یادداشت اجتماعی/

ناجا و امنیت

امنیت زیربنای رشد و ترقی در هر جامعه ای به حساب می آید بر همین اساس استفاده از ابزارهای قانونی برای رسیدن به این خواسته به حق اجتماعی، یکی از مهمترین ضروریت های عملیاتی بدنه حاکمیت به حساب می آید.
کد خبر: ۴۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ - 27April 2015

ناجا و امنیت

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، امنیت زیربنای رشد و ترقی در هر جامعه ای به حساب می آید بر همین اساس استفاده از ابزارهای قانونی برای رسیدن به این خواسته به حق اجتماعی، یکی از مهمترین ضروریت های عملیاتی بدنه حاکمیت به حساب می آید.

این ضروریت چنان پر رنگ و انکار ناپذیر است که روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی اظهار داشتند که " ایجاد امنیت مقوله ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را باید مردم احساس کنند ".

در این زمینه نیروی انتظامی طی سال های گذشته در کنار دیگر سازمان های اطلاعاتی توانسته به میانگین مناسبی از ایجاد امنیت برسد اما یقینا یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه مقام معظم رهبری تامین صد درصدی امنیت برای مردم است تا از این طریق رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ابعاد مختلف حاصل شود.

این موضوع قابل انکار نیست که ماموریت ذاتی ناجا ایجاد و استقرار امنیت از صفری ترین نقاط مرزی تا مراکز شهرها است تا از این طریق سایه سنگین تبهکاران و کسانی که رو در روی قانون قد علم کرده اند از روی سر مردم برداشته شود.

مولفه های تامین امنیت برای مردم، اشراف اطلاعاتی، حضور به موقع در صحنه ها، بالا بردن ضریب کشف در پرونده ها، استانداردسازی رفتار کارکنان، برخورد قانونی و قاطع با مجرمین و اجتماعی کردن ابعاد مختلف پلیس به حساب می آید تا از این طریق ضمن حفظ حقوق شهروندی چارچوب های قانونی تامین امنیت در شهرها حفاظت گردد.

با توجه به موارد مطروحه، خوشبختانه آماری که نیروی انتظامی در اختیار رسانه ها قرار می دهد حکایت از آن دارد که تمامی پلیس های تخصصی توان خود را برای ارائه خدمات هرچه بهتر مصروف کرده اند که موید این موضوع را می توان در آمار کشف بیش از 90 درصدی پرونده های قتل، کشف بیش از 97 درصدی پرونده های تشکیل شده در حوزه سایبری و آمار کاهش تلفات جاده ای و ... مشاهده کرد این در حالی است که ناجا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تامین امنیت در چند مقوله از جمله اعتبارات و استعداد نیرویی با مشکلاتی رو به رو است.

یقینا از بین رفتن این موانع، تحقق امنیت در تمامی ابعاد را تقویت خواهد کرد و نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی مردمی در کنار مردم بیش از پیش به عنوان سمبل اقتدار شناخته خواهد شد.

نباید فراموش کرد که مهمترین مولفه امنیت، امنیت روانی است که در پاره ای از موارد این مهم در سطح جامعه با نوسان رو به رو می شود پس باید با صرف تمام توان این مهمترین خواسته اجتماعی را تحقق بخشید و برای عملیاتی شدن آن هزینه لازم را صرف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار