مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد؛

برگزاری مراسم ادعیه ماه مبارک رمضان در ‌مکان‌های روباز در بوشهر

حجت‌الاسلام «محمدرضا طاهری» گفت: مراسم ماه مبارک رمضان در صحن‌‎های روباز مساجد، بوستان‌‎ها، فضای سبز و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری برگزار می شود.
کد خبر: ۴۵۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴ - 12April 2021

برگزاری مراسم ادعیه ماه مبارک رمضان در ‌مکان‌های روباز در بوشهربه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «محمدرضا طاهری» عصر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که دعا و عبادت در ماه رمضان، به خصوص در شب‌های قدر، یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است اظهار داشت: مردم احتیاج دارند که در حوادث، شرایط خاص و بحرانی بتوانند توسل به  خداوند متعال، ائمه اطهار (ع) و ارتباط با خدا داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به مطالعات و کار کارشناسی دقیق کمیته امور معنوی ستاد ملی کرونا و تنظیم دستورالعمل اقامه نماز و مراسم در ماه مبارک رمضان افزود: با وجود مطالعات و کار کارشناسی دقیق و تدوین دستورالعمل برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان، یکباره برگزاری مراسم در این ایام مبارک ممنوع اعلام شد.

وی اعلام تعطیلی مراسم‌های مذهبی، را تقویت کننده شائبه وجود استاندارد دوگانه در ذهن مسئولان دانست و خاطر نشان کرد: این تصمیم به شائبه‏‌هائی که طی این ایام در بین افراد متدین و اصحاب رسانه مطرح شده بود، دامن زد که گوئی استاندارد دوگانه‌‎ای در ذهن بعضی مسئولان حکم‌فرما است.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به نقش مهم مسجدی‌ها و بسیجی‌ها در اجرا طرح‌های جهادی در مقابله با کرونا تصریح کرد: آن روز که نیاز به حضور گسترده و جهادی مسجدی‌ها و بسیجی‌ها بود، همه بارها بر زمین مانده را همین نیروهای خدوم و بی‌‎حاشیه بر دوش گرفتند.

وی، تولید ماسک و گان تا حضور در مراکز پرخطر و ضدعفونی و گندزدایی معابر و تدفین اموات کرونایی را از طرح‌های جهادی مسجدی‌ها و بسیجی‌ها دانست و بیان کرد: علاوه بر این تامین اقلام کمک معیشتی برای آسیب‌دیدگان از کرونا تا شناسایی و قرنطینه بیماران در طرح حاج قاسم سلیمانی، محور اصلی فعالیت‌ها مساجد و هیئات مذهبی در شرایط سخت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به مراعات کم‌نظیر پروتکل‌های بهداشتی، آن هم در بالاترین سطح ممکن، توسط افراد مذهبی‌ و هیئت‌های مذهبی و مسجدی‌ها تصریح کرد: بنا بر مستندات ستاد کرونا درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌ دینی و مذهبی، از میزان رعایت آن در مطب‌های پزشکان بیشتر اعلام شد.

حجت‌الاسلام طاهری با تاکید بر ارائه الگوی صحیح و متناسب برگزاری مراسم مذهبی با رعایت کامل شیوه‌نامه بهداشتی افزود: مساجد در 14 ماه گذشته ثابت کردند بهترین سنگر برای مبارزه با بیماری کرونا و پایگاه هر طرح تاثیرگذاری در مقابله همه‌جانبه با این ویروس منحوس هستند.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم ترتیل‎‌خوانی قرآن و قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان در ‌مکان‌های روباز مساجد، بوستان فضای سبز و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری گفت: در صورت مشاهده کوچکترین تخلف، مجوز برگزاری مراسم لغو شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اقامه نماز در فضای آزاد و حیاط مساجد در ماه مبارک رمضان مورد تاکید قرار داد و افزود: هیئت امنای مساجد موظف است درخواست برگزاری نماز را به مرکز رسیدگی به امور مساجد یا اداره کل تبلیغات اسلامی ارائه و پس از تعهد سپاری، مجوز برگزاری نماز جماعت دریافت کنند.

طاهری، نظارت بازرسان مرکز رسیدگی به امور مساجد، تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی به صورت منظم را ضامن اجرا شیوه‌نامه بهداشتی و عدم رعایت آن، سبب لغو مجوز و معرفی به مراجع قضائی دانست.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر، با هدف توزیع جمعیت علاقمند، به‌صورت غیرمتمرکز و در بوستان‎‌ و مکان‌های روباز تاکید کرد: مجوز برگزاری هر مراسم به یکی از هیئات خوش‎‌ سابقه و ثبت شده در سازمان تبلیغات اسلامی واگذار ‌می‌شود‌ و متولیان رسمی هیئت، مسئول رعایت شیوه‌نامه شرایط بهداشتی همه شرکت کنندگان در مراسم خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر انعکاس گسترده این مراسم‌ در شبکه استانی سیما و پخش برخط آن از طریق شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و تبلیغ کانال‌های انعکاس دهنده مراسم را زمینه‌ساز بهره‌مندی مردم در ماه عبادت و بندگی عنوان کرد و آن را عاملی دانست که به تصریح قرآن، تنها راه برون‌رفت از بلاهاى و ان‌شاء‌الله زمینه‌ساز رفع این بلیه عالم‌گیر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار