دفاع‌پرس بررسی می‌کند؛

تامین «اقتدار ملی» با «مشارکت حداکثری مردم» در انتخابات

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات فرمودند: «از نظر وجهه خارجی انتخابات و حضور و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است».
کد خبر: ۴۵۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 25April 2021

تامین «اقتدار ملی» با «مشارکت حداکثری مردم» در انتخاباتبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از سال جاری در سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به ملت شریف ایران، انتخابات خرداد ۱۴۰۰ را در ابعاد داخلی و خارجی بسیار مهم برشمردند و با اشاره به نقشه و تلاش گسترده دشمنان برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات تاکید کردند: ریاست جمهوری با اختیارات بسیار وسیع، مهم‌ترین و موثرترین مدیریت کشور است و مردم برای ناامید کردن دشمن و نوسازی دستگاه اجرایی، در انتخاب رئیس جمهور خصوصیاتی مانند مردمی بودن، کفایت، قدرت مدیریت، ایمان، عدالت‌خواهی، ضد فساد بودن، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، امیدواری به آینده و اعتقاد به جوانان را مورد توجه قرار دهند.

در ادامه به بخشی از محور‌های مهم بیانات امام خامنه‌ای در اولین سخنرانی سال جاری با ملت شریف کشورمان پرداخته‌ایم که باهم می‌خوانیم.

اهمیت انتخابات از بعد داخلی و خارجی

_ انتخابات ریاست جمهوری از بُعد داخلی و بُعد بین المللی بسیار مهم است.

_ از جنبه داخلی انتخابات یک نوسازی در کشور است چرا که مردم وارد میدان و کار می‌شوند؛ در دستگاه اجرایی کشور یک نوسازی به وجود می‌آید.

_ ما باید تلاش کنیم ایران را قوی کنیم. کشوری که دشمنی‌های زیاده‌خواهان را می‌بیند باید خودش را قوی کند. ایران قوی یک شعار عمومی است و کسی که من را هم قبول ندارد شعار ایرانِ قوی دارد. ایران قوی بهتر از ایران ناتوان و توسری خور است. این قدرت و قوت را ملت به کشور می‌بخشند و حضور ملت هم و مشارکت و اندازه مشارکت در این قوت ملی تاثیرگذار است.

_ دستگاه اجرایی کارش خیلی سنگین است و انتخابات یک نفس جدیدی به دستگاه اجرایی خواهد داد.

_ از نظر وجهه خارجی انتخابات و حضور و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است.

_ دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهایی، چون آمریکا و اسرائیل از چندی پیش درحال تلاش هستند تا انتخابات خرداد ایران را بی‌رونق کنند. یا برگزارکنندگان و شورای نگهبان را متهم می‌کنند که انتخابات مهندسی می‌شود یا مردم را دلسرد می‌کنند و می‌گویند رای شما اثری در بهبود اوضاع ندارد. با شدت تمام اینکار‌ها را می‌کنند و از فضای مجازی هم حداکثر استفاده می‌کنند متاسفانه فضای مجازی در کشور هم آن نظارت صورت نمی‌گیرد و در برخی جا‌ها ول هستند؛ در همه کشور‌های دنیای فضای مجازی خودر ا مدیریت می‌کند ما افتخار می‌کنیم که فضای مجازی را ول کردیم. فضای مجازی را باید مدیریت کرد.

_ هدفشان این است که مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد؛ امیدوارم که مردم پاسخ رد به این‌ها بدهند که دشمن ناامید شود.

_ امکانات دفاعی مهم است، اما بیش از همه این‌ها مردم یک کشورند، ملت‌اند که اقتدار می‌دهند.

_ حضور مردم موجب اقتدار کشور خواهد شد و انتخابات مظهر حضور مردم است.

جایگاه و اختیارات ریاست جمهوری

_ مهم‌ترین و موثرترین مدیریت کشور ریاست جمهوری است؛ این که می‌گویند رئیس جمهور اختیاراتی ندارد یا تدارکات‌چی است، خلاف واقع است. یا از روی بی‌مسوولیتی گفته می‌شود یا از روی بی‌اطلاعی یا غرض‌ورزی در کار است.

_ از همه مدیریت‌های کشور رئیس جمهور پرمشغله‌تر و پر مسئولیت‌تر است؛ عمده مدیریت‌های کشور در اختیار رئیس قوه مجریه و مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری است؛ بودجه مصوب کشور در اختیار رئیس جمهور است؛ امکانات حکومتی کشور اغلب در اختیار رئیس جمهور است.
شاخصه‌های رئیس جمهوری مطلوب

_ دارای مدیریت و کفایت مدیریت باشد؛ با ایمان باشد. آدم بی‌ایمان کشور را منافع کشور را یک وقتی می‌فروشد.

_ عدالت خواه و ضد فساد باشد. این یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی است که باید در رئیس جمهور وجود داشته باشد.

_ دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد یعنی با عملکرد اتوکشیده و این‌ها نمی‌شود کار کرد برای یک کشوری با این همه مسائل اساسی که وجود دارد.

_ به توانمندی‌های داخلی معتقد باشد؛ به جوانان معتقد باشند. جوان‌ها را به عنوان حرکت عمومی کشور بشناسد و به آن‌ها اعتماد کند.

_ مردمی باشد، امیدوار باشد، آدم مایوس و بدبین و با نگاه تلخ به آینده و تاریک به آینده نباشد.

توصیه‌های مهم امام خامنه‌ای به کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری

_ به داوطلبان ریاست جمهوری می‌گویم سنگینی کار را بدانید و بدانید که چه چیزی را بردوش می‌خواهید بگیرید؛ بدانید چه بارسنگینی است اگر می‌توانید وارد کارزار شوید، ولی اینطور نباشد که سنگینی کار را ندارید.

_ مشکلات و مسائل اصلی کشور را بشناسید؛ مسائل کشور صد‌ها مورد است که ده‌ها مسئله اصلی و مهم هستند، بدانید برای حل این مسائل چه راه حل و برنامه‌ای دارید ولو اجمالی.

_ مسئله اقتصاد را بشناسید، اقتصاد مهم است، رشد تولید ملی، رشد سرمایه‌گذاری، تورم، ارزش پول ملی و ... مهم است. مسئله امنیت کشور و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است. رو به‌رو شدن با سیاست‌های پیچیده دنیا بسیار مهم است. مسئله بسیار مهم فرهنگ و سیاست خارجی را باید بدانند. اگر می‌توانید این بار سنگین را بر دوش بگیرید وارد شوید والا وارد نشوید.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار