اعطای نشان فداکاری به شهید «احمد ترابی‌فر»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «احمد ترابی‌فر» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۵۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶ - 20April 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «احمد ترابی‌فر»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، بنا بر اعلام روابط عمومی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «احمد ترابی فر» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید احمد ترابی فر در سال ۱۳۱۴ در شهر ارومیه متولد شد. وی با اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۴۶ وارد دانشکده افسری شد.

دوران تحصیل در دانشکده افسری را با موفقیت طی نمود و برای گذراندن دوره مقدماتی پیاده به شیراز منتقل و پس از طی دوره مقدماتی پیاده، با خدمت در یگان‌های مختلف نزاجا منشأ خدمات ارزنده‌ای شد.

این شهید والا مقام در تاریخ اول فروردین سال ۱۳۵۹ به تیپ ۳ مرند منتقل و به‌عنوان فرمانده گردان ۱۱۸ پیاده منصوب شد؛ و در طی این مدت در مبارزه با ضدانقلاب رشادت‌های زیادی از خود نشان داد.

سرانجام در تاریخ ۲۶ شهریور سال ۱۳۵۹ هنگامی‌که برای انجام عملیات شناسایی به منطقه تکاب عازم شده بود، مورد هجوم عناصر ضدانقلاب قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها