امام جواد (ع) مظهر جود و تقوا/ ارتباط از طریق شبکه‌های وکالتی با جهان اسلام در عصر خلفای عباسی

حضرت امام جواد علیه السلام در دوران خلافت خلفای سفاک عباسی از طریق شبکه‌های وکالتی و نیابتی با شیعیان در سراسر جهان اسلام و تشیع ارتباط داشتند.
کد خبر: ۴۴۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ - 22February 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ماه پر فیض رجب یکی از ماه‌های بسیار متبرک در فرهنگ اسلامی و شیعی است که زادروز مبارک امام محمد تقی نیز در دهمین روز از همین ماه است.

امام نهم شیعیان حضرت محمد ابن علی جواد الائمه مظهر جود و سخاوت اهل بیت سلام‌الله علیهم اجمعین است. آن امام همام در دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه‌ی منوره دیده به جهان گشودند و در هفت سالگی به مقام امامت مسلمانان و شیعیان رسیدند. از داستان به شهادت رسیدن و آخرین دیدار امام جواد با پدر بزرگوار امام رضا علیه السلام از قول اباصلت روایتی زیبا نقل است که در آخرین لحظات عمر شریف حضرت رضا کودکی با وجود در‌های بسته بر بالین علی ابن موسی الرضا حاضر شد که همان امام همام باشد.

شخصیت واقعی امام محمدبن علی جواد‌الائمه را می‌توان از طریق القابی که به ایشان نسبت داده شده باز شناخت. جواد مظهر بخشندگی و سخاوت آن امام بزرگوار است. تقی نشان دهنده‌ی تقوای آن بزرگوار است. علی، موسی مبرقع، فاطمه، خدیجه، ام کلثوم و حکیمه اسامی فرزندان آن حضرت هستند که جملگی از اسامی پدر آن بزرگوار، پدر بزرگشان، فاطمه نام عمه و جده‌ی بزرگوارشان و ام کلثوم و حکیمه نیز از اسامی بزرگ زنان اهل بیت رسول الله هستند.

آن امام بزرگوار در دوران خلافت خلفای سفاک عباسی از طریق شبکه‌های وکالتی و نیابتی با شیعیان در سراسر جهان اسلام و تشیع ارتباط داشتند و در عمل مانند آفتابی از پشت ابر‌ها پیروان خود را از نور الهی خویش مستفیض می‌کردند.

صبر، جود و سخا و دانش و بینش و آگاهی آن حضرت یقینا باید برای پیروان ایشان الگوی رفتاری و کردار و منش‌شان باشد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار