پیام مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز در خصوص روز قدس

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز به مناسبت روز جهانی قدس پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ - 07May 2021

پیام مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز در خصوص روز قدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، حجت‌الاسلام علی ارجمند عین الدین، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز به مناسبت روز جهانی قدس پیامی صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امام (ره) به عنوان یک فقه اعلم، عارف و اصل و مصلحی دلسوز و به عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در زمان حیات اجتماعی و سیاسی خود همواره با سه ادبیات با مردم سخن می‌گفت:

1. ادبیات انسانی، فارغ از اینکه مخاطبانش مسلمان باشند یا غیرمسلمان، دین‌دار باشند و یا بی‌دین، پیام‌های حضرت امام به مستضعفین و محرمان جهان بر اساس این دیدگاه بود. با این دید، اگر امروز حضرت امام زنده بود شاید به مردم ژاپن نامه می‌نوشت و پیام می‌داد که ننگ تاریخی کاپیتولاسیون را از خود بزدایند و خود را از زیر ننگ سلطه تاریخی آمریکا نجات دهند یا به مردم کره جنوبی می‌فرمود، چرا سالانه ۴۷ میلیارد دلار از درآمد عمومی خود را به‌عنوان باج به ارتش قلدر و ضعیف‌کش آمریکا می‌دهید؟

امروزه کم نیستند آزاداندیشان و مصلحان اجتماعی از آمریکای لاتین تا روسیه و شبه قاره هند و آفریقا که دیدگاه‌های سیاسی و افکار استقلال طلبانه خود را تحت تأثیر اندیشه‌های حضرت امام می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند و موج مخالفت با هژمونی آمریکا می‌رود که به یک وفاق بین‌المللی تبدیل شود، شاهد این ادعا این است که طرفداران و وابستگان به آمریکا در اغلب مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در جهان و علی‌رغم حمایت‌های مالی و رسانه‌ای آمریکا شکست می‌خورند.

۲‌. ادبیات اسلامی، فارغ از اینکه مخاطب پیام‌های ایشان شیعه باشند یا سنی، انقلابی باشند یا مرتجع، حضرت امام مسلمانان را به مشترکات دینی فرامی‌خواند ‌و به وحدت پیرامون مصحف شریف و دشمنی با دشمنان قسم خوره اسلام و مسلمین دعوت می‌کرد.

تأکید ایشان بر برائت از مشرکین در حج، حکم مهدور الدم بودن سلمان رشدی و واجب کفایی بودن اجرای آن برای کل مسلمین، نام‌گذاری روز قدس و هفته وحدت معلول این نگاه بود، با اینکه همگان به روشنی می‌دانستند که مسلمانان ساکن فلسطین نه از شیعیان بلکه از برادران اهل سنت هستند.

بیداری‌های اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی امتداد دستاوردهای این نگاه حضرت امام است که اگرچه ظاهراً در مصر، لیبی و تونس و بحرین و ...، موقتاً سرکوب‌شده ولی این آتش زیر خاکستر به‌زودی سر برخواهد آورد و طومار سلطه آمریکا و مزدوران آن‌ها را در هم خواهد پیچید، ان شاء الله.

۳. ادبیات شیعی، حضرت امام به‌عنوان يک مرجع تقلید جامع‌الاطراف، تبعیت و ماندن در زیر سلطه طاغوت را حرام می‌دانست و جهاد با خاندان شوم پهلوی را واجب شرعی، اگرچه بَلَغَ ما بَلَغَ و امروز ثمره این تفکر انقلابی در ایران با پشت سر گذاشتن انواع فشارها و تهدیدها می‌رود که به یک قدرت جهانی تبدیل شود.

اگر می‌بینید در این حرکت خللی اتفاق افتاد به دلیل این بود که ما فراموش کردیم که ایشان وصیت کرده بودند: من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد!

چه کسی است که نداند که پیروزی‌های حزب‌الله لبنان، الحوثی های یمن، آزادسازی عراق و سوریه از چنگال داعش و مثلث عبری عربی و غربی و تجهیز مردم غزه، معلول تفکرات حماسی حضرت امام و شاگرد ارشدش امام خامنه‌ای است؟

به فضل الهی قرن آینده اسلامی، قرن حاکمیت تفکرات حضرت امام خواهد بود، آمریکا در حال ترک منطقه از عراق تا افغانستان و خلیج فارس است، آن‌ها به کشورهای عربی پیام داده‌اند که دیگر بیش از این نمی‌توانند هزینه کنند، به آن‌ها گوشزد کرده‌اند که بروند و دیپلماسی مذاکره با حاکمیت ایران را یاد بگیرند. اندکی صبر سحر نزدیک است پس به تعبیر قرآن مجید:

وَلَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ که به زودی با چشم خود خواهید دید وعده حق را که فرمود: حزب الله هم الغالبون، به شرط این‌که اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها