افزایش مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بخشهای مختلف فرهنگی و هنری هرمزگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از افزایش همکاری و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ - 12April 2021

افزایش مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بخش های مختلف فرهنگی و هنری هرمزگان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «رضا کمالی زرکانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست مشترک با منوچهر دانشمند، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور و مشارکت این ستاد در ایجاد زیرساخت ها و رویدادهای فرهنگی ـ هنری اظهار داشت: بسیاری از دستگاه ها و مراکز با شرح وظایف و گستردگی فعالیت های فرهنگ و ارشاد آشنا نیستند در صورتی که بزرگترین آزمون‌ها، مسابقات و جشنواره های قرآنی و دینی و همچنین بیش از هزار و 100  کانون فرهنگی هنری مساجد استان با بیش از 123 هزار عضو و 100 موسسه قرآنی و ... در حوزه فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: حوزه فرهنگ و هنر از لحاظ بودجه کاملا وابسته به اعتبارات اندک و ناچیز دولت است و حتی خیران و بخش های عام‌المنفعه نیز به سایر بخش ها بیشتر از فرهنگ توجه دارند و بسیار خرسند و خوشحالیم که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با رویکرد فرهنگی و زیربنایی در استان هرمزگان فعالیت دارد.

کمالی زرکانی ضمن ارائه پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد: استان هرمزگان و شهرستان های مختلف آن از لحاظ زیرساخت های فرهنگی و امکانات در تنگنا و محدودیت قرار دارند و این ستاد با توجه به ظرفیت های خوب مردمی و گروه های جهادی می تواند قدم های بزرگ و ماندگاری در این راستا بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به اقدامات ویژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جزیره هرمز و بشاگرد اشاره کرد و افزود: جزیره هرمز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بین‌المللی ،بخش زیادی از مردم آن از طریق فروش آثار هنری که با خاک های رنگی و صنایع دستی آماده می شود ارتزاق می کنند و در صورت ساخت مجتمع فرهنگی ـ هنری، ایجاد گذر فرهنگی، بوستان هنرمندان و ... اشتغال وابسته به هنر رشد چشمگیری خواهد یافت.

کمالی زرکانی یادآور شد: در جزیره هرمز برای خیل عظیم گردشگران به دلیل نبود زیر ساخت های لازم همچون نگارخانه، موزه، سالن های نمایش و موسیقی، سینما و ... برنامه چندانی تولید نمی شود و به همین دلیل گردشگران برای پر کردن اوقات فراغت به سمت و سوی دیگر می روند.

در ادامه مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان به اهم فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 600 میلیارد در حوزه های مختلف استان به ویژه بهداشت، راه و جاده سازی، ساخت مساجد، خانه عالم، حوزه علمیه، مدرسه سازی، اشتغال، صنایع دستی، بیمه، زیرساخت های عمرانی، درمان، دارو، ورزشی، فرهنگی، فوریت‌ها، کمک معیشتی و... اعتبار هزینه شده است.

منوچهر دانشمند افزود: جزیره هرمز و بشاگرد به دستور مقام معظم رهبری جزء نقاط هدف ستاد است و در این دو بخش سعی شده است با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز وضعیت اشتغال و معیشت مردم بهبود یابد و رونق و آبادانی این مناطق افزایش یابد.

وی بیان کرد: برنامه های در دست اقدام و پیش رو در جزیره هرمز با اولویت فرهنگی و اشتغال حاصل از آن می باشد و در ایجاد زیر ساخت های فرهنگی – هنری مشارکت جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار