده سعی دارند تا استقرار انقلاب را با شکست مواجه کنند. مجموعه اولین نوروز انقلاب نگاهی دارد به آن روزهای فراموش نشدنی که قسمت نهم آن را در ادامه می‌خوانید:

نماینده امام خمینی (ره) در سیستان و بلوچستان

روزنامه کیهان گزارش داد: امام خمینی رهبر انقلاب که یک نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید علی خامنه‌ای مأموریت داد تا برای رسیدگی به مشکلات مردم سیستان و بلوچستان و تشریح انقلاب اسلامی ایران به آن منطقه عزیمت کند، متن نامه امام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب مستطاب حجت‌الاسلام آقای سید علی آقا خامنه‌ای دامت افاضاته
در طول ۵۰ سال رژیم سفاک پهلوی، همیشه برادران و خواهران منطقه سیستان و بلوچستان در مورد ظلم و جور بوده‌اند، لذا جناب‌عالی به آن منطقه رفته و به خواست‌های اهالی محترم آن مناطق رسیدگی نمایید و انتظارات مردم دلیر آن دیار را برای این‌جانب و اولیای امور گزارش دهید. خداوند به شما و اهالی شجاع آن مناطق توفیق عنایت فرماید. ضمناً انقلاب اسلامی ایران را که به خواست‌های آنان جواب مثبت داده است، توضیح داده و آنان را به شرکت در رفراندوم تشویق نمایید.

السلام و علیکم روح‌الله موسوی خمینی

در همین حال، روزنامه اطلاعات از زاهدان خبر داد که ۱۵۰ نفر از بلوچ‌های افراطی مقیم زاهدان به پشتیبانی از مردم کردستان در خیابان‌های این شهر راهپیمایی کردند و در مخالفت با جمهوری اسلامی شعارهایی دادند.

به دنبال این تظاهرات آیت‌الله خراسانی رهبر مذهبی شیعیان و مولانا عبدالعزیز پیشوای مذهبی برادران اهل تسنن طی پیام‌هایی که از رادیو و تلویزیون مرکز زاهدان پخش شد شرکت در چنین راهپیمایی‌ها را تحریم کردند. پیشوایان مذهبی استان به اتفاق خاطرنشان کردند مردم مبارز سیستان و بلوچستان به این نغمه‌های ناهماهنگ توجه نکنند و با شرکت در رفراندوم ملی و دادن رای به جمهوری اسلامی، رشد فکری خود را به ثبوت رسانند و فرمان رهبر انقلاب مقدس اسلامی ایران حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی را اجرا کنند.

آنها ضمن محکوم کردن اعمال فرصت‌طلبان و تفرقه‌انداز آن اعلام کردند: «برپاکنندگان این قبیل تظاهرات، عمدتاً از سرسپردگان رژیم گذشته و عوامل جنایتکار ساواک هستند که به جز ایجاد نفاق و تفرقه بین برادران مسلمان و اقشار مردم و بلوا و آشوب، هدف دیگری ندارند.»

منبع: پیدایش نظام جدید به قلم «هادی نخعی» و «حسین یکتا»، ناشر مرکز مطالعات و تحقیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار