حجت‌الاسلام محمد قمی:

رفع «مساله‌های اولویت‌دار قرآنی» نیازمند هم افزایی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هم افزایی در محتوای قرآنی، موجب رویدادهای مبارکی در حوزه معارف دینی می‌شود گفت: باید در حل «مساله‌های اولویت دار قرآنی» هم افزایی شود.
کد خبر: ۴۴۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ - 14March 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‎پرس، نشست «هم افزایی عملیات فرهنگی تبلیغی ماه مبارک رمضان با موضوع تحکیم زندگی» با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محسن قرائتی مفسر و مبلغان برجسته علوم دینی، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی معاون راهبردی و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای کشور در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» در این برنامه اظهار داشت: اگر نگاه دقیقی به اوضاع داخلی و خارجی کشور بیندازیم اتفاقات مهمی رخ داده است که این موارد، مسئولیت‌های ما را سنگین‌تر می‌کند و با وجودی که در کشور شاهد رویدادهای بزرگ و مبارکی بودیم اما تلاش‌های بسیاری نیز برای وارونه نشان دادن حقیقت در کشور انجام شده است و برخی با سوء استفاده از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم، در صدد نا امیدی مردم هستند و چه به درستی مقام معظم رهبری فرمودند که ریشه‌ای‌ترین نوع جهاد، «جهاد امید» است.

وی اضافه کرد: رسالت ما این است که در مسیر رفع ناامیدی جامعه، گام‌های موثری برداریم و با جدی گرفتن مردم سالاری دینی، راه را برای بهره مندی از توانمندی‌های مردمی باز کنیم.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نشست با خبرگان فرمودند که «مفهوم‌های دینی باید عملیاتی شوند» و این فرمایشات، در شرایط اخیر وظیفه‌ای را برگردن همه ما نهاده است و راه نجات ما نیز «تواصی به حق» و «تواصی به صبر» خواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما باید به مردم بها دهیم تا خودشان به‌ویژه در ماه رمضان وارد میدان شوند تا زمینه‌های بصیرت آحاد مردم فراهم شود یاد آور شد: ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنمی برای ورود مردم به میدان است و باید در پی ایده‌های جدید برای خدمت مؤثر به مردم در شرایط کرونایی باشیم.

به گفته وی، بهره اصلی از ماه رمضان، الفت با قرآن و مضامین قرآنی است و با توجه به اینکه قرآن کتاب زندگی است باید مضامینی از قرآن را که متناسب با دردهای مردم است در این ایام انتخاب کنیم تا کاربردی باشد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به «جهاد امید» گفت: هر کسی که قدری آشنایی با مردم شناسی داشته باشد ضرورت جهاد امید را تائید می‌کند و باید در این مسیر مجاهدت کنیم و نهضت فراگیر تواصی به حق و تواصی به صبررا در ماه مبارک رمضان ضروری و واجب بدانیم این درحالی است که باید برای بهره گیری از فرصت رمضان برای قرآنی شدن زندگی مردم، برنامه‌هایی اندیشیده شود و بسترهای این فعالیت‌ها نیز فراهم شود.

وی با یادآوری فعالیت‌های کشور در رمضان سال گذشته که مورد تائید مقام معظم رهبری بود افزود: امسال هم باید با ابتکارات و خلاقیت، وظایف خودمان را که همان «گفتمان قرآنی و انقلابی» است را درجامعه تقویت کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هر دستگاهی که موثرتر می‌تواند عمل کند نباید تعلل کند و باید کار را به جلو ببرد اظهار داشت: با مرور ظرفیت‌های همه دستگاه‌های کشور، باید دغدغه‌های دینی مردم را برطرف سازیم و خوشبختانه جامعه ما، تعلق خاطر خودش را به قرآن نشان داده است و درمراسم برگزاری مسابقات بین المللی قرآن؛ تعداد نفراتی که در فضای مجازی این مسابقات را پیگیری می‌کردند آنقدر چشمگیر بود که می‌توانیم سرمان را با افتخار بالا بگیریم.

به گفته وی، محور فعالیت‌های قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی، «سازمان دارالقرآن» به‌ویژه در ماه رمضان است.

حجت‌الاسلام قمی اضافه کرد: ما نباید هم افزایی را در لایه‌های اجرایی محدود کنیم و می‌بایست از تمامی ظرفیت‌ها و مکان‌های همه نهادهای کشور برای برگزاری مراسم‌های ماه رمضان بهره مند شویم.

وی، هم افزایی در محتوای قرآنی را موجب رویدادهای خوب و مبارک در حوزه معارف دینی اعلام کرد و یادآور شد: قرآن دنیایی از معارف است. اینکه امروزه کدام مساله در جامعه، مساله اولویت دار قرآنی است باید هم افزایی شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان بابیان اینکه ما باید در مضامین قرآنی که دردهای جامعه را ساماندهی می‌کند به هم‌افزایی برسیم و در این زمان است که می‌توانیم در جامعه مؤثر باشیم تأکید کرد: باید امسال یک رمضان متفاوتی را در شرایط کرونایی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار