عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

عراقی‌ها خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند/ آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به دنبال صلح و ثبات در منطقه نبودند

مقتدایی گفت: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به دنبال صلح و ثبات در منطقه نبودند، بلکه به دنبال فتنه انگیزی و چپاول ثروت خاورمیانه هستند.
کد خبر: ۴۵۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 02May 2021

عراقی‌ها خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند/ آمریکایی‌ها هیچگاه به دنبال صلح و ثبات در منطقه نبودند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی اظهار داشت: پس از ترور سردار سلیمانی و ابوالمهندس افکار عمومی منطقه به‌ویژه ایران و عراق به‌گونه‌ای عمل کردند که آمریکایی‌ها در همان مقطع زمانی به دنبال چاره اندیشی در رابطه با حضورشان بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده است که مخالف حضور سلطه طلبانه بیگانگان در منطقه خلیج فارس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: پارلمان عراق مصوب کرده که باید نظامیان آمریکایی از کشورشان خارج شوند؛ ضمن اینکه مردم این کشور نیز بار‌ها با تجمعاتی خواستار اخراج آمریکایی‌ها شدند؛ بنابراین ایالات متحده آمریکا باید به خواسته احزاب، پارلمان و مردم عراق تن بدهد؛ چرا که مداخله در امورات عراقی‌ها غیرقانونی است.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به دنبال صلح و ثبات در منطقه نبودند، بلکه به دنبال فتنه انگیزی و چپاول ثروت خاورمیانه هستند.

مقتدایی تصریح کرد: باید همه کشور‌های منطقه به سمت خود گردانی منطقه پیش بروند و همگی در تلاش باشند تا معبری برای نفوذ بیگانگان ایجاد نشود؛ زیرا ایالات متحده به دنبال نفوذ است و بایستی چنین توطئه‌ای با هوشیاری کشور‌های منطقه خنثی شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار