مدیر کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت سپاه استان قزوین خبر داد؛

همکاری قرارگاه پیشرفت و جهاد دانشگاهی قزوین برای اشتغالزایی

سلحشور گفت: تفاهم‎نامه همکاری بین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) و جهاد دانشگاهی استان قزوین در برای اشتغالزایی منعقد شد.
کد خبر: ۴۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ - 15April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «مازیار سلحشور» مدیر کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت سپاه استان قزوین در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری بین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) و جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به صورت ویژه به آن می‌پردازد ایجاد اشتغال در روستاها و کمک به بازگشت جمعیت به این وسیله به روستاها می‌باشد و در این رویه دست هر نهاد و ارگانی که اهداف مشابهی را دنبال می‌کند می‌فشارد.

مدیر کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ابراز کرد: جهاد دانشگاهی استان قزوین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خصوص اشتغال زایی تجربیاتی دارند که در کنار هم می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی بیافرینند و گره گشا باشند.

وی بیان کرد: در این تفاهم نامه قرارگاه و جهاد دانشگاهی استان موظف می‌شوند در راستای ایجاد و ترویج اشتغال پایدار روستایی در رسته‌های شغلی مزیت دار اعم از پرورش و کشت گیاهان دارویی، توسعه و ترویج باغبانی، تولید صنایع دستی و دست بافته‌ها همکاری نمایند.

سلحشور گفت: طبق این تفاهم نامه تا پایان سال ۱۴۰۰ می‌بایست برای ۱۵۰۰ نفر مشاغل خانگی و مطرح شده ایجاد گردد. در آینده شاهد هم افزایی بیشتری در راستای ایجاد اشتغال بین دستگاه‌های متصدی با همکاری قرارگاه خواهیم بود.

مدیر کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سال‌های اخیر گام‌های اثرگذاری در جهت ایجاد اشتغال در روستاها برداشته است و با آموزش‌هایی در جهت زنبورداری، پرورش دام‌های سبک و سنگین، پرورش گیاهان دارویی و.. توانسته جریان مهاجرت معکوس به روستاها را ایجاد نماید.

وی مطرح کرد: سال گذشته از همین طریق بیش از ۲۹ تن عسل در روستاهای استان قزوین تولید و به فروش رسیده، برای بیش از ۲۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده و نیز شاهد مهاجرت‌هایی از شهر تهران و قزوین به روستاها به منظور ادامه اشتغال و زندگی در روستاها را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم این روند با کلید زدن همکاری‌هایی از این دست تسریع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها