ایران تاکنون چقدر هزینه مذاکرات کرده است؟

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دیپلماسی محل و میز مذاکره امنیت کشور نیست، گفت: بازار داخل کشور را به جای دولت، دلار مدیریت می‌کند و باید اشاره کنم کشور تا زمانی که شرطی شده باشد برای رفع تحریم به جایی نمی‌رسد.
کد خبر: ۴۵۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲ - 08May 2021

ایران تا کنون چقدر هزینه مذاکرات کرده است؟به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در همایش «وین نان نمی‌شود» که بعد از ظهر امروز (شنبه) در تالار بصیرت لانه سابق جاسوسی آمریکا به همت بسیج دانشجوییدانشگاه‌های تهران برگزارشد، اظهار داشت: در مجلس ابزار قدرتمندی مثل ۲۳۴ را استفاده کردیم مثل آموزش و پرورش که مطالبات زیادی را توانستیم پاسخ دهیم.

وی با اشاره به صوت پخش شده از وزیر امور خارجه گفت: باید بگویم قدرت دیپلماسی مردان میدان بیشتر از مردان صرفا دیپلماسی است.

متفکر آزاد با طرح این پرسش که تحریم محصول خیانت چه کسانی بود، گفت: آن‌هایی که دو قطبی ایجاد می‌کنند بدانند که دیپلماسی و محل میز مذاکره، امنیت نیست بلکه این شهید سلیمانی بود که اجازه نداد امنیت مذاکره شود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دیپلماسی یکی از ابزار‌های حکمرانی است، خاطرنشان کرد: دیپلماسی یعنی همه توجه شما فقط به ۱+۵ نباشد بلکه با همه دنیا ارتباط برقرار کنید. دولتی‌ها بگویند ظرفیت‌های منطقه‌ای ایران کجاست. کشوری که می‌تواند بازار ۷۰۰ میلیونی داشته باشد.

وی گفت: بازار شما را قیمت دلار مدیریت می‌کند کشور تا زمانی که شرطی شده باشد برای رفع تحریم به جایی نمی‌رسد باید به توان داخلی اکتفا کنیم.

متفکر آزاد گفت: برای آزادسازی ۱۰ الی ۱۲ میلیارد دلار که در ژاپن است تلاش می‌کنیم تا آزاد شود در حالی که ۵۰ میلیارد دلار هزینه مذاکرات شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها