اعطای نشان فداکاری به شهید «پاک‌نیت»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «عزیزالله پاک‌نیت» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۵۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ - 19April 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «عزیزاله پاک‌نیت»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌ پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «عزیزالله پاک‌نیت» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید عزیزالله پاک‌نیت، در سال ۱۳۲۴ در نی‌ریز استان فارس متولد شد. وی تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی ادامه داد و در سال ۱۳۴۲ وارد آموزشگاه درجه‌داری ارتش شد. پس از اخذ درجه گروهبان‌دومی به لشکر ۹۲ اهواز منتقل و به‌عنوان نویسنده و بایگان در دارایی آن قسمت مشغول به انجام وظیفه شد.

این شهید والامقام در مهرماه ۱۳۵۰ پس از اخذ مدرک دیپلم، وارد دانشگاه افسری ارتش و سال ۱۳۵۳ با درجه ستوان‌دومی فارغ‌التحصیل شد.

وی پس از گذراندن دوره مقدماتی پیاده در مرکز آموزش پیاده شیراز، به مرکز آموزش ۰۵ کرمان و سپس به لشکر ۲۸ سنندج منتقل شد.

شهید پاک‌نیت در تمامی مأموریت‌ها گام‌به‌گام همراه دیگر دلیرمردان لشکر ۲۸ سنندج شرکت می‌کرد و در این راستا در فرمان ۱۴۶ نیروی زمینی ارتش به شش ماه ارشدیت تشویق شد.

سرانجام ۱۸ شهریورماه سال ۱۳۵۹، خودروی حامل این شهید بزگوار در یکی از مأموریت‌ها در محور سنندج – مریوان مورد اصابت موشک آرپی‌جی ۷ گروهک‍‌های ضدانقلاب قرار گرفت و او به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار