رئیس بسیج رسانه کشور:

کلاب‌هاوس شرایط خاصی برای انتخابات ایجاد نمی‌کند

بصیری گفت: کلاب هاوس احتمالا به محل دعوای سلبریتی‌ها یا سخنرانی‌های یک طرفه تبدیل می‌شود و شرایط خاصی را برای انتخابات ما ایجاد نمی‌کند.
کد خبر: ۴۵۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 17April 2021

کلاب هاوس شرایط خاصی برای انتخابات ایجاد نمی‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مسعود بصیری رئیس بسیج رسانه کشور با حضور در برنامه «موج وارونه» رادیو گفت‌وگو به بایسته‌های نظام رسانه‌ای ایران در برابر رسانه‌های معاند در ایام انتخابات پرداخت و اظهار داشت: دلیل این که اسلام با وجود کامل بودن و ویژگی‌های مثبت خود نتوانسته در دنیا فراگیر شود این است که ما از ابزار رسانه به درستی استفاده نکرده‌ایم. در واقع رسول‌الله هم از این تکنیک یعنی گفت‌وگو برای آگاهی بخشیدن به مردم استفاده کرد.

وی به موضوع راه اندازی پلت فرم‌های جدید مانند کلاب هاوس و تاثیر آن بر انتخابات کشور اشاره کرد و گفت: ابزار‌های مختلف در حوزه رسانه به روز می‌شوند و محیط‌های گفت‌وگو فراهم می‌شود تا مردم بتوانند با هم سخن بگویند، اما این که این فضا تا چه اندازه در مدیریت انتخابات کشور نقش دارند به چگونگی ارزیابی سطوح کارکرد رسانه‌ها بستگی دارد.

رئیس بسیج رسانه کشور معتقد است: شبکه‌های اجتماعی، کارکرد‌های متفاوتی با یکدیگر دارند و تاثیری که اینستاگرام بر ذهن مردم دارد با کلاب هاوس فرق دارد، اما در حالت کلی این فضا شرایط خاصی را برای انتخابات ما ایجاد نمی‌کند.

بصیری به صورت ویژه به کلاب هاوس پرداخت و عنوان کرد: این شبکه اجتماعی، چون محل گفت‌وگوی نخبگان یا سلبریتی‌های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنری است، احتمالا به محل دعوای این افراد یا سخنرانی‌های یکطرفه تبدیل خواهد شد، اما نمی‌تواند مانند شبکه‌های تصویری تاثیرگذار باشد و به مرور کنار گذاشته خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که علت نفوذ بالای شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران چیست، توضیح داد: اگر محیطی فراهم شود که پاسخگوی نیاز مردم باشد، استقبال از آن افزایش می‌یابد. اینستاگرام به دلیل داشتن فضایی که امکان انتشار فیلم، متن و صوت در آن وجود دارد و فیلتر هم نیست، در جذب مردم موفق بوده است. در واقع گرایش مردم به سمت این شبکه اجتماعی دلیل خاصی ندارد.

این کارشناس رسانه یادآور شد: مسئله اصلی این نیست که مردم به سمت کدام یک از شبکه‌های اجتماعی گرایش پیدا می‌کنند، موضوع اصلی این است که در این شبکه‌ها چه محتوایی تولید کنیم. به معنای دیگر به جای آن که خود را درگیر اسامی و نام‌های مختلف کنیم باید به فکر ارتقای اطلاعات باشیم.

بصیری گفت: متاسفانه ما در فضای مجازی دچار یک توهم دانش شده‌ایم که درباره همه چیز اظهار نظر می‌کنیم و عمق اطلاعات ما به شدت کاهش پیدا کرده است و به کپی کننده اطلاعات تبدیل شده‌ایم که یک منبع بزرگتر به عنوان تولید کننده محتوا منتشر می‌کند.

وی درباره روش کار رسانه‌های غربی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این رسانه‌ها با بهره گیری از اتاق فکر‌های بزرگ، یک برنامه مدون رسانه‌ای و روانی برای تاثیر بر افکار عمومی کشور دارند تا بتوانند مردم را دلسرد کنند و اگر در این زمینه موفق نشدند، تلاش می‌کنند جریانی به قدرت برسد که منافع آن‌ها را حفظ کند.

رئیس بسیج رسانه کشور از مردم خواست در انتخابات و جریان رسانه‌ای غرب به این سوال پاسخ دهند که کشور‌هایی مانند امریکا و انگلیس که جان مردم ایران برایشان آنقدر بی اهمیت است که از واردات داروی بیماران سرطانی جلوگیری می‌کنند و با وجود پرداخت هزینه‌های خرید واکسن، برای ارسال آن تعلل می‌کنند، چگونه میلیون‌ها پوند صرف گفت‌وگو به زبانی فارسی می‌کنند؟

بصیری تصریح کرد: آنچه مشخص این است که غربی‌ها به دنبال چپاول ایران هستند و قطعا و یقینا شخصی که قصد کلاهبرداری دارد آشکارا این کار را انجام نمی‌دهد و با عنوان اعطای آزادی، کالا و حقوق بشر این کار را انجام می‌دهد. درواقع آنچه به زبان انگلیسی در رسانه‌های غربی مطرح می‌شود با آنچه که به زبان فارسی پخش می‌شود متفاوت است.

وی با اشاره به بزرگنمایی رسانه‌های معاند گفت: سال هاست که پرستاران در انگلستان به نحوه پرداخت دستمزد خود اعتراض دارند، اما هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌شود، اما یک تجمع کارگری کوچک در ایران برجسته می‌شود.

بصیری در خاتمه اظهار کرد: ما با تماشای تلویزیون و پس از یک دعوا نمی‌توانیم رئیس جمهور انتخاب کنیم و زمانی که انتخاب استباه انجام دهیم قربانی نیستیم بلکه شریک جرم هستیم چرا که بر اساس ظرسنجی‌ها ۷۰ درصد از ما تا پیش از مناظره‌های تلویزیونی، تصمیم نگرفته‌ایم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار