ظریف خطاب به بایدن: دولت شما همان مسیر ترامپ را ادامه داده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی خطاب به جو بایدن نوشت: دولت شما همان مسیر ترامپ را ادامه داده، در حالی که تلاش می‌کند از تحریم‌های غیرقانونی وی به عنوان «اهرم» استفاده کند.
کد خبر: ۴۴۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 30March 2021

ظریف خطاب به بایدن: دولت شما همان مسیر ترامپ را ادامه داده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در توئیتی با بازنشر توئیت ژوئن ۲۰۱۹ جو بایدن مبنی بر اینکه «به صورت تاسف باری خنده‌دار است که وزارت خارجه آمریکا اکنون از ایران می‌خواهد به همان توافقی پایبند باشد که دولت ترامپ از آن خارج شد» خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا افزود: دولت شما همان مسیر ترامپ را ادامه داده است در حالی که تلاش می‌کند از تحریم‌های غیرقانونی وی به عنوان «اهرم» استفاده کند.

ظریف اضافه کرد: ترک عادات زننده موجب مرض است. زمان ترک این یکی فرا رسیده است.

جو بایدن در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹ در توئیتی نوشته بود که به صورت تاسف باری خنده‌دار است که وزارت خارجه آمریکا اکنون از ایران می‌خواهد به همان توافقی پایبند باشد که دولت ترامپ از آن خارج شد.

شامگاه دوشنبه نشریه پولیتیکو در گزارشی از طرح احتمالی جدید آمریکا برای احیای برجام خبر داد. این نشریه به نقل از دو مقام آشنا نوشت که مقام‌های دولت آمریکا با توجه به شرایط زمانی، در نظر دارند به زودی و طی این هفته، پیشنهاد جدیدی را برای شروع مذاکرات ارائه دهند.

پولیتیکو به نقل از یکی از این مقام‌ها نوشت که بر اساس این پیشنهاد، ایران برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود نظیر کار بر روی سانتریفیوژ‌های پیشرفته و غنی سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد را متوقف می‌کند و در مقابل نیز آمریکا برخی از تحریم‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد.

نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در پیامی توئیتری به احتمال مطرح شدن پیشنهاد جدیدی از سوی واشنگتن درباره احیای برجام واکنش نشان داد و اعلام کرد: «ایران درباره موضوعات با اعضای باقیمانده در برنامه جامع اقدام مشترک در ارتباط است. برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام هیچ پیشنهادی نیاز نیست این تنها نیازمند تصمیمی سیاسی توسط آمریکا برای اجرای کامل و فوری تمامی تعهدات تحت توافق و پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است».

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار