رحمانی فضلی:

ابهامی در هماهنگی بین شورای نگهبان و وزارت کشور وجود ندارد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست، گفت: مدارک را رتبه‌بندی شده تحویل شورای نگهبان می‌دهیم؛ خیلی‌ها شاید برداشت نامناسبی از هماهنگی کنند، اما خوشبختانه مشکلی نیست.
کد خبر: ۴۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ - 13May 2021

رحمانی فضلی: هیچ ابهامی در هماهنگی بین شورای نگهبان و وزارت کشور نیستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور  امروز در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. ما، شورای نگهبان و داوطلبان قانونی عمل کردیم.

وی افزود: قانون انتخابات نه لغو و نه اصلاح شد و در ماده ۵۵ و ۵۹ قانون انتخابات این موضوع آمده که ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته که این مدارک و ویژگی ها را از داوطلبان بخواهیم. 

رحمانی فضلی گفت: مدارک را رتبه‌بندی شده تحویل شورای نگهبان می‌دهیم. حرکت عظیمی مانند انتخابات را قرار شد با تدبیر و هماهنگی حل کنیم؛ خیلی‌ها شاید برداشت نامناسبی از هماهنگی داشته باشند؛ اما خوشبختانه مشکلی نیست.

وزیر کشور ادامه داد: شورای نگهبان با توجه به سیاست‌گذاری‌های کلی نظام شرایطی را برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی در نظر گرفته که ما هم این مدارک مانند تحصیلات،گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه مدیریتی را  تحویل می‌گیریم.

وی گفت: طبق گزارش وزارت کشور تا دیروز ۱۳۰ نفر ثبت نام کردند که همه داوطلبان که شرایط ابلاغیه ستاد انتخابات را هم در حوزه کرونا و هم نظام و مقررات مطالعه کردند و امیدوارم همه نامزدها و ستادهای آنها و مردم خوب ما این شرایط را رعایت کنند؛ چون در وضعیت ویژه و استثنایی، این دور از انتخابات را برگزار می‌کنیم و هیچ وقت با این شرایط روبه‌رو نبوده‌ایم و این، مستلزم همکاری است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار