مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم ایران مهم‌ترین پیام شهدا برای مسئولین است

حجت‌الاسلام «علی رضایی» گفت: پیام شهدا برای مسئولین خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم ایران است و این بزرگترین رسالتی است که مسئولین باید همواره به آن توجه داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ - 10March 2021

خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم ایران مهمترین پیام شهدا برای مسئولین است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی،  حجت‌الاسلام  «علی رضایی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در آیین تجلیل از ۱۱۰ شهید روحانی و رزمندگان طلبه استان مرکزی اظهار داشت: یکی از آداب اسلامی این است که انسان در قبال کسانی که به جامعه خدمت کردند قدردان باشد و امروز ما باید در قبال کسانی که در مقاطعی فداکاری کردند مسئولیت خود را به درستی ایفا کنیم چراکه آنها برای کشور عزت و سربلندی به ارمغان آوردند.

وی افزود: ملت ایران اسلامی علاوه بر اینکه ملتی مجاهد و ایثارگر است و همواره در مقاطع مختلف پای کار ارزش‌های اسلامی بوده انسان‌های قدرشناسی نیز هستند و این را  در طول ۴۲ سال گذشته با عملکرد خود به خوبی ثابت کرده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت ایران در طول چهل و دو سال انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه عامل به فرامین الهی بوده‌اند بزرگترین ترویج کننده فرهنگ‌های ارزشی نیز بوده‌اند و این نشان از ریشه‌دار بودن ملت ایران دارد که ریشه این ملت برگرفته از نهضت عاشورا و حماسه حسینی (ع) است.

وی بیان کرد: امروز دغدغه اقشار مردم ایران برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی قابل تقدیر است و علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متوقف نشده است.

وی ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان با همه توان به دنبال این بودند حرکت جهشی انقلاب اسلامی به سمت اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت (ع) را متوقف کند و علی‌رغم زیر سوال بردن و ضربه به آسایش و امنیت مردم نتوانست کاری انجام دهد.

رضایی اضافه کرد: در مقطع هشت ساله جنگ تحمیلی با ابتکاری که از حضرت امام (ره) شکل گرفت همه ملت برای دفاع همه جانبه به صحنه آمدند و دفاع مقدس را رقم زدند که لحظه به لحظه این مقطع هشت ساله پر از حماسه‌سازی‌ها و افتخار آفرینی‌ها است.

وی گفت: در صحنه دفاع مقدس همه اقشار حضور قابل توجهی داشتند که روحانیت هم در این میدان به خوبی نقش آفرینی کرد و در ابعاد مختلف دین خود به انقلاب اسلامی را ادا کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: با توجه به اینکه روحانیت منادی اسلام است و انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است روحانیت در صحنه‌های مختلف انقلاب نقشی بسیار اثرگذار بر عهده داشت و در بسیاری از صحنه‌ها جلوتر از سایر اقشار مردم حرکت می‌کند. 

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی همواره پیشتاز و پیشگام بوده است، گفت: امروز یکی از نیازهای مهم نسل جدید بازخوانی و تبیین نقش گسترده روحانیت است.

رضایی افزود: استان مرکزی با وجود یکصد و ده شهید روحانی نقشی بسیار اثرگذار و مهم در دفاع مقدس ایفا کرده و اگر امروز این استان در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف کارنامه قابل توجهی دارد همه به برکت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های این شهدا و وجود ۶۲۰۰ شهید والامقام است.

وی اظهار کرد: امروز همه در قبال شهدا مسئول هستیم و اگر امروز هر کاری می‌توانیم به راحتی در جامعه انجام دهیم و بستر رشد و پیشرفت به خوبی فراهم است این برگرفته از مجاهدت‌های شهدای عزیز است که باید دین خود را به خوبی به این بزرگواران ادا کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در استان مرکزی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده که قابل تقدیر است و هم افزایی اقشار و مسئولین مختلف استان برای این امر مهم به وضوح دیده شد که جامعه روحانیت در کنار بسیج و سپاه برای این امر تلاش‌های قابل تقدیری انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: امروز جامعه نیازمند این است نقشی که شهدا و رزمندگان برای دفاع از اسلام انجام دادند برای نسل جوان تبیین و عملیاتی شود و شاخصه مهم رفتار و عملکرد شهدا تسلیم نشدن در برابر دشمنان است که این مسئله باید بیشتر قابل توجه باشد.

رضایی تأکید کرد: مهمترین کاری که می‌توانیم برای گرامیداشت راه و سیره شهدا انجام دهیم عمل به وصیت‌نامه آنها است و پیروی از ولایت فقیه و تسلیم نشدن در برابر دشمنان مهم‌ترین وصیت آنها است که باید به خوبی عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیام شهدا برای مسئولین خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم ایران است و این بزرگترین رسالتی است که مسئولین باید همواره به آن توجه داشته باشند و بی‌توجهی نسبت به مطالبات مردم خلاف سیره شهدا است و فرصت مسئولیت در نظام اسلامی یک فرصتی مغتنم است که همه باید قدر آن را بدانیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها