برشی از کتاب «نا»؛

نامه شهید صدر به امام خمینی (ره)/ برنامه نجات‌بخش انقلاب اسلامی به جای دو تمدن و ایدئولوژی متقابل شرق و غرب

پیروزی‌های پی در پی و چشم‌گیر ملت بزرگ ایران برنامه نجات‌بخش اسلامی را به جای دو تمدن و ایدئولوژی متقابل شرق و غرب، به بشریت تقدیم کرد.
کد خبر: ۴۵۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 08May 2021

نامه شهید صدر به امام خمینی (ره) / برنامه نجات بخش انقلاب اسلامی به جای دو تمدن و ایدئولوژی متقابل شرق و غرببه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «نا» کتابی داستانی به قلم مریم برادران است که برشی از زندگی شهید محمدباقر صدر را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

آیت‌الله خمینی (ره) وارد ایران شد. شادباش محمدباقر از زبان آیت‌الله مهری به او رسید. اما دل محمدباقر به همین راضی نشد. نامه‌ای نوشته که سید محمود شاهرودی آن را به فارسی برگرداند و تلفنی آن را برای سید کاظم حائری خواند و سیدکاظم نوشت:

حضرت آیت الله العظمی امام مجاهد خمینی دام ظله، این نامه را در یکی از حساس‌ترین لحظات تاریخ اسلام به حضرتعالی می‌نویسم تا بدین وسیله اعتماد و اعتزاز بی نهایت خود را در برابر پیروزی‌های غرور آفرین ملت مسلمان ایران اظهار کنم؛ پیروزی‌های پی در پی و چشم‌گیری که با رهبری خردمندانه آن حضرت صورت گرفت و برنامه نجات بخش اسلامی را، به جای دو تمدن و ایدئولوژی متقابل شرق و غرب، به بشریت تقدیم کرد؛ پیروزی شکوهمندی که با همت عظیم ملت مسلمان ایران به رهبری حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامی را از لوث شبه طاغوت روز پاک کرد و شرافت و کرامت ملت مسلمان ایران را که جریحه دار شده بود، از نوع احیا و زنده کرد.

پیروزی تاریخی بزرگی که با سعی و مجاهدت روحانیت بیدار و آزاد اسلامی به رهبری آن حضرت صورت گرفت و با همبستگی و همفکری تمام نیرو‌های فکری و روحانی و عملی جامعه روحانیت به ثمر رسید، که در باب خود در تاریخ مجاهدات روحانیت شیعه کم نظیر است و به همین وحدت و یکپارچگی و همبستگی بود که این پیروزی بزرگ اسلامی را برای جامعه و مردم مسلمان ایران تضمین کرد؛ و در این هنگام، که ما با امیدواری فراوان از درگاه الهی چشم به راه مرحله بعدی پیروزی نهضت عظیم اسلامی هستیم، همه وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامی می‌می‌گذاریم و از خدای متعال خواستاریم بر همت و عزت آن حضرت بیفزاید و آرزوی‌های دیرینه و بزرگ ما را در سایه مرجعیت و رهبری آن حضرت محقق و بفرمایند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار