مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

کارشناسی ارشد رشته روایتگری در قم ایجاد می‌شود

حجت الاسلام «علی لقمانپور» گفت: سال آینده مقطع کارشناسی ارشد رشته روایتگری دفاع مقدس در قم ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۴۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ - 18March 2021

مقطع کارشناسی ارشد روایتگری در قم ایجاد می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم امروز در چهارمین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که به ریاست استاندار قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ ردیف استانی برای موزه در نظر گرفته شده بود، اما با همت و تلاش مدیریت برنامه ریزی استان و با حمایت نمایندگان محترم مردم قم در مجلس شورای اسلامی و البته با حضور در کمیسیون‌های مجلس، در سال ۹۹ ردیف بودجه ملی برای بودجه موزه دفاع مقدس منظور شد.

وی با تقدیر از فرماندهان رده‌های نیرو‌های مسلح استان قم به جهت همکاری‌های اجرایی و همچنین سوژه یابی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: صداوسیما نیز به عنوان کمیته رسانه شورای هماهنگی نقش برجسته‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌هایی همچون دلیرستان داشته و دارد.

لقمانپور ادامه داد: سه شنبه هر هفته جلسه کمیته فنی در محل موزه برگزار می‌شود تا در مورد جانمایی‌ها و دیگر مسایل بحث و بررسی و تصمیم گیری‌های لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به بعد علمی موزه دفاع مقدس قم تصریح کرد: به لطف الهی و با حمایت شهرداری، رشته کاردانی امور فرهنگی و موزه شناسی و کارشناسی روایتگری دفاع مقدس راه اندازی شده و دو رشته کاردانی و دو رشته کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکترا نیز ایجاد خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: در حال حاضر در مقطع کاردانی ۲۵ دانشجو و در کارشناسی ۲۱ دانشجو در حال تحصیل هستند و در نیمسال دوم نیز ۱۲ دانشجوی جدید در رشته روایتگری داریم.

وی ادامه داد: اولین نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع مقدس در محل موزه دایر شد و اتاق انجمن راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس را نیز در نظر گرفته ایم تا جایگاهی برای حضور رزمندگان سال‌های حماسه و ایثار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار